Volg hier de zesde etappe in de Ronde van Zwitserland 2017
donderdag 15 juni 2017 om 12:30 Volg in Google

Volg hier de zesde etappe in de Ronde van Zwitserland 2017

Het is weer aan de klimmers in de Ronde van Zwitserland. Onderweg staan twee reuzencols op het menu, waarvan de top op meer dan 2000 meter hoogte ligt. Na de de Passo del San Bernardino (31,3 km aan 5,3%) wacht in de finale de klim naar de Albulapass (25 km aan 5,3%). Weet Steven Kruijswijk zijn hoogvorm om te zetten in ritsucces? Volg het hier op WielerFlits.

Nadat de top van de Albulapass – op ruim 2300 meter hoogte – gerond is, volgt nog een snelle afdaling van 9,3 kilometer richting de eindstreep in La Punt. In die plaats wist Robert Gesink in 2010 te zegevieren. Krijgt hij vandaag een Nederlandse opvolger?

De etappe begint om 12.42 uur in Locarno. Rond 17.30 uur is de finish in La Punt. Eurosport (Nederland) begint om 16.00 uur met de live-uitzending op het hoofdkanaal. Belgische kijkers kunnen achter de decoder van Play Sports terecht.

Links:
Voorbeschouwing Ronde van Zwitserland 2017 (WielerFlits)

Website organisatie
Parcours
Deelnemerslijst

Liveticker (Organisatie)
Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)

Livestream (L’Equipe, vanaf 16.00 uur)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
157 Reacties
15-06-2017 17:11
Ze hebben allemaal door dat Kruijswijk de sterkste is. Vooral pokerface training dus nodig
15-06-2017 17:12
JAAAA ga maar Stevie.
15-06-2017 17:12
Kruijswijk is echt laf he ;)
15-06-2017 17:12
Kruissie in the aanval
15-06-2017 17:12
Yes! Mooi moment gekozen van Kruijswijk! Maar ze komen terug.
15-06-2017 17:12
Hij is toch wel een van de sterkste.
15-06-2017 17:13
Jaaaa daar gaan we. Go Kruissie
15-06-2017 17:13
Opvallend Kruijswijk kan altijd heel goed volgen maar nooit zelf erop knallen. Te bang om te veel verliezen of gwn niet explosief genoeg? Denk t eerste meer.
15-06-2017 17:13
En nu op het tandvlees bij iedereen. Mooie etappe
15-06-2017 17:14
@Melkzuur

Een laffe renner? Hij is gewoon de sterkste, maar weet dat er nog dagen komen gaan. Dat in combinatie met het feit dat de Giro in de benen zitten. Waarom nu jezelf dood rijden?
15-06-2017 17:14
Dat werd nog snel dichtgereden. Steven ziet er wel sterk uit! Zo nog maar eens proberen
15-06-2017 17:14
@melkzuur

Dat je een grote mond hebt prima maar wees dan niet zo laf als Kruijswijk het tegendeel bewijst om je post te verwijderen.
15-06-2017 17:14
Niemand die echt vol door trekt. Zou toch wel slim zijn om wat tijd te pakken op Spilak. Wachten op morgen?
15-06-2017 17:14
@melkzuur, gelukkig zal jij dat ook nooit doen
15-06-2017 17:15
Als ze nou met een man of 4 de rest lossen. Die zijn morgen misschien beter dan vandaag.
15-06-2017 17:15
Het is echt hollen en stilstaan op die berg, jammer. Op deze manier komt er straks een groep van 15 favorieten aan de finish na die afdaling.
15-06-2017 17:15
Zou zeggen groep kruijswijk met zn vieren kop over kop om iig spilak vandaag goed eraf te rijden.
15-06-2017 17:15
Kom op Kruijswijk pak nummer 3 voor TLJ in 2 dagen.
15-06-2017 17:15
Die afdaling zorgt er natuurlijk wel voor dat niemand nu het achterste van zijn tong laat zien.
15-06-2017 17:17
Woods trouwens sterk bezig. Nu komt Pozzovivo toch wel snel eraan zonder dat hollen en stil staan.
15-06-2017 17:17
Wat een laffe renner, die Kruijswijk. Nog goed dat hij de sterkste is, of geen eten vanavond.
15-06-2017 17:17
Ok, misschien pozzovivo toch de sterkste
15-06-2017 17:17
"Big news! Eurosport will broadcast all the stages from next Tour the France from start to finish! Every minute of the race will be live!"
15-06-2017 17:18
Waarom zei Been dat van de top10 Soler weg was? Die reed toch vol in beeld op dat moment?
15-06-2017 17:18
Pozzovivo gaat lekker, maar hij is niet de beste daler. Izagirre van de favorieten de beste daler denk ik?

Om te reageren moet je ingelogd zijn.