Volg hier de zesde etappe van Parijs-Nice 2015
zaterdag 14 maart 2015 om 11:35 Volg in Google

Volg hier de zesde etappe van Parijs-Nice 2015

Op de voorlaatste dag in Parijs-Nice krijgen de renners veel klimmen voorgeschoteld. Tussen Vence en Nice liggen in totaal lastige zes bergen. De klassementsrenners zullen zich dus moeten gaan tonen.

Drie van de klimmen zijn van eerste categorie, waaronder de twee laatsten. Het gaat hierbij om de Sol Saint-Roch (9.6 kilometer aan 4.5 procent) en de Côte de Peille (6.6 kilometer aan 6.8 procent). De top van de laatste berg ligt op 27 kilometer van de meet. Daarna gaan de renners in voornamelijk dalende lijn naar de eindstreep.

Het peloton begint om 11:50 aan de koers. De aankomst wordt tussen 16:26 en 16:57 verwacht. Sporza zendt de koers vanaf 15:25 live uit, terwijl Eurosport ’s avonds met een samenvatting komt. Bespreek hier het verloop van de wedstrijd.

Links:
Website organisatie
Voorbeschouwing Parijs-Nice 2015
Deelnemerslijst

Liveticker (organisatie)
Liveticker (Sporza)

PROFIL6

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
189 Reacties
14-03-2015 16:03
Wilco vandaag duidelijk beter
14-03-2015 16:03
Ja klopt. Maar er zaten ook Tinkoff. Zal hem daar wel mee verwart hebben.
14-03-2015 16:03
Zie Kelderman achter Porte rijden
14-03-2015 16:03
Ja duidelijk kelderman in de groep Porte.
14-03-2015 16:04
Wilco doet het beter.
14-03-2015 16:05
Kelderman nog gewoon bij Porte heeft alleen een zwart jasje aan dus valt niet op
14-03-2015 16:06
Hij heeft het nu toch moeilijk
14-03-2015 16:06
En nu Kwiatkowski? Veel energie in de afdaling verspillen is niet verstandig
14-03-2015 16:07
Kelderman lijkt te breken.
14-03-2015 16:07
Kelderman op hangen en wurgen in groep Porte, maar duidelijk een stijgende lijn te zien bij deze jonge! Geweldig bezig. Misschien top-10 in eindklassement nog mogelijk.
14-03-2015 16:07
Zou DE kers op de taart zijn voor lotto. Echt initiatief genomen vandaag met 3 man in de aanval en nu nog eens Gallopin.
14-03-2015 16:07
Kelderman lost uit groepje Porte.
14-03-2015 16:09
NL supportes kunnen beter overschakelen naar TA. Poels FTW!
14-03-2015 16:09
Kom Tim, probeer t gewoon, alles of niets.
14-03-2015 16:10
[quote]Ik lees je wel goed[/quote]
De woorden die je me in de mond legde leken toch echt totaal niet op hetgeen ik zelf stelde.

[quote]ook niet op waar hij nu in koers zit.[/quote]
Ja, hehe... dat hij nu een stuk beter voor de dag komt geeft inderdaad meer uitsluitsel dan mijn verwachting vooraf dat de kans groot was dat het meer was dan een offday.

[quote]Ondanks dat dat wel logisch is.[/quote]
Ja, dat was inderdaad alles wat ik tegen de verzuchtingen in wilde brengen.
14-03-2015 16:10
WF is weer raar aan het doen. Kan niet reageren en wordt steeds uitgelogd..
Benieuwd war deze post doet.
14-03-2015 16:11
Kelderman nu niet meer te zien
14-03-2015 16:11
Kwiat lijkt hier een beetje tegen hetzelfde aan te gaan lopen als in de afgelopen Tour. Gallopin ook in een vorm die hij afgelopen zomer had.
14-03-2015 16:12
Dit bericht is verwijderd
14-03-2015 16:15
Geraint gunt Porte niet hahha
14-03-2015 16:15
Kwiatkowski en Wellens eraf.
14-03-2015 16:15
Kwiat wordt in de problemen gebracht nu. Nu heeft hij eerder wel getoond dat hij vroeg kan kraken en dan toch nog redelijk binnen kan komen, maar of dat nu ook gaat lukken..
14-03-2015 16:16
Schitterend van team sky! Gewoon rustig het gat laten en rustig toerijden en Kwiatek verliest Parijs- Nice hier! Etixx dacht het hier eens te maken.. Niet dus!
14-03-2015 16:18
Gallopin en Lotto - Soudal verdienen de overwinning!!
14-03-2015 16:19
Gevaarlijke afdaling zeg!

Om te reageren moet je ingelogd zijn.