Volg hier de zesde etappe in de Ronde van Zwitserland 2015
donderdag 18 juni 2015 om 13:15 Volg in Google

Volg hier de zesde etappe in de Ronde van Zwitserland 2015

Vandaag staat de zesde etappe in de Ronde van Zwitserland op het programma. Met koninginnenrit van gisteren nog in de benen start het peloton om 13:35 uur aan de rit richting Biel. Thibaut Pinot start in de leiderstrui en de sprintersploegen zullen hun kans ruiken om de vechten voor de dagzege.

Echt bijkomen zit er na de zware dag van gisteren niet in. De etappe doorkruist namelijk het zogeheten ‘Mittelland’ en daar is het allesbehalve vlak. Toch is een sprint aan de oevers van de Bielersee (of Lac de Bienne, voor de Francofielen onder ons) het meest waarschijnlijke scenario. De eerder genoemde Sagan, Degenkolb en Kristoff moeten dit aankunnen, maar met Mark Cavendish en Arnaud Démare staat er nog meer sprintersgeweld aan het vertrek. Een affiche om U tegen zeggen.

Eurosport doet vanaf 16:30 uur live verslag van deze zesde etappe in de Ronde van Zwitserland 2015. De finish wordt verwacht tussen zes en half zeven. Bespreek hier het verloop van de etappe.

15_2015_6

Links:
Voorbeschouwing Ronde van Zwitserland (WielerFlits)

Deelnemerslijst
Parcoursinformatie
Website organisatie

Liveticker (organisatie)
Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
70 Reacties
18-06-2015 13:17
Mooie graadmeter voor de TDF
18-06-2015 13:26
[i]Edit redactie: bedankt, aangepast.[/i]

Aan het profiel te zien als ze de koers hard maken kunnen er miss toch wat gaatjes vallen
18-06-2015 13:29
The riders will follow a long straight road until they get to a sharp left-hand turn with 800m to go. Finally, there’s a 90-degree right-hand turn just 200m from the line.

2 haakse bochten in de laatste km...toch zonde dat ze in Zwitserland geen lange rechte weg kunnen vinden voor een mooie sprint.

18-06-2015 14:01
Dumoulin mischien nog wat seconden sprokkelen bij de tussensprints tegen eind etappe?
18-06-2015 14:04
een lange rechte weg, en dan twee bochten in de laatste kilometer. Kan de etappe dan niet 1 kilometer korter zijn? weer een rare finish zo te horen. maar hopen dat er geen valpartijen zijn, maar ik vrees ervoor.
18-06-2015 14:08
Ongelooflijk dat er nog geen UCI-commissie die kijkt naar aankomsten...
18-06-2015 14:22
Koers hard maken in het begin, proberen de sprinters te isoleren en dan toeslaan met een demarrage op 2,5 km. Als sagan het dichtrijdt, dan moet Degenkolb maar eens wat laten zien. Go Tom!!!

Edit: zie nu dat Cav vandaag het wilt laten zien. Dan kan bovenstaande plan de prullenbak in, tenzij Etixx net zo bedroevend rijdt als in de Dauphine
18-06-2015 14:31
Mohoric, Domont, Rutkiewicz en Baugnies hebben 2:35 op het peloton. Vandaag misschien wel de eerste indicatie van het vormpeil van Kristoff t.o.v. Cav voor de tour.
18-06-2015 14:40
Een technische finish? Dat is in het voordeel van Sagan en nadelig voor Degenkolb. Maar ik gok vandaag oo Cav.
18-06-2015 14:54
Zie hier plaatje van bochten voor de finish - lijkt me niet zonder risico...
https://twitter.com/mrconde/status/611436550849732608/photo/1
18-06-2015 15:04
De wedstrijdjury heeft hier blijkbaar voor getekend. Dus mocht het misgaan weet je wie je de schuld moet geven.
18-06-2015 15:15
Het is gewoon belachelijk.
Misschien valt de beslissing voor het klassement wel in deze bochten.
18-06-2015 15:30
De klassementsmannen zullen de bochten ook wel hebben gezien en zullen geen risico's nemen
18-06-2015 15:48
Sturen hoort ook bij wielrennen, evenals bergen, wind en materiaalpech
18-06-2015 16:08
Ik vind bochten in de finale wel spectaculair eigenlijk. Je hoeft er niet snel door heen te gaan, dat is nog altijd aan de renners zelf!
18-06-2015 16:16
zeer techinsche finale, sagan is niet de snelste, maar dit ligt hem toch echt wel
18-06-2015 16:30
Off: gaat Kruijswijk nog ergens rijden in voorbereiding op de TdF?
18-06-2015 16:43
NK
18-06-2015 16:52
@Chasinque:
"Je hoeft er niet snel door heen te gaan"
Zeker nooit in volle finale in een peloton gereden? Niet snel gaan is niet winnen, en laat dat laatste nou juist de essentie van de koers zijn.
18-06-2015 16:55
Commentaarlijn dood op Eurosport?
18-06-2015 16:57
@ HennieK
Zie hier plaatje van bochten voor de finish – lijkt me niet zonder risico…

Als ik de reactie daaronder mag geloven hebben ze de finishlijn verplaatst met als gevolg géén gevaarlijke bochten in laatste KM.
18-06-2015 16:57
@Italia: bij mij (KPN) wel.
18-06-2015 16:57
We hebben trouwens een kopgroep met daarin Baugnies, Mohoric, Rudkiewicz en Domont.
Ze hebben nog 1'59" voorsprong met nog 58 km te gaan.
Tot zover het eerste bericht over de koers ;-)
18-06-2015 16:58
Wat een verademing, zo zonder dat vervelende Eurosport-commentaar.
18-06-2015 16:59
@GG: nop, die blijft tot een dag voor het NK op hoogtestage. Heeft een dag of 10 de benen omhoog gehad na de Giro en is toen in het vliegtuig gestapt naar de Pyreneeën en traint in Andorra en omgeving, 15 of 16 dagen in totaal geloof ik.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.