Volg hier de zesde etappe van Parijs-Nice 2015
zaterdag 14 maart 2015 om 11:35 Volg in Google

Volg hier de zesde etappe van Parijs-Nice 2015

Op de voorlaatste dag in Parijs-Nice krijgen de renners veel klimmen voorgeschoteld. Tussen Vence en Nice liggen in totaal lastige zes bergen. De klassementsrenners zullen zich dus moeten gaan tonen.

Drie van de klimmen zijn van eerste categorie, waaronder de twee laatsten. Het gaat hierbij om de Sol Saint-Roch (9.6 kilometer aan 4.5 procent) en de Côte de Peille (6.6 kilometer aan 6.8 procent). De top van de laatste berg ligt op 27 kilometer van de meet. Daarna gaan de renners in voornamelijk dalende lijn naar de eindstreep.

Het peloton begint om 11:50 aan de koers. De aankomst wordt tussen 16:26 en 16:57 verwacht. Sporza zendt de koers vanaf 15:25 live uit, terwijl Eurosport ’s avonds met een samenvatting komt. Bespreek hier het verloop van de wedstrijd.

Links:
Website organisatie
Voorbeschouwing Parijs-Nice 2015
Deelnemerslijst

Liveticker (organisatie)
Liveticker (Sporza)

PROFIL6

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
189 Reacties
14-03-2015 15:33
Kelderman al vroeg gelost?
14-03-2015 15:34
Dit bericht is verwijderd
14-03-2015 15:34
Nee, Kelderman 'gewoon' in de groep der favorieten
14-03-2015 15:36
[quote]Kelderman er ook al weer af joh? Pff..[/quote]
Donderdag zat hij niet bij de beste twintig bergop. Had hij er nu niet meer bij gezeten, dan had dat niet heel onlogisch geweest. Dat hij er toch nog bij zit na zo'n veldslag toont wel ballen..
14-03-2015 15:37
nou nou de lotto-jumbo's doen het wel goed zeg
14-03-2015 15:38
Dit bericht is verwijderd
14-03-2015 15:38
Technische afdaling nu. Nog vijftig kilometer. Morgen een half peloton in de tijdrit.

[quote]Kelderman zelf sprak over een offday.[/quote]
Meestal een voorbode van iets anders in deze periode van het jaar. Renners die nog beter worden in de volgende dagen na zo'n dag zijn vaak op een hand te tellen. Denk bijvoorbeeld niet dat er in dit groepje veel van de tegenvallers van donderdag zullen zitten.
14-03-2015 15:42
Ze proberen het nog een keer bij Etixx. Porte en Thomas hebben niet heel veel mannen meer om zich heen.
14-03-2015 15:44
Ik zie het wel misgaan hoor bij Kwiatkowski als die zo als een gek blijft afdalen.
14-03-2015 15:44
Dit bericht is verwijderd
14-03-2015 15:47
[quote]Dan hebben wij beiden een andere mening over wat offday betekent.[/quote]
Een andere menig over de zekerheid waarmee een renner vast kan stellen dat het 'slechts' een offday was.
Wat een offday is lijkt me wel duidelijk.
14-03-2015 15:47
Kwiatkowski heeft weinig schrik.
14-03-2015 15:47
Gilbert is goed, zit nog steeds in het groepje achtervolgers!
Die gaat echt knallen in Milaan-San Remo
14-03-2015 15:52
Hoe vaak is al gezegd dat het volgen van dit topic moeilijk is doordat de F5 knop niet werkt zoals je verwacht? (wordt telkens weer op de 1e pagina reacties afgezet).
14-03-2015 15:53
Kelderman zit er toch niet meer bij?
14-03-2015 15:53
Sparen voor morgen maar en vooral nie ziek worden.
14-03-2015 15:54
Dit bericht is verwijderd
14-03-2015 15:55
Volgens mij zit Kelderman nog in de groep Porte hoor.
14-03-2015 15:58
[quote]Jij stelt eigenlijk nu dus al vast dat hij niet goed zal zijn en zelf niet goed aanvoelt dat de vorm er gewoon niet is.[/quote]
Nee, je leest niet goed wat ik zeg. Ik stel dat het mogelijk is dat zo'n renner zich vergist. Dat je niet meer kan doen dan op zijn woorden afgaan, maar tegelijkertijd niet moet vergeten dat het vaak het geval is dat een renner na een tegenvallende dag spreekt over een offday en vervolgens niet meer boven dat niveau van die 'offday' uit komt. Wat het dus niet onlogisch had gemaakt als Kelderman vandaag opnieuw niet met de beste twintig mee had gekund.
14-03-2015 15:59
We moeten er aan gaan wennen dat topprestaties van LottoNl schaars gaan worden.
14-03-2015 15:59
Die gelen zijn Tinkoff mannen.
14-03-2015 16:01
Dit bericht is verwijderd
14-03-2015 16:01
Wat zuur dat ze pas zo laat beginnen met uitzenden zeg. Eurosport zendt liever de hele week langlaufen uit en de nos shorttrack ipv PN wtf?
14-03-2015 16:02
Kelderman achter Porte toch?
14-03-2015 16:02
Kelderman in de groep Porte inderdaad.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.