Volg hier Dwars door Vlaanderen 2015
woensdag 25 maart 2015 om 11:29 Volg in Google

Volg hier Dwars door Vlaanderen 2015

Met Dwars door Vlaanderen (1.HC) wordt vandaag het Belgische klassieke voorjaar hervat. De renners moeten 200 kilometer overbruggen en krijgen in totaal twaalf heuvels voor hun kiezen. Niki Terpstra kan voor een primeur zorgen door de eerste te worden die de Vlaamse semi-klassieker drie keer wint. Hij kwam vorig jaar en in 2012 juichend over de streep.

Op de Grote Markt van Roeselare klinkt om 11.45 uur het startschot. De finish in Waregem wordt verwacht tussen 16.20 en 16.50 uur. De wedstrijd wordt vooraf gegaan door een minuut stilte voor de slachtoffers van de vliegramp van gisteren in de Franse Alpen.

Sporza zendt de koers vanaf 14.20 uur live uit. Michel Wuyts en Karl Vannieuwkerke verzorgen het commentaar.

Links

Website organisatie
Startlijst
Voorbeschouwing Wielerflits

Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
453 Reacties
25-03-2015 13:42
Mooie kopgroep! Wordt moeilijk te controleren voor Etixx!!
25-03-2015 13:45
Opgever?
Ik stop zeker niet met reageren :p. Ik vindt de kopgroep helemaal niet zo mooi of spectaculair, ik denk zeker ook niet dat Etixx de hele koers wilt/gaat dragen.
25-03-2015 13:46
@Sportfan_
Nou nou niet overdrijven, zo bijzonder zijn de namen absoluut niet...
25-03-2015 13:48
Riskante tactiek om Dockx mee te sturen, die moeilijk zal winnen van deze mannen. Dat terwijl ze met Debusschere de topfavoriet voor een sprint hebben. Hopen dat Etixx het nog dicht kan rijden, maar die ploeg is daar eigenlijk niet sterk genoeg voor natuurlijk_
25-03-2015 13:49
8 leiders nu(voorsprong 2 minuten op het peloton), 1 achtervolger en daarachter het peloton waar Etixx leid.
25-03-2015 13:50
@vlek, hahahaha niet sterk genoeg voor? Grapje toch? :p
25-03-2015 13:51
Haha_
25-03-2015 13:51
Dit is schitterende situatie voor de ploegen met sprinters en al zeker voor Lotto - soudal omdat ze mannetje mee hebben en dus niet moeten werken! Laat Etixx alles maar opknappen, ze zullen het wel is opgeven.
25-03-2015 13:51
Pfft ik wacht met smart op de functie om reacties per gebruiker uit te schakelen.
25-03-2015 13:53
@dikkechaap, je bedoelt gebruikers zoals mij? Dan wordt et wel heel stil hea :p
25-03-2015 13:54
Het kopgroepje bestaat niet uit louter pannekoeken, die gaan het wel een poosje uitzingen. Zepuntke talentje hoor.
25-03-2015 13:54
Haha, ideale situatie voor ploegen met sprinters máár niet voor Ettix. Houd nou eens op man, clown. Dat is toch de ploeg met de beste sprinter van allemaal! Als het een goede situatie is voor sprinters is het dat ook voor Cav.
25-03-2015 13:54
Opgave Luke Durbridge, kopman van Orica..
25-03-2015 13:55
[quote]Laat Etixx alles maar opknappen, ze zullen het wel is opgeven.[/quote]
Ja, dat is echt een schitterende situatie voor Debusschere... een peloton dat het aan de kopgroep laat.
25-03-2015 13:55
@Wheely, hij is wel al gevallen hea, dus toch al wat moraal verloren en hij rijdt waarschijnlijk met pijn rond.
25-03-2015 13:58
@Daan, Keukeleire lijkt me toch wel de kopman van Orica, niet Durbridge.
25-03-2015 13:59
@Glenn, op papier was Durbridge kopman, dat gaf Sporza ook aan.
25-03-2015 14:02
Mortensen is erbij gekomen, 9 man nu aan de leiding met 2 en een halve minuut voorsprong
25-03-2015 14:02
Het valt te hopen voor Durbridge dat het geen negatieve invloed heeft op De Panne volgende week. Daar zal hij wel weer op gebrand zijn geweest dit voorjaar.
25-03-2015 14:04
Troll_
25-03-2015 14:07
@Daan, dat lijkt me sterk omdat hij maar gisterenavond werd toegevoegd aan de startlijst.
25-03-2015 14:09
@glenn, dan heeft sporza het fout:
[i]Orica verliest[/i] [b][i]kopman[/i][/b] [i]Luke Durbridge. Hij geeft er de brui aan. [/i]
25-03-2015 14:13
Etixx-Quickstep controleert goed hoor, gat is weer geslonken.
25-03-2015 14:19
@Daan: Wat mij betreft mag je wel doorgaan met het vertellen wat er in de koers gebeurt. Dan hoef ik tijdens het werk maar 1 website te checken om zowel de race te kunnen volgen als reacties op het verloop van de race te kunnen zien.
25-03-2015 14:21
Okee ;). Breuk in het peloton, Het verschil is 12 seconden tussen beide delen. De versnelling is ook nefast voor de voorsprong van de koplopers.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.