Volg hier de zesde etappe in de Ronde van Zwitserland 2017
donderdag 15 juni 2017 om 12:30 Volg in Google

Volg hier de zesde etappe in de Ronde van Zwitserland 2017

Het is weer aan de klimmers in de Ronde van Zwitserland. Onderweg staan twee reuzencols op het menu, waarvan de top op meer dan 2000 meter hoogte ligt. Na de de Passo del San Bernardino (31,3 km aan 5,3%) wacht in de finale de klim naar de Albulapass (25 km aan 5,3%). Weet Steven Kruijswijk zijn hoogvorm om te zetten in ritsucces? Volg het hier op WielerFlits.

Nadat de top van de Albulapass – op ruim 2300 meter hoogte – gerond is, volgt nog een snelle afdaling van 9,3 kilometer richting de eindstreep in La Punt. In die plaats wist Robert Gesink in 2010 te zegevieren. Krijgt hij vandaag een Nederlandse opvolger?

De etappe begint om 12.42 uur in Locarno. Rond 17.30 uur is de finish in La Punt. Eurosport (Nederland) begint om 16.00 uur met de live-uitzending op het hoofdkanaal. Belgische kijkers kunnen achter de decoder van Play Sports terecht.

Links:
Voorbeschouwing Ronde van Zwitserland 2017 (WielerFlits)

Website organisatie
Parcours
Deelnemerslijst

Liveticker (Organisatie)
Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)

Livestream (L’Equipe, vanaf 16.00 uur)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
157 Reacties
15-06-2017 15:40
en ook dowsett nokt er mee.. dat zijn er toch wel veel hoor in vergelijking met voorgaande jaren die opgeven in de dauphine en RvZ. Of is dat mijn verbeelding?
15-06-2017 15:40
hengacity.. oh haha mooi! zal volgende keer het profiel iets beter bestuderen voor ik iets post :p
15-06-2017 15:46
@charlie33 Typische Nederlandse houding. Niet voor de winst gaan maar een paar 'wt puntjes pakken'. Hop, waar blijft de bravoure: "Steven Kruijswijk gaat ze allemaal aan zijn zwaard rijgen en zet iedereen vandaag op 3 minuten." Nee wij Nederlanders tekenen al voorafgaand voor een vierde stek.
15-06-2017 15:52
@rebellin is dat nou een "typisch nederlandse houding"

ik snap je punt en ik zou ook zeggen dat stevie ze allemaal op een kwartier rijdt, maar toch.

spijkerpoepen, dat is nou een typisch nederlandse houding. ;)
15-06-2017 15:57
@Brummel: Laten we nou niet gaan mierenneuken. Oh dat is ook iets wat alleen in Nederland bestaat ;)
15-06-2017 15:58
Over hoeveel km begint de klim?
15-06-2017 16:02
@Rebellin, typisch nederlands om er vanuit te gaan dat Kruijswijk maar 3 minuutjes kan pakken.. Minstens 10 minuten.

Ik denk dat hij de ronde van Zwitserland gaat winnen!
15-06-2017 16:06
@rebellin, omdat met die bravoure jij die mensen weer gaat afzeiken :D heb je al 1 positieve bijdrage geleverd de laatste dagen?

Kruijswijk kan zeker winnen, met 3 min lijkt mij wat overdreven gezien de tegenstand, maar soms is tactiek ook neit verkeerd. Uiteraard voeren besprekingen over tactiek tot verschillende meningen :) Uiteindelijk is het achteraf het makkelijkste praten.

edit:
1) wij nederlanders.. gelukkig hoor ik daar niet zo bij.. wat een uitspraak.
15-06-2017 16:14
Is Oeh,Oeh,ZoZo,JaJa,Hopsakee,HolyMooly,José al begonnen.
15-06-2017 16:16
Ik denk dat sjaak polak er met de rit vandoor gaat. Hij pakt onderaan de klim zijn fiets en sprint de berg op.
15-06-2017 16:19
Jose al begonnen inclusief twee reclame's binnen 10 minuten
15-06-2017 16:21
Nog een stream: https://www.youtube.com/watch?v=BfAMkj-CvnY&index=9&list=PL8fVUTBmJhHKLxxqAxVf3eEVitZr_fbQZ
15-06-2017 16:21
Hoe vaak moet het nog gezegd worden!? Ze doen die reclames aan het begin zodat ze die niet in de finale hoeven te doen. Jezusmina man, kunnen we met zijn allen even onze hersenen gaan gebruiken?
15-06-2017 16:27
Oliver en Martens bij Kruijswijk en Keizer achterin het peloton? Dat zijn de knechten? Geen Lindeman?
15-06-2017 16:28
Dat is allang duidelijk meneer raketvuist, wil niet zeggen dat het niet vervelend is. Dankbaar dat eurosport de koers uitzend maar reclame systeem kan beter.
15-06-2017 16:30
hoe dan maximumniels? ze moeten hun reclame minuten maken om het uit te kunnen zenden... Finish of aan het begin, kies jij maar.
15-06-2017 16:32
Ja raketvuist wij zijn nu eenmaal erg verwend de laatste decennia. Eurosport is toch 3teedjes minder . En dat stoort toch een beetje en dan nog de reclames.
15-06-2017 16:34
Ik ben ook wel benieuwd naar Rui Costa. In de giro greep hij er steeds net naast, maar wellicht dat hij vandaag wat kan. Het blijft de ronde van Zwitserland...
15-06-2017 16:35
@Maximumniels: Vertel? Hoe kan het beter? Lijkt mij de meest logische wat ze nu doen. Ik ben oprecht benieuwd hoe nog beter. Kom niet met minder of geen reclame want dat is niet mogelijk. Minder reclame maar langere is een optie maar dan heb ik liever dit want hoelang duren deze reclames nou? Stelt toch niks voor.
15-06-2017 16:35
Kopgroep nu op die 2 kilometer van 9%. Straks weer "vlak".
15-06-2017 16:36
Net als tegenwoordig met spotify, netflix, eredivisie live. Wat al eerder hier geopperd is. Een bedrag per maand betalen voor het wielrennen voor reclamevrije eurosport. Na een giro met zo veel reclame ben ik daar wel toe bereid om daar een bedrag per maand voor neer te leggen. Want nu is het alleen de finale lekker kijken en voor de finale is het kijken met al die reclame's bijna niet te doen. Ben je aan het kijken weer reclame van 4 minuten, ga je even iets anders doen en is het al begonnen zit je er weer voor, weer reclame... Abbo aanbieden is een mogelijke oplossing.
15-06-2017 16:37
Ga lekker op de belg kijken dan


o nee.... wacht


HOU NOU EENS OP MET DAT GEZANIK OP EUROSPORT IN ELK FOKKING TOPIC!!!!

Jullie worden echt stront vervelend gewoon.


EDIT:
@crew

Kunnen jullie aub het:

"we huilen en zeiken op eurosport topic" in forums aanmaken aub? Deze site heeft het blijkbaar nodig en ik moet eerlijk zeggen dat ik de reacties met steeds minder plezier begin te lezen.
15-06-2017 16:40
@maximumniels,
Maar dat bestaat toch? Je kunt toch de eurosportplayer betalen voor reclamevrij wielrennen?

Ondertussen in Zwitserland: Hart is gedemarreerd achter Warbasse, die weer moet lossen. Hirt nu ernaar toe? Hirt & Hart?
15-06-2017 16:40
Prachtige klim en omgeving zich pfff
15-06-2017 16:42
@maximumniels
En gelukkig kan dat ook gewoon met de Eurosport player voor de mensen die dat willen.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.