Volg hier Dwars door Vlaanderen 2015
woensdag 25 maart 2015 om 11:29 Volg in Google

Volg hier Dwars door Vlaanderen 2015

Met Dwars door Vlaanderen (1.HC) wordt vandaag het Belgische klassieke voorjaar hervat. De renners moeten 200 kilometer overbruggen en krijgen in totaal twaalf heuvels voor hun kiezen. Niki Terpstra kan voor een primeur zorgen door de eerste te worden die de Vlaamse semi-klassieker drie keer wint. Hij kwam vorig jaar en in 2012 juichend over de streep.

Op de Grote Markt van Roeselare klinkt om 11.45 uur het startschot. De finish in Waregem wordt verwacht tussen 16.20 en 16.50 uur. De wedstrijd wordt vooraf gegaan door een minuut stilte voor de slachtoffers van de vliegramp van gisteren in de Franse Alpen.

Sporza zendt de koers vanaf 14.20 uur live uit. Michel Wuyts en Karl Vannieuwkerke verzorgen het commentaar.

Links

Website organisatie
Startlijst
Voorbeschouwing Wielerflits

Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
453 Reacties
1 3 4 5 6 7 19
25-03-2015 14:34
Vanmarcke rijd niet mee... maar goed ook...bijna hele TLJ ploeg in 2e peloton
25-03-2015 14:35
[b]Koers-Update°[/b] Het tempo van het 1ste peloton is zeker niet rustig, nog 78 km te gaan.
[i]Nu is alles wel duidelijk, ik post nu weer regelmatig de belangerijke gebeurtenissen voor de mensen die niet live kijken![/i]
25-03-2015 14:36
Van Emden zag er wel zwaar gehavend uit.
25-03-2015 14:36
Volgens mij lagen ze op de grond, of ze dan nu in het tweede peloton zitten is helemaal niet zeker.
Van Emden zag er in ieder geval heel slecht uit.
25-03-2015 14:37
Kzag ze toch net echt rijden in beeld... er zitten maar 1 of 2 geelhemden in de 1e groep
25-03-2015 14:37
Wow echt een heftige valpartij, ik hoop echt dat het niet zo erg is als het eruit ziet bij Aregger. En dat Van Emden niets gebroken heeft.
25-03-2015 14:37
[b]Koers-Update°[/b] Het 2de peloton zit op anderhalve minuut van de kopgroep.
Situatie: Kopgroep, 1 Achtervolger(Kirsch), Peloton(met Terpstra, Cavendish, Boom), 2de peloton.
25-03-2015 14:38
Door die val zit er nog maar 1 renner van Lotto Jumbo in het peloton.
25-03-2015 14:39
En zo lijken we een herhaling van 2014 te krijgen met enorm veel valpartijen en in het klassieke voorjaar. Benieuwd of ook de discussie rond pijnstillers weer oplaait.
25-03-2015 14:39
[b]Koers-Update°[/b] Petit met een lekke band.
25-03-2015 14:39
Nee volgens mij zag ik er wel 2... vink al knap als je kijkt hoe het gaat... sjonge jonge
25-03-2015 14:40
[quote]Kzag ze toch net echt rijden in beeld… er zitten maar 1 of 2 geelhemden in de 1e groep[/quote]
Daarmee heb je ze nog niet in het tweede peloton gezien. Zeker drie renners waren betrokken bij een van de vele valpartijen. De kans dat die in het tweede peloton zitten lijkt me erg klein.
25-03-2015 14:40
[b]Koers-Update°[/b] Petit wordt door het peloton opgeslokt, Kirsch sluit aan bij de kopgroep. Nu dus een kopgroep, 1ste peloton (geleid door Etixx) en het 2de peloton.
25-03-2015 14:41
[b]Koers-Update°[/b] Valpartij Selvaggi van Wanty-Group Robert
25-03-2015 14:42
Er is net weer (voor die val van Selvaggi) een groepje teruggekomen.
25-03-2015 14:42
Peloton nog zo'n 55 man groot op 73km van de finish. In ieder geval wel een recept voor een spetterende finale, maar de oorzaak zag er niet best uit. Ik hoop vooral dat die toeschouwer of verzorger er nog goed vanaf is gekomen.
25-03-2015 14:43
Daan, heb je een uitgebreid koersbeeld voor me?

Edit: reacties gaan snel hier!
25-03-2015 14:43
[b]Koers-Update°[/b] Voorsprong van de kopgroep bedraagt nog een dikke 10 seconden op de dikke 70 man in het 1ste peloton.
25-03-2015 14:43
Van Goethem doet steeds veel kopwerk. Ze gaan alleen wel gepakt worden binnen nu en enkele minuten.
25-03-2015 14:43
Wynants zit voorin volgens mij met Flens alsk et goed zag
25-03-2015 14:44
@slice, momentje de kopgroep staat op het punt om ingerekend te worden ;).
25-03-2015 14:45
Irizar had toch opgegeven? Vreemd dat Wuyts hem dan denkt te herkennen voor in het peloton...
25-03-2015 14:45
Nee volgens mij zit Lindeman er.

Overigens, heeft iemand een renner van Orica in het peloton gezien? Ik niet. Zou geen Keukeleire meer zijn dus.
25-03-2015 14:45
@vlek
Wat gebeurde er nu precies bij die valpartij? (zit vanaf mijn werkplek te proberen iets van de koers mee te krijgen)
25-03-2015 14:46
Nog maar een peloton van rond de 50 man, vooral de valpartijen zijn hier debet aan.
1 3 4 5 6 7 19

Om te reageren moet je ingelogd zijn.