Volg hier de zesde etappe in de Eneco Tour 2015
zaterdag 15 augustus 2015 om 11:15 Volg in Google

Volg hier de zesde etappe in de Eneco Tour 2015

Vandaag verlaat de Eneco Tour na een start in Heerlen Nederland, om na bijna 200 kilometer koers te finishen in Houffalize. Wilco Kelderman is na zijn geslaagde aanval van gisteren de nieuwe klassementsleider, maar de verschillen in de top zijn overbrugbaar. Zeker met de zogenoemde mini-Luik-Bastenaken-Luik die op het menu staat. Volg hier het verloop van de etappe op WielerFlits.

De eerste voorstelling in het slotweekend voert naar Houffalize, waar nog een plaatselijke ronde wordt gereden. Op die plaatselijke ronde bevinden zich enkele flinke kuitenbijters, waaronder de Côte de Saint-Roch, die renners nog zouden kunnen kennen van La Doyenne. Ook vandaag wordt er weer slecht weer verwacht. Gaat dat nog van invloed zijn op het koersverloop?

Om even na 11.30 uur klinkt het startschot in Heerlen. De Gouden Kilometer ligt op 20 kilometer van de eindstreep. De aankomst van de winnaar is tussen 16.15 en 16.45 uur.

Regionale zender L1 komt om 14.15 uur live. Sporza en Eurosport zijn vanaf 14.45 uur van de partij. Ook zal de NOS voor het eerst deze ronde livebeelden tonen op NPO1, dat doen zij vanaf 15.00 uur.

Links:
Voorbeschouwing Eneco Tour 2015

Website organisatie
Informatie etappe 6
Deelnemerslijst

Liveticker (organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (Twitter)

Livestream L1 (vanaf 14.15 uur)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
203 Reacties
1 3 4 5 6 7 9
15-08-2015 16:17
Wanneer Van Avermaet heeft gevoeld dat het er bij Kelderman niet meer in zit, dan ga je jezelf toch niet op dik 30km 'tactisch' uit de koers rijden door in zijn wiel te blijven? Zeker als hij zich de sterkste van die groep voelt, dan is er niets mis met die actie van Van Avermaet.
15-08-2015 16:18
Dit is gewoon (bijna) niet te doen voor Kelderman. Enigste hoop is dat Greg van die fouten blijft maken
15-08-2015 16:18
Kelderman wellicht hongerklopje. Bergop ging het namelijk zeer voorspoedig. Eens kijken of TJS van dienst wil zijn.
15-08-2015 16:18
Van Avermaet smijt met zijn krachten alsof er geen lokale ronde meer volgt, het Hilbert van der Duim-effect
15-08-2015 16:18
Jose zegt dat Kelderman op is
15-08-2015 16:19
Kelderman is leeg.

Edit: op deze manier alle Nederlanders de top 10 uit en is het België boven.
15-08-2015 16:19
Belgen hebben Kelderman gesloopt. Tis voorbij nu.
15-08-2015 16:20
Nu lijkt het gebeurt, die Astana's misschien nog.
15-08-2015 16:21
Ja, 2 Astana's nog. Dat kan idd helpen.
15-08-2015 16:21
Slagter dus niet naar TLJ. Anders had hij minimaal 1 kopbeurt gedaan. Astana's ook gekookt.
15-08-2015 16:21
Knap, die jump van Felline
15-08-2015 16:22
De Belgen worden 1-2-3 in eindklassement. Bereid je alvast maar voor.
15-08-2015 16:22
De sterkste zitten volgens mij gewoon in dat tweede groepje. Die hebben het laatste half uur ook niet allemaal minder gedaan dan Kelderman.
15-08-2015 16:22
Het lijkt gedaan, ja.
15-08-2015 16:23
Respect voor Kelderman hoor.
15-08-2015 16:25
Of hij het haalt of niet, dit is een waardevolle ervaring voor Kelderman
15-08-2015 16:25
Ja, knap hoor van Kelderman.
15-08-2015 16:25
@laatste man: goed gezien!
15-08-2015 16:25
Felline, wat een coureur!
15-08-2015 16:26
Dit moet Kelderman toch moedeloos maken. Is hij er weer bijna bij, versnellen ze weer..
15-08-2015 16:26
Wat zouden we zijn zonder Sporza(Renaat en José)!
15-08-2015 16:27
Slechte ploeg in de breedte heeft tlj in deze ronde
15-08-2015 16:27
Zozo. Lijkt me een hongerklop bij Kelderman.
15-08-2015 16:28
Kelderman verliest door een zwak team zegt de CAuwer: klopt ook
15-08-2015 16:28
De Belgen hebben al definitief een streep gezet door Kelderman.
1 3 4 5 6 7 9

Om te reageren moet je ingelogd zijn.