Volg hier de zesde etappe in de Eneco Tour 2015
zaterdag 15 augustus 2015 om 11:15 Volg in Google

Volg hier de zesde etappe in de Eneco Tour 2015

Vandaag verlaat de Eneco Tour na een start in Heerlen Nederland, om na bijna 200 kilometer koers te finishen in Houffalize. Wilco Kelderman is na zijn geslaagde aanval van gisteren de nieuwe klassementsleider, maar de verschillen in de top zijn overbrugbaar. Zeker met de zogenoemde mini-Luik-Bastenaken-Luik die op het menu staat. Volg hier het verloop van de etappe op WielerFlits.

De eerste voorstelling in het slotweekend voert naar Houffalize, waar nog een plaatselijke ronde wordt gereden. Op die plaatselijke ronde bevinden zich enkele flinke kuitenbijters, waaronder de Côte de Saint-Roch, die renners nog zouden kunnen kennen van La Doyenne. Ook vandaag wordt er weer slecht weer verwacht. Gaat dat nog van invloed zijn op het koersverloop?

Om even na 11.30 uur klinkt het startschot in Heerlen. De Gouden Kilometer ligt op 20 kilometer van de eindstreep. De aankomst van de winnaar is tussen 16.15 en 16.45 uur.

Regionale zender L1 komt om 14.15 uur live. Sporza en Eurosport zijn vanaf 14.45 uur van de partij. Ook zal de NOS voor het eerst deze ronde livebeelden tonen op NPO1, dat doen zij vanaf 15.00 uur.

Links:
Voorbeschouwing Eneco Tour 2015

Website organisatie
Informatie etappe 6
Deelnemerslijst

Liveticker (organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (Twitter)

Livestream L1 (vanaf 14.15 uur)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
203 Reacties
15-08-2015 16:35
Zou mooi zijn als Wellens hier revanche kan nemen op zijn mislukte Tour de France. Dit soort nummers toch wel een specialteit.
15-08-2015 16:36
Wat een fantastische koers trouwens
15-08-2015 16:36
Kelderman moet ook nog WT punten pakken natuurlijk.
15-08-2015 16:38
Ik hoor zelfs steeds een belletje als ze secondes ophappen in de gk, net supermario.
15-08-2015 16:38
Wilco pakt nog een gelletje aan, mag dat nu nog?

GvA blijft strijden in niemandsland
15-08-2015 16:39
Een van de mooiste koersen dit jaar!

Astana en Saxo doen niks, ondanks 2 man.
15-08-2015 16:40
@Thijs E: Greg van Avermaet heeft toch oneindig veel reserves vandaag, dus zelfs een chasse patate zal 'm worst wezen. Hij gaat daarna vast nog vijf keer aan...
15-08-2015 16:41
Benoot perfect afstopwerk.
15-08-2015 16:42
de koppeltjes mogen wel is een man op kop zetten
15-08-2015 16:42
Haha Wellens valt nog geen pijl op te trekken hopelijk wordt hij constanter met de jaren en leert hij hoe te pieken naar zijn doelen. Dan is hij gewoon wereldtop.
15-08-2015 16:42
Vreemde tactiek van Saxo en Astana.
15-08-2015 16:43
Wellens retesterk, wint hier de Tour!
15-08-2015 16:43
@Stuntpiloot
Koersen van een lager niveau zijn vaak ook bijzonder aantrekkelijke wedstrijden. Maar het is geen Tour, Luik, Tirreno of Baskenland natuurlijk.
15-08-2015 16:43
wellens wint hier de eneco tour
15-08-2015 16:44
Greg is ook niet zo snugger. Komt niet bij Wellens en Gilbert kan nu ook niks (voor hem) doen.
15-08-2015 16:45
@Purito
Het is zo lastig als de wielrenners het maken.
15-08-2015 16:45
Dit bericht is verwijderd
15-08-2015 16:46
Heerlijk nummertje van Wellens.
15-08-2015 16:47
[quote]Wilco pakt nog een gelletje aan, mag dat nu nog?[/quote]
Ik meen dat het vanaf dit seizoen tot op 15km mag, eerder was het 20km.
15-08-2015 16:47
Maar Greg koerst niet voor de overwining ;) die WT punten liggen hem veel nauwer aan het hart!
15-08-2015 16:49
Wellens prachtig. Maar de ploegen met 2 (BMC/Saxo/Astana) rijden duidelijk niet voor 1 binnen de ploeg.
15-08-2015 16:49
Ik denk dat Sky en Van Avermaet het perfecte duo zijn..
15-08-2015 16:49
Erg knap van wellens
15-08-2015 16:49
@Stuntpiloot
Mooi cliché zeg. Zelf bedacht?
15-08-2015 16:50
Kloppen die tijdsverschillen wel? Ik heb het gevoel dat de achtervolgende groep veel dichter op Van Avermaet zit

Om te reageren moet je ingelogd zijn.