Volg hier de zesde etappe van Parijs-Nice 2015
zaterdag 14 maart 2015 om 11:35 Volg in Google

Volg hier de zesde etappe van Parijs-Nice 2015

Op de voorlaatste dag in Parijs-Nice krijgen de renners veel klimmen voorgeschoteld. Tussen Vence en Nice liggen in totaal lastige zes bergen. De klassementsrenners zullen zich dus moeten gaan tonen.

Drie van de klimmen zijn van eerste categorie, waaronder de twee laatsten. Het gaat hierbij om de Sol Saint-Roch (9.6 kilometer aan 4.5 procent) en de Côte de Peille (6.6 kilometer aan 6.8 procent). De top van de laatste berg ligt op 27 kilometer van de meet. Daarna gaan de renners in voornamelijk dalende lijn naar de eindstreep.

Het peloton begint om 11:50 aan de koers. De aankomst wordt tussen 16:26 en 16:57 verwacht. Sporza zendt de koers vanaf 15:25 live uit, terwijl Eurosport ’s avonds met een samenvatting komt. Bespreek hier het verloop van de wedstrijd.

Links:
Website organisatie
Voorbeschouwing Parijs-Nice 2015
Deelnemerslijst

Liveticker (organisatie)
Liveticker (Sporza)

PROFIL6

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
189 Reacties
14-03-2015 14:04
Verschil met peloton nu weer bijna 3 minuten.
14-03-2015 14:08
Wellicht is De Gendt de enige die nu alles geeft, in dienst van Wellens.
14-03-2015 14:11
test comment
14-03-2015 14:11
Iemand een stream?
14-03-2015 14:13
vanaf 3u
14-03-2015 14:21
Wel vreemd dat er vandaag pas zo laat een livestream is.....
Jammer!
14-03-2015 14:22
Drama, dat er nergens op internet überhaupt een stream is te vinden
14-03-2015 14:31
Ik woon in Frankrijk en op France 3 lieten ze afgelopen dage alleen km 80 tot 40 zien:p en nu beginnen ze over een uur
14-03-2015 14:43
Barguil geeft op terwijl hij in de kopgroep rijdt?!?
14-03-2015 14:44
Opgave van Wagner van Lotto-Jumbo..Niet dat hij echt een rol zou spelen bij Lotto-Jumbo.
14-03-2015 14:49
waar blijft aanval slagter??
14-03-2015 15:03
De Gendt lost blijkbaar. Sparen voor morgen en dan nog eens knallen in de tijdrit. Daarin moet hij toch ook wel een eind kunnen komen.
14-03-2015 15:06
Kwiatkowski heeft aangevallen met een treintje van hem op jacht naar de kopgroep..Waar het tempo ook de lucht ingaat.
Moeten ineens veel renners lossen in de kopgroep.
14-03-2015 15:08
Ik wil beeld nondeju, nu de koers helemaal losbarst!
14-03-2015 15:10
Zullen gezien de namen in de afdaling weggereden zijn uit het peloton. Welke koers was het vorig jaar dat Martin met Kwiatkovski in zijn wiel iets vergelijkbaars deed? De Tour?
14-03-2015 15:12
Was inderdaad in de Tour.
14-03-2015 15:12
France 3 begint over 5 min bij mij op tv. Weet niet of jullie ergens livestream van kunnen vinden
14-03-2015 15:15
Ja, in een tourrit in de Vogezen hebben ze iets soortgelijks geprobeerd, toen zonder succes weliswaar. Lukt het nu wel?
Nu rijden ze wel naar een kopgroep toe, dat verhoogt de kans op succes, neem ik aan.
14-03-2015 15:18
Kwiatkovski teruggepakt door het peloton. Kopgroep nog 1:25 voorsprong.
14-03-2015 15:19
Inderdaad geen succes toen. Het moment dat Martin van kop ging was Kwiat ondertussen ook volledig afgedraaid. Vandaag gaat het ook niet op die manier lukken. Sky heeft het gat bergop weer dichtgereden.
14-03-2015 15:25
Hopelijk helpt sky nu niet meer in het peloton zodat de eindwinnaar misschien wel in de kopgroep zit.
14-03-2015 15:32
Dit bericht is verwijderd
14-03-2015 15:32
Veldslag die rit van vandaag! Peloton hooguit een man of twintig.
14-03-2015 15:32
Kan Swift niet zo snel mogelijk weg bij Sky? Wat een geweldenaar zeg.
14-03-2015 15:33
Kelderman was even bij de ploegleiderswagen. Alle Nl'ers lijken wel uit de kopgroep verdwenen.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.