Volg hier de zesde etappe in de Ronde van Zwitserland 2017
donderdag 15 juni 2017 om 12:30 Volg in Google

Volg hier de zesde etappe in de Ronde van Zwitserland 2017

Het is weer aan de klimmers in de Ronde van Zwitserland. Onderweg staan twee reuzencols op het menu, waarvan de top op meer dan 2000 meter hoogte ligt. Na de de Passo del San Bernardino (31,3 km aan 5,3%) wacht in de finale de klim naar de Albulapass (25 km aan 5,3%). Weet Steven Kruijswijk zijn hoogvorm om te zetten in ritsucces? Volg het hier op WielerFlits.

Nadat de top van de Albulapass – op ruim 2300 meter hoogte – gerond is, volgt nog een snelle afdaling van 9,3 kilometer richting de eindstreep in La Punt. In die plaats wist Robert Gesink in 2010 te zegevieren. Krijgt hij vandaag een Nederlandse opvolger?

De etappe begint om 12.42 uur in Locarno. Rond 17.30 uur is de finish in La Punt. Eurosport (Nederland) begint om 16.00 uur met de live-uitzending op het hoofdkanaal. Belgische kijkers kunnen achter de decoder van Play Sports terecht.

Links:
Voorbeschouwing Ronde van Zwitserland 2017 (WielerFlits)

Website organisatie
Parcours
Deelnemerslijst

Liveticker (Organisatie)
Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)

Livestream (L’Equipe, vanaf 16.00 uur)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
157 Reacties
1 2 3 7
15-06-2017 12:42
Jammer voor kruijswijk dat er nog een afdaling is, hopelijk kan die in het wiel blijven en het sprintje van 2 winnen.
15-06-2017 12:44
Ik zie in dat hoogteprofiel geen afdaling. Mis ik iets?
15-06-2017 12:46
Nee, het hoogteprofiel mist een stukje afdaling.
15-06-2017 12:46
Het hoogte profiel is inderdaad erg slecht. Er is een afdaling van 700 meter in 9 km dus behoorlijk steil.
15-06-2017 12:48
Waarom vind ik die afdaling niet terug op het profielkaartje?
15-06-2017 12:49
Alle ballen op de Rettenbach en vandaag lekker met de toppers mee in de groep!
15-06-2017 12:51
Alhoewel die afdaling ook weer niet zo moeilijk is hoor. maar ja er zit een mooie afdaling naar La punt achteraan. Eerste deel na de top openspel voor de wind en relatief rechtdoor. Daarna een paar haarspeldbochten het dorpje in. De rotonde meepakken (als die er nog ligt, het is te lang geleden dat ik daar was).
Enige nare is dat het goed steil is.

@AZH die vraag kan je het beste aan de organisatie stellen :P
15-06-2017 12:55
tom niet gestart
15-06-2017 12:56
Aan het eind van dit filmpje zit wel een volledig profielkaartje:
[url]https://youtu.be/b4uBixg8_g8[/url]
Heb er een screenshot van gemaakt:
[url]http://i.imgur.com/Eaos1I7.jpg[/url]
15-06-2017 13:07
Routekaartjes in Zwitserland zijn al jaren drama. Je kunt het wel zien aan de hoogtemeters van de Albulapass en de finishplaats.
15-06-2017 13:12
@mathieuM: dat profiel circuleert al steeds. Kwestie van steeds blind hetzelfde opnieuw plaatsen ipv kritisch nadenken #devloekvaninternetoppervlakkigheid.
15-06-2017 13:21
@Fast Freddy: de Rettenbach hadden we de afgelopen twee seizoenen. Dat kreng van morgen ligt ergens anders
15-06-2017 13:25
[i]Edit redactie: Niet trollen a.u.b.[/i]
15-06-2017 13:27
@Sephiroth, afdaling idd serieus steil vanaf iets boven het dorp, smal en (2 jaar geleden) geen beste weg. Wie daar een paar meter pakt op een groepje, die haalt het. Stevie kan dus beter maar op de klim al weg zijn.J
15-06-2017 13:33
Spilak gaat vandaag de fundering bouwen, morgen het huis.
15-06-2017 13:33
Zo'n extreem slechte daler is Kruiswijk toch ook weer niet?
15-06-2017 13:33
Ik ben benieuwd wie van de AK-mannen belang heeft om de koers hard te maken.
Mijn inziens zijn dat Ag2r met Pozzovivo en Frank, en Lotto-Jumbo met Kruijswijk.
Ik neem aan dat Caruso en Spilak voornamelijk willen handhaven en gokken op hun tijdrit.
15-06-2017 13:36
@tvm
De sterkste klimmer waren bij 1e bergopaankomst: Kruijswijk, Spilak en Pozzo
De andere 2 waren iets minder naar mijn inziens. Vooral Frank zat vaak op de rekker.
15-06-2017 13:41
Ja ik heb dezelfde beelden gezien Mollemarijden.
Wat wil je hiermee zeggen?
15-06-2017 13:42
Matthews in de kopgroep met o.a. Brambilla en Pantano?
15-06-2017 13:44
Decoder van Play Sports is wel betaal TV. Waarom kan eurosport dit niet in België uitzenden, onbegrijpelijk.
15-06-2017 13:44
@mollemarijden dat is jouw aanname. Pozzo was overduidelijk de mindere klimmer en ik denk dat we vandaag gaan zien dat hij er al vroeg af moet.
15-06-2017 13:49
Het feit dat er nog altijd geen kopgroep wegrijdt wijst er mijn inziens op dat er hard gereden wordt door het peloton. Ofwel de koers wordt moedwillig hard gemaakt! Als dat tempo hoog blijft op de eerste klim beloofd dat relatief grote verschillen vandaag.
15-06-2017 13:50
Als je goed kijkt, zit die afdaling wel in het profiel, maar door die onhandige weergave in perspectief valt hij min of meer weg.
15-06-2017 13:56
Op de Sporza-ticker: "Er bereikt ons maar weinig nieuws uit Zwitserland. Op de eerste stroken van de San Bernardinopas versnelt een groepje met o.a. Dillier."

Zouden ze weten dat Dillier in de Route de Sud rijdt?
1 2 3 7

Om te reageren moet je ingelogd zijn.