Volg hier de zesde etappe in de Eneco Tour 2015
zaterdag 15 augustus 2015 om 11:15 Volg in Google

Volg hier de zesde etappe in de Eneco Tour 2015

Vandaag verlaat de Eneco Tour na een start in Heerlen Nederland, om na bijna 200 kilometer koers te finishen in Houffalize. Wilco Kelderman is na zijn geslaagde aanval van gisteren de nieuwe klassementsleider, maar de verschillen in de top zijn overbrugbaar. Zeker met de zogenoemde mini-Luik-Bastenaken-Luik die op het menu staat. Volg hier het verloop van de etappe op WielerFlits.

De eerste voorstelling in het slotweekend voert naar Houffalize, waar nog een plaatselijke ronde wordt gereden. Op die plaatselijke ronde bevinden zich enkele flinke kuitenbijters, waaronder de Côte de Saint-Roch, die renners nog zouden kunnen kennen van La Doyenne. Ook vandaag wordt er weer slecht weer verwacht. Gaat dat nog van invloed zijn op het koersverloop?

Om even na 11.30 uur klinkt het startschot in Heerlen. De Gouden Kilometer ligt op 20 kilometer van de eindstreep. De aankomst van de winnaar is tussen 16.15 en 16.45 uur.

Regionale zender L1 komt om 14.15 uur live. Sporza en Eurosport zijn vanaf 14.45 uur van de partij. Ook zal de NOS voor het eerst deze ronde livebeelden tonen op NPO1, dat doen zij vanaf 15.00 uur.

Links:
Voorbeschouwing Eneco Tour 2015

Website organisatie
Informatie etappe 6
Deelnemerslijst

Liveticker (organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (Twitter)

Livestream L1 (vanaf 14.15 uur)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
203 Reacties
15-08-2015 16:50
Lotto-Soudal snapt wel hoe afstoppen werkt. Sterk nummertje van Wellens. Zijn ploeggenoten zijn gewoon heel belangrijk deze Eneco Tour.

Wat blijft het jammer dat Dumoulin hier niet kon starten.
15-08-2015 16:51
Greg is gewoon een prachtige renner. Niet effectief, maar kleurt altijd de wedstrijd en wint toch ook altijd zn wedstrijden. Kan er misschien meer winnen, maar ik waardeer hem meer door zn huidige koersgedrag. Da's zeker.
15-08-2015 16:53
[i]edit redactie: niet doen[/i]
15-08-2015 16:53
@dumoman

Waarom?
15-08-2015 16:53
Live vanuit Cyprus. Kan iemand mij op de hoogte brengen zonder dat ik de afgelopen 8 pagina's door moet lezen.

Kelderman zit alleen en Wellens gaat de Eneco winnen lees ik snel hier.
15-08-2015 16:54
@spins
Wat zou er ook aan de hand zijn met Gilbert en v. Avermaet? Ook zij kunnen deze "kermiskoers" niet winnen...
15-08-2015 16:57
@spins.
Troll of grap?
15-08-2015 16:57
Sterker nog, meer dan 99% van het deelnemersveld kan deze koers niet eens winnen. Wat een massale miserie
15-08-2015 16:57
Eén mannetje had voor Kelderman een wereld van verschil gemaakt. Ik vraag me af of één van de mannen uit de Ain die rol hadden kunnen spelen. Ik denk het niet.

Maar toch mag vooral BMC dit nooit uit handen geven, met Greg en Phil vooraan. Net als vorig jaar lukt het ze toch.

Edit: en ja hoor, er is weer een TV-motor uitgevallen :|
15-08-2015 16:58
@Purito,
Zojuist uit de hoge hoed getoverd.
Maar ik heb genoeg etappes in de tour gezien de er op papier 10x zo lastig uit zien maar als er geen koers dat het dan tegen valt. Om dan nu te roepen dat dit van lager niveau is doe je deze renners te kort met al vanaf km 52 koers.
15-08-2015 16:58
Wellens de nieuwe Frank Vandebroucke?
15-08-2015 16:58
@xistnc: inderdaad 1 Sporzamotor exit.
15-08-2015 16:58
José Been begint ineens op twitter te zeiken op alle mensen die Wellens teleurstellend vonden rijden in de Tour.
15-08-2015 16:58
Dit bericht is verwijderd
15-08-2015 16:58
Kelderman veel te slappe ploeg mee. Was gewoon niet te doen alleen.
15-08-2015 16:59
Beste man in koers, zagen we gisteren al natuurlijk.
15-08-2015 17:00
Wellens, was dat niet die jongen die toeschouwers langs de kant van de weg had laten plaats nemen om hem vooruit te duwen tijdens die klimtijdrit in de giro? Ik zal de verbijstering bij co-commentator Boogerd nooit vergeten. Voor de rest, verleden jaar kon Kelderman nog met de besten ter wereld mee in de Giro en de Dauphiné, dan presteert hij dit jaar toch opvallend veel minder goed...
15-08-2015 17:00
Wat ik begrijp pakt Wellens dus vandaag de Eneco Tour. Flink balen dit. Wilco morgen de gouden kilometer winnen dan maar!
15-08-2015 17:00
Greg en Phil moeten wel dikke mot hebben. Dit kan niet zo.
15-08-2015 17:02
Kelderman in groep Gilbert, goed gereden dus!
15-08-2015 17:02
Veel toeschouwers weggespoeld
15-08-2015 17:03
Dat die gore Been het in haar hoofd haalt om zoiets te twitteren. Hij reed toch ook als een drol in de Tour? Of heeft mevrouw Been dat niet gezien? Ze gaf toch commentaar drie weken lang, als je dat al commentaar mag noemen.

Ik vind echt dat ES haar wel mag aanspreken over haar twittergedrag. Zo verlies je al je geloofwaardigheid en sympathie. Net zo lachwekkend dit als je job als commentator combineren met een baan als persverantwoordelijke bij een profploeg (Wanty). Om te huilen.
15-08-2015 17:04
@spins
Je hebt de Tour en de valpartijen gemist?
15-08-2015 17:07
@waggie

Je moet dat mens gewoon ontvolgen ze voegt echt helemaal niks toe. dat heb ik ook gedaan en het bevalt erg goed
15-08-2015 17:08
@dumoman
Haha, dat is het toppunt!

Om te reageren moet je ingelogd zijn.