Volg hier de Wereldbeker veldrijden Fayetteville 2021
woensdag 13 oktober 2021 om 19:25

Volg hier de Wereldbeker veldrijden Fayetteville 2021

De kop is eraf. Marianne Vos en Eli Iserbyt wonnen zondag de Slag bij Waterloo. Maandag vloog het veldritcircus vanuit Chicago door naar Fayetteville waar vandaag al de tweede manche van de Wereldbeker op de kalender staat. Meteen ook een eerste kennismaking met de locatie waar begin 2022 het WK verreden wordt. Bespreek hier op WielerFlits de vrouwen- en mannencross!

Deze wereldbekermanche – en binnen drie en een halve maand dus ook het WK – wordt verreden in het Centennial Park. Het park bevindt zich op een paar minuten van de binnenstad van Fayetteville. Het circuit heeft een totale lengte van 2,89 kilometer, waarvan 3 procent verhard en 97 procent gras. Kunstmatige hindernissen op het parcours zijn twee bruggen, een trappenpartij en een kasseisectie.

Voorts is er een helling van 250 meter met een gemiddelde stijgingsgraad van 7,4 % en een maximale stijgingsgraad van goed 15 %. Brook Watts startte begin 2018 met het ontwerpen van het parcours en haalde zijn inspiratie uit de vele Belgische & Nederlandse veldritten die hij de voorbije jaren bezocht. Zo ontwierp hij een trappenpartij met 38 tredes. Watts vertelde ons eerder dat hij zich vooral liet inspireren door Ruddervoorde en Valkenburg, en daar ‘een vleugje’ Namen aan toevoegde.

De vrouwencross begint om 19.30 uur, de mannen worden om 21.00 uur het veld ingestuurd. Zowel de vrouwen- als de mannenwedstrijd worden gecoverd door Telenet Play Sports en Proximus in België (allebei op open net vanaf 19u). De wedstrijden zijn ook live te volgen op Eurosport. Sporza zorgt later voor een uitgebreide samenvatting.

Links
Voorbeschouwing: Wereldbeker Veldrijden Fayetteville 2021

Website organisatie
Website Wereldbeker
Twitteraccount Wereldbeker

Deelnemers mannen & vrouwen

Liveticker (UCI)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
152 Reacties
13-10-2021 19:27
Goedenavond iedereen. Het regent. De mooie voorbeschouwing van Sven Nys op sporza kan de prullebak in.. Nou ja, beetje hard maar toch.. :)
13-10-2021 19:30
De vrouwen zijn weg.
13-10-2021 19:31
Eerst het hoofdgerecht.
13-10-2021 19:34
Vos, Vas en Betsema met een gaatje. Betsema glee net wat weg, en mist de aansluiting daardoor.
13-10-2021 19:36
Vos heeft er zin aan
13-10-2021 19:36
Mooie trap
13-10-2021 19:36
Die lange trap in het voordeel van Brand, bij Betsema.
13-10-2021 19:39
Waar is Bobbie?
    13-10-2021 19:41
    Verkeerde knop ergens ingedrukt denk ik... :)
    13-10-2021 19:41
    iets stuk :)
13-10-2021 19:40
Honsinger rijd er 13 sec af
13-10-2021 19:41
Cant als 17e gestart maar inmiddels weer terug op haar 19e plek.
    13-10-2021 19:42
    you dog! :P
    13-10-2021 19:43
    Ze had wel een goede start, zat even op plek 9...
13-10-2021 19:42
Arensman is dat familie van?
    13-10-2021 19:43
    Doe dat nou niet.
    13-10-2021 19:44
    wat bedoel je. doe ik iets verkeerd :)
    13-10-2021 19:44
    Nee vermoed ik niet (kan wel natuurlijk maar is een Amerikaanse)
    13-10-2021 19:46
    ah oke lol
    13-10-2021 19:46
    Lucia Bramati is dan weer wel de dochter van Luca Bramati.
    13-10-2021 19:50
    Ah oke, nou dan zou papa wel trots op zijn meisje zijn
    13-10-2021 19:52
    Dat sowieso.
    13-10-2021 19:52
    Oh, ik dacht serieus dat het een zusje was van Thymen.
    13-10-2021 21:01
    Familie van Allison...https://myemail.constantcontact.com/Arensman-sisters-to-race-Cyclocross-World-Championships.html?soid=1101730023200&aid=TOE1gGl0sM8
13-10-2021 19:43
Neff na die goede start helemaal teruggezakt na net voor Cant, plek 19/20
13-10-2021 19:43
Die twee Belgische beloftes, Brouwers en Peeters, bungelen ook maar een beetje achteraan.
    13-10-2021 19:58
    Brouwens de eerste gedubbelde uiteindelijk.
13-10-2021 19:44
Poeh idd lange trap, kan mij wel bekoren.
13-10-2021 19:46
Met dit weer is het een mooi parcours.
13-10-2021 19:49
Van Paassen stelt voortdurend vragen, maar Bobbie antwoordt niet.
13-10-2021 19:49
Tegenvallend toch wel een beetje, Bakker rond plek 29. Goed wegseizoen gehad.
    13-10-2021 19:52
    Franck nu beste Belgische op plek 17. Cant bij Van Alphen plek 21/22.
    13-10-2021 19:55
    Maar met een goeie laatste ronde moet die 19e plek wel weer lukken.
    13-10-2021 20:02
    Cant 26ste nu, in groepje op 10sec van Mani die 22ste is en 19sec op Lechner/Clouse 19/20
13-10-2021 19:52
jammer dat brand en vos nu echt weg rijden
13-10-2021 19:53
Vos lijkt op dat korte klimmetje iedere keer veel meer overschot te hebben dan Brand.
13-10-2021 19:55
Foutje van Brand, die natuurlijk flink gefrustreerd raakt met opnieuw Vos in haar wiel.
13-10-2021 19:57
Vos weggereden van Brand.
13-10-2021 19:58
Mooie cross weer, in (Black Oak, maar dat kent niemand) Arkansas.
    13-10-2021 20:05
    Ik kende fayetteville ook niet
13-10-2021 19:59
Vas heeft haar tweede adem gevonden, nu derde.
13-10-2021 20:00
Een sportwedstrijd voorzien van commentaar is een vak apart. Je kan niet iedere C garnituur dit laten doen. Bobbie en Sanne ongekend slecht. Eurosport moet zich schamen.
    13-10-2021 20:07
    Oh, Bobbie zit er wel bij? Hij is op de stream niet te horen.
13-10-2021 20:03
Vos en Brand weer samen dus, ze maken zo toch nog spannend.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.