Volg hier de zesde etappe in de Eneco Tour 2015
zaterdag 15 augustus 2015 om 11:15 Volg in Google

Volg hier de zesde etappe in de Eneco Tour 2015

Vandaag verlaat de Eneco Tour na een start in Heerlen Nederland, om na bijna 200 kilometer koers te finishen in Houffalize. Wilco Kelderman is na zijn geslaagde aanval van gisteren de nieuwe klassementsleider, maar de verschillen in de top zijn overbrugbaar. Zeker met de zogenoemde mini-Luik-Bastenaken-Luik die op het menu staat. Volg hier het verloop van de etappe op WielerFlits.

De eerste voorstelling in het slotweekend voert naar Houffalize, waar nog een plaatselijke ronde wordt gereden. Op die plaatselijke ronde bevinden zich enkele flinke kuitenbijters, waaronder de Côte de Saint-Roch, die renners nog zouden kunnen kennen van La Doyenne. Ook vandaag wordt er weer slecht weer verwacht. Gaat dat nog van invloed zijn op het koersverloop?

Om even na 11.30 uur klinkt het startschot in Heerlen. De Gouden Kilometer ligt op 20 kilometer van de eindstreep. De aankomst van de winnaar is tussen 16.15 en 16.45 uur.

Regionale zender L1 komt om 14.15 uur live. Sporza en Eurosport zijn vanaf 14.45 uur van de partij. Ook zal de NOS voor het eerst deze ronde livebeelden tonen op NPO1, dat doen zij vanaf 15.00 uur.

Links:
Voorbeschouwing Eneco Tour 2015

Website organisatie
Informatie etappe 6
Deelnemerslijst

Liveticker (organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (Twitter)

Livestream L1 (vanaf 14.15 uur)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
203 Reacties
15-08-2015 16:28
@nickdt
Geen team hebben en 30 aanvallen moeten beantwoorden. Dat is waarom hij lost.
15-08-2015 16:28
Die gouden km komt er aan zo, gaat belangrijk zijn.
15-08-2015 16:28
@nickdt
Ja, idd. Toen hij 20m geleden moest passen, zag je hem daarna uitgebreid eten.
15-08-2015 16:29
@mooiman
Dat zegt de Cauwer niet. Door "gebrek aan een team" zegt hij..
15-08-2015 16:29
Misschien is het een combinatie van beiden. Slecht team, waardoor die slecht of te laat eet.
15-08-2015 16:30
En toen waren alle Nederlanders ineens kansloos. Poepzooi
15-08-2015 16:30
Wellens neemt revanche op zichzelf, mooi!

Je zou hem echt door de TV naar de groep willen duwen...
15-08-2015 16:31
Gewoon energie op. Was op de klim prima. Breukink is geen fan van het Nederlandse wielrennen ;)
15-08-2015 16:31
Mooi Wellens!
15-08-2015 16:31
Ik denk dat het aan beide ligt want hij ging bij het begin wel erg makkelijk mee met Wellens en daarna uit het niks de aanval niet kunnen beantwoorden.. wat er ook niet bij helpt is dat zijn team niet zo sterk is en hij veel moet doen waardoor hij minder de tijd heeft om uit te rusten en wat te eten.
15-08-2015 16:32
Wellens kan het dus wel in een koers van een lager niveau.
15-08-2015 16:32
Komt op hetzelfde neer hoor
15-08-2015 16:33
@purito
Ik denk dat hij vooral weer even zonder druk rijdt...
15-08-2015 16:33
Denk gewoon hongerklop. De bever gaat er weer naar toe.
15-08-2015 16:33
Het is dus geen hongerklop. Hij rijdt terug. Wat een klassebak.
15-08-2015 16:33
Martens erbij had het verschil niet gemaakt volgens mij. Kelderman heeft alleen gereageerd op aanvallen van een paar mannen (Wellens en Van Avermaet met name). Heeft dus ook helemaal niet meer moeten doen dan die mannen en ik vraag me af of een Martens wel steun had kunnen verlenen bij dat soort aanvallen. De sterkste maken hier het verschil, van een tactische koers heeft het weinig weg gehad.
15-08-2015 16:33
Schitterend parcours zeg. En het weer helpt natuurlijk ook mee om zo'n mooi schouwspel te zien.
15-08-2015 16:33
volgens mij komt kelderman weer terug
15-08-2015 16:33
Kelderman sluit weer aan en Gilbert rijdt lek
15-08-2015 16:34
Wat een karakter toont hij!
15-08-2015 16:34
Kelderman geeft niet op. Alleen maar goed
15-08-2015 16:34
Lager niveau? dit is volle bak koers. klasse straalt eraf bij deze mannen
15-08-2015 16:34
De motards hebben moeite om de goede afstand te kiezen in dit landschap
15-08-2015 16:34
Zou zo meteen de Sporza-motor bij de leider weer kapot gaan, zoals vorig jaar?
15-08-2015 16:34
@mooiman
Nee hoor. Er staat geen "slecht team" hier in de Eneco. Ze missen nu alleen een mannetje die Kelderman had kunnen ondersteunen.

Kelderman is wel een taaie hoor.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.