Volg hier de zesde etappe in de Eneco Tour 2015
zaterdag 15 augustus 2015 om 11:15 Volg in Google

Volg hier de zesde etappe in de Eneco Tour 2015

Vandaag verlaat de Eneco Tour na een start in Heerlen Nederland, om na bijna 200 kilometer koers te finishen in Houffalize. Wilco Kelderman is na zijn geslaagde aanval van gisteren de nieuwe klassementsleider, maar de verschillen in de top zijn overbrugbaar. Zeker met de zogenoemde mini-Luik-Bastenaken-Luik die op het menu staat. Volg hier het verloop van de etappe op WielerFlits.

De eerste voorstelling in het slotweekend voert naar Houffalize, waar nog een plaatselijke ronde wordt gereden. Op die plaatselijke ronde bevinden zich enkele flinke kuitenbijters, waaronder de Côte de Saint-Roch, die renners nog zouden kunnen kennen van La Doyenne. Ook vandaag wordt er weer slecht weer verwacht. Gaat dat nog van invloed zijn op het koersverloop?

Om even na 11.30 uur klinkt het startschot in Heerlen. De Gouden Kilometer ligt op 20 kilometer van de eindstreep. De aankomst van de winnaar is tussen 16.15 en 16.45 uur.

Regionale zender L1 komt om 14.15 uur live. Sporza en Eurosport zijn vanaf 14.45 uur van de partij. Ook zal de NOS voor het eerst deze ronde livebeelden tonen op NPO1, dat doen zij vanaf 15.00 uur.

Links:
Voorbeschouwing Eneco Tour 2015

Website organisatie
Informatie etappe 6
Deelnemerslijst

Liveticker (organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (Twitter)

Livestream L1 (vanaf 14.15 uur)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
203 Reacties
15-08-2015 15:57
Kelderman doet het goed vind ik, attent maar niet te druistig.
15-08-2015 15:58
Haha wat dom van Van Avermaet dat hij Kelderman er gewoon naar toe brengt. Tsjongejonge
15-08-2015 15:59
TLJ had gewoon niet meer man beschikbaar voor dit werk.
15-08-2015 16:06
@Wielermuis
Ze hebben Roosen, Van der Lijke en Teunissen laten starten in de Tour de L'Ain, ze hadden om Kelderman beter te ondersteunen een hiervan moeten meenemen in plaats van een Leezer. Maar het is voor de ploeg ook niet makkelijk om een keuze goed in te schatten omdat je niet precies wist hoe Kelderman ervoor stond na de blessure aan zijn rug.
15-08-2015 16:07
v. Avermaet is flink met krachten aan het smijten. Dat kan hem net als gisteren weer gaan opbreken..
15-08-2015 16:08
Wilco heeft TJS nog in steun ;)
15-08-2015 16:08
Van Avermaet toch ook ongeloofwaardig. Hij is overal goed, en smijt overal met zijn krachten. Waar haalt hij al die energie vandaan?
15-08-2015 16:08
Heeft Van Avermaet nu Gilbert al gelost of is het nog niet gelukt?
15-08-2015 16:09
@Purito
Het is gewoon een topper met weinig koersinzicht ;d
15-08-2015 16:10
Van Avermaet rijdt al dertig kilometer alsof 'ie in de laatste kilometer zit.
15-08-2015 16:11
wat een weer!
15-08-2015 16:11
Hmmm, Wilco laat er nu toch wel veel lopen. Is het op?
15-08-2015 16:11
De tactiek is hier op het niveau pupillenvoetbal, geniaal om te zien.
15-08-2015 16:12
Daar gaat Kelderman eraf. Van Avermaet, Gilbert en Wellens weg.
15-08-2015 16:12
Kelderman kan niet op alles reageren natuurlijk. Heeft geen ploegmakker waar hij op kan terugvallen..
15-08-2015 16:12
Wellens is vertrokken
15-08-2015 16:14
De weggen rond Houffalize zijn al niet in topconditie, laat staan hoe het is om in dit pestweer te moeten afdalen.

Wilco kraakt.
15-08-2015 16:14
Ik snap die ploegentactiek van BMC niet echt
15-08-2015 16:14
Kelderman mag ' blij' zijn met zulke fijne ploeggenoten. Wat een sof dit weer zeg.
15-08-2015 16:15
Kelderman lijkt gekookt
15-08-2015 16:15
Van Avermaet is natuurlijk niet echt een wielrenner, meer een hardrijder zonder tactisch inzicht. Ik ken geen renner, die zoveel tactische fouten maakt.
15-08-2015 16:16
Van Avermaet meesterknecht van Kelderman? Wat een dombo
15-08-2015 16:16
Haha dat leek een slimme zet van Wilco en Greg trapte er vol in.
15-08-2015 16:16
Kelderman zal toch echt wat moeten 'regelen', nu.
15-08-2015 16:17
Wilco moet gewoon naar zichzelf kijken, enige wat hij hoefde te toen was constant bij Wellens in het wiel blijven. Op het moment dat Wellens vertrok zat Wilco daar niet.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.