Volg hier de zesde etappe in de Eneco Tour 2015
zaterdag 15 augustus 2015 om 11:15 Volg in Google

Volg hier de zesde etappe in de Eneco Tour 2015

Vandaag verlaat de Eneco Tour na een start in Heerlen Nederland, om na bijna 200 kilometer koers te finishen in Houffalize. Wilco Kelderman is na zijn geslaagde aanval van gisteren de nieuwe klassementsleider, maar de verschillen in de top zijn overbrugbaar. Zeker met de zogenoemde mini-Luik-Bastenaken-Luik die op het menu staat. Volg hier het verloop van de etappe op WielerFlits.

De eerste voorstelling in het slotweekend voert naar Houffalize, waar nog een plaatselijke ronde wordt gereden. Op die plaatselijke ronde bevinden zich enkele flinke kuitenbijters, waaronder de Côte de Saint-Roch, die renners nog zouden kunnen kennen van La Doyenne. Ook vandaag wordt er weer slecht weer verwacht. Gaat dat nog van invloed zijn op het koersverloop?

Om even na 11.30 uur klinkt het startschot in Heerlen. De Gouden Kilometer ligt op 20 kilometer van de eindstreep. De aankomst van de winnaar is tussen 16.15 en 16.45 uur.

Regionale zender L1 komt om 14.15 uur live. Sporza en Eurosport zijn vanaf 14.45 uur van de partij. Ook zal de NOS voor het eerst deze ronde livebeelden tonen op NPO1, dat doen zij vanaf 15.00 uur.

Links:
Voorbeschouwing Eneco Tour 2015

Website organisatie
Informatie etappe 6
Deelnemerslijst

Liveticker (organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (Twitter)

Livestream L1 (vanaf 14.15 uur)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
203 Reacties
15-08-2015 15:38
De gouden km gaat toch wel een rol spelen voor de klassementsmannen zo.
15-08-2015 15:40
Bizar parkoers...
15-08-2015 15:41
waarom heb ik Paardensport op NPO1 ??
15-08-2015 15:43
Mooie koers hoor. Ik probeer het te volgen met laptop op schoot, maar dat is lastig. Toch eens even de aandacht erbij houden nu.
15-08-2015 15:43
Van Emden en Wynants zijn de mannen die Kelderman nog heeft. Dat ziet er nog prima uit.

Edit: nu er dan toch af, logisch. Kelderman kan beter wat pokeren, hij laat te duidelijk zien hoe goed hij is.

Iemand Boom gezien? Ik zie wel Astana-blauw, maar volgens mij geen Boom.
15-08-2015 15:46
Kelderman is wel echt goed ,hoor
15-08-2015 15:47
Kelderman alleen geen ploegmaats meer
15-08-2015 15:48
Mooie koers hoor, dit zie je de laatste jaren tijdens LBL niet meer.
15-08-2015 15:49
@xistnc Boom is gelost.
15-08-2015 15:50
Gaat Van Avermaat nu wel voor Gilbert werken? Of zijn het nog steeds eenlingen bij BMC
15-08-2015 15:50
Kelderman lijkt de sterkste. Maar hij is helemaal alleen. Wordt een lastig verhaal.
15-08-2015 15:50
Hoe stijl is dat stuk hier?! Waar Van Avermaet versneld?
15-08-2015 15:50
@xistnc
Hij laat te duidelijk zien hoe goed hij is? Hij reed het gat dicht naar Van Avermaet en co. Meer heeft hij niet gedaan.
15-08-2015 15:51
Kelderman goed tot nu toe maar dit andere teams kunnen een spel spelen
15-08-2015 15:51
Als het zo een afvalrace wordt is dat in het voordeel van Kelderman, hoeft ie op minder mensen te reageren
15-08-2015 15:51
Kelderman lijkt het best wel lastig te hebben. Al is Gilbert nu aan het lossen dus zo slecht doet hij het niet
15-08-2015 15:51
Van Avermaet tegen Gilbert, het doet weeral pijn aan de ogen.
15-08-2015 15:52
Van Avermaet rijdt zijn eigen ploegmaats in de vernieling.
15-08-2015 15:52
Gilbert ging toch nog een topklassieker winnen dit jaar?
15-08-2015 15:52
Mooie koers. Ook mooi parkoers. Heb hier een paar jaar geleden op vakantie een paar rondjes gefietst. Echt super zwaar. Oh en ze hebben lekker bier daar ;-).
15-08-2015 15:53
Van Avermaet laat pas te goed zien hoe goed hij is! Is al bijna dood op 50 km van de finish
15-08-2015 15:55
Greg zoekt opzichtig naar Phil, houdt even de benen stil maar reageert onmiddellijk op alles wat beweegt. Lol.
15-08-2015 15:55
Van Baarle is er niet meer bij volgens mij.
15-08-2015 15:57
Gelukkig voor Kelderman dat Greg zo gretig is
15-08-2015 15:57
Ze hebben bij TLJ teveel mensen voor het vlakke meegenomen om Hofland in de sprint te ondersteunen wat er niet echt is uitgekomen helaas..

Om te reageren moet je ingelogd zijn.