Volg hier de zesde etappe van Parijs-Nice 2015
zaterdag 14 maart 2015 om 11:35 Volg in Google

Volg hier de zesde etappe van Parijs-Nice 2015

Op de voorlaatste dag in Parijs-Nice krijgen de renners veel klimmen voorgeschoteld. Tussen Vence en Nice liggen in totaal lastige zes bergen. De klassementsrenners zullen zich dus moeten gaan tonen.

Drie van de klimmen zijn van eerste categorie, waaronder de twee laatsten. Het gaat hierbij om de Sol Saint-Roch (9.6 kilometer aan 4.5 procent) en de Côte de Peille (6.6 kilometer aan 6.8 procent). De top van de laatste berg ligt op 27 kilometer van de meet. Daarna gaan de renners in voornamelijk dalende lijn naar de eindstreep.

Het peloton begint om 11:50 aan de koers. De aankomst wordt tussen 16:26 en 16:57 verwacht. Sporza zendt de koers vanaf 15:25 live uit, terwijl Eurosport ’s avonds met een samenvatting komt. Bespreek hier het verloop van de wedstrijd.

Links:
Website organisatie
Voorbeschouwing Parijs-Nice 2015
Deelnemerslijst

Liveticker (organisatie)
Liveticker (Sporza)

PROFIL6

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
189 Reacties
14-03-2015 12:22
Go Wellens! Interessante poging.
14-03-2015 12:25
De achtervolgende groepen van 6 en 9 met Kruijswijk en Slagter in elkaar geschoven en nu deze 15 nog maar 15 seconden achter op de 14 koplopers. Straks op de beklimming zal het kaf wel van het koren gescheiden worden.
14-03-2015 12:27
[i]Edit redactie: dank[/i]
14-03-2015 12:29
Dit soort ritten wil je eigenlijk vanaf het begin zien. Leuk om te zien hoe de uiteindelijke kopgroep tot stand komt.
14-03-2015 12:31
Ben benieuwd hoeveel man er over blijven van de 29 na de beklimming.
14-03-2015 12:32
Dit zou ik ook wel graag live willen zien Wheely! Kopgroep en achtrvolgers zijn nu samen, 29 renners voorop dus. (Edit minus 3 Steegmans, Cimolai en Senechal. Benieuwd of er nog renners in het peleton de sprong gaan wagen op de komende col.
14-03-2015 12:34
Groepen samengekomen, nu heel veel man op kop! Op 1.10 het peloton.
14-03-2015 12:41
geen sky, geen quickstep mee. voor de rest is iedereen wel vertegenwoordigd. dat kan betekenen dat de winnaar nu vooraan rijdt.
14-03-2015 12:42
Counterattack:
CHAVANEL S.101IAM+00:01:30
HERMANS B.55BMC+00:02:55
CHEREL M.4ALM+00:09:04
14-03-2015 12:43
Ik denk dat Sky en Quickstep wel zullen gaan controleren, Wellens is best geklasseerde op slechts 1:25
14-03-2015 12:43
greipel wellens en de gendt, lotto soudal attent.
14-03-2015 12:48
Dit is een prachtig groepje! Maar sky en etixx kunnen het zich niet veroorloven deze veel voorsprong te geven, veel steun zullen ze echter niet moeten verwachten aangezien nagenoeg alle andere ploegen vertegenwoordigd zijn... Al hoop ik wel dat deze groep het niet haalt en kwiatkowski nog tien seconden boni neemt, dan heeft hij mss een kans morgen
14-03-2015 12:53
Peloton op 2 minuten nu, van kopgroep van nog 24 man. Tussen peloton en kopgroep ook nog van alles dat wat probeert.
14-03-2015 12:53
Stream????
14-03-2015 12:54
Als er 25 renners wegrijden valt dat met 2 ploegen moeilijk te controleren.
14-03-2015 12:54
Dan moet het ook wel draaien bij die 25 op het vlakke hee
14-03-2015 12:57
Vijfentwintig renners moet je wel een beetje tussen aanhalingstekens plaatsen. De kans dat er uiteindelijk meer dan vijf vooruit blijven is niet zo groot. Mochten ze überhaupt genoeg ruimte krijgen om met een serieuze voorsprong aan de laatste klim beginnen.
14-03-2015 12:58
@kwiatistheman: heb je t profiel gezien? Maar 25 is idd wel erg veel, meestal werken er daar maar een stuk of 5.
Maar mss is dit wel een stunt als in Dauphiné vorig jaar, die tot de finish stand houdt en het klassement opschud!
14-03-2015 12:58
@JDG Greipel is er (logischerwijs) af
14-03-2015 12:59
Een voorsprong van 2 minuten is genoeg met kleppers als Wellens, Kruiswijk, Barguil, Yates taaramae en Dennis. Toch een linke boel, herinner je hoe de Dauphinée vorig jaar afliep?
14-03-2015 12:59
@turtlehead
Had je reactie niet gezien maar moest ook spontaan denken aan de Dauphinée vorig jaar
14-03-2015 13:00
Zou zeer graag de ontwikkelingen live kunnen volgen eigenlijk
14-03-2015 13:03
Boom, van Baarle er ook bij. Hele peloton aan snippers. Beeeeeeeeeelden!
14-03-2015 13:03
@natrix maura mijn inkt was nog niet droog of hij lostte al.
beelden pas vanaf half vier. tis nu al spannend... spijtig
14-03-2015 13:03
Wat eens beest is Thomas De Gendt! Hij is helemaal terug.
Ook Wellens mee. De Gendt zal er dus voor moeten zorgen dat het niet stilvalt in de kopgroep. De rest moet maar proberen volgen. ;)

Jammer dat dit nergens live te volgen is.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.