Volg hier de zesde etappe in de Ronde van Zwitserland 2017
donderdag 15 juni 2017 om 12:30 Volg in Google

Volg hier de zesde etappe in de Ronde van Zwitserland 2017

Het is weer aan de klimmers in de Ronde van Zwitserland. Onderweg staan twee reuzencols op het menu, waarvan de top op meer dan 2000 meter hoogte ligt. Na de de Passo del San Bernardino (31,3 km aan 5,3%) wacht in de finale de klim naar de Albulapass (25 km aan 5,3%). Weet Steven Kruijswijk zijn hoogvorm om te zetten in ritsucces? Volg het hier op WielerFlits.

Nadat de top van de Albulapass – op ruim 2300 meter hoogte – gerond is, volgt nog een snelle afdaling van 9,3 kilometer richting de eindstreep in La Punt. In die plaats wist Robert Gesink in 2010 te zegevieren. Krijgt hij vandaag een Nederlandse opvolger?

De etappe begint om 12.42 uur in Locarno. Rond 17.30 uur is de finish in La Punt. Eurosport (Nederland) begint om 16.00 uur met de live-uitzending op het hoofdkanaal. Belgische kijkers kunnen achter de decoder van Play Sports terecht.

Links:
Voorbeschouwing Ronde van Zwitserland 2017 (WielerFlits)

Website organisatie
Parcours
Deelnemerslijst

Liveticker (Organisatie)
Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)

Livestream (L’Equipe, vanaf 16.00 uur)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
157 Reacties
15-06-2017 16:45
@Chrys daar krijg je nog steeds de reclame te zien
15-06-2017 16:46
Kruijswijk heeft alleen nog  Daan Olivier bij zich.
15-06-2017 16:48
Ik vind het ook niet gek als Kruijswijk vandaag behoudend rijdt, als de krachtsverschillen niet te groot zijn. Morgen kun je met kleinere krachtsverschillen meer tijdwinst boeken. Gesink had in 2010 bovenop iets van 1:20 op de achtervolgende groep en aan de finish nog slechts 40s.
Maar je moet tijd pakken, waar je kunt uiteraard.
15-06-2017 16:48
@Lurtz: Ik kijk toch echt altijd zonder reclame op de player.
15-06-2017 16:50
ah blijkbaar, dat wist ik niet. Schappelijke prijs zie ik ook. Wel afhankelijk van internet, extra toevoeging zou zijn net als fox, abbo via kabel hiervoor. maar ik snap de frustratie over de frustratie van eurosport, sorry voor offtopic posts
15-06-2017 16:51
Greg rijdt het gat niet toe. Moet Tejay dat straks maar doen?
15-06-2017 16:51
@arviid op de vraag hoe nog beter: niet het alleenrecht opkopen. Dat vind ik het probleem. Dan is er geen alternatief meer mogelijk als je op tv wielrennen wil kijken. Bijvoorbeeld met commentaar van sporza. Voor zo ver ik weet is dat iig voor de italiaanse koersen het geval
15-06-2017 16:55
De Zwitserse cameramensen brengen de verschillen mooi in beeld. Mag ook wel eens gezegd. Vaak erger ik me eraan.
15-06-2017 16:55
Daan Olivier rijdt toch prima hoor! Leuk voor hem.

En kunnen de mods aub de berichten over Eurosport of Commentaar verwijderen. Het gaat om de koers. Volgens mij is een forum ervoor om zelf voor commentaar te zorgen over de koers ;)

[b]REDACTIE-POST: [url=http://www.wielerflits.nl/wielerforum/topic/je-mening-over-het-wielercommentaar-op-tv/page/45]Hier kunnen jullie praten over het commentaar en Eurosport. Hier graag on-topic.[/url][/b]
15-06-2017 16:57
Jose Been doet een aflevering van Rail Away?
15-06-2017 16:58
Olivier nu toch gelost uit het peloton.
15-06-2017 16:59
Weer een BMC-leider geisoleerd. Nu toch iets dichter bij de finish.
15-06-2017 17:00
het spel gaat beginnen, de gele trui zit geisoleerd
15-06-2017 17:00
Het is nog ver Damiano!
15-06-2017 17:00
Caruso opent
15-06-2017 17:00
Kruijswijk rijdt weer enkel op het wiel van Spilak. Slim, maar ook gewaagd. Wie was er compleet in paniek toen Caruso ging en Kruijswijk niet direct op het wiel zat?


Ik niet.
15-06-2017 17:01
Kruijswijk houdt zich voorlopig rustig. Prima.
15-06-2017 17:01
Kruijswijk ziet er wel enorm sterk uit moet ik zeggen. Maar ik kan het verkeerd hebben uiteraard
15-06-2017 17:03
Hoe doet Spilak het vandaag ?
15-06-2017 17:04
van mij mag Hirt het winnen vandaag, mooie renner
15-06-2017 17:04
Schleck ging op 16km in 2010. Gesink erachteraan, die op 14/15km van de meet aan zijn solo begon. We zijn in die zone.
Soler rijdt sterk.
15-06-2017 17:08
Spilak op een lint die heeft het moeilijk
15-06-2017 17:08
Jammer dat Kruijswijk niet met Izaguirre meeging. Dan heb je sowieso tempo achter Cink.
15-06-2017 17:10
Vertel meer kan niet kijken
15-06-2017 17:10
Kruijswijk lijkt een stuk sterker dan anderen. Waarom niet aanvallen?

Om te reageren moet je ingelogd zijn.