Volg hier de Wereldbeker veldrijden Fayetteville 2021
woensdag 13 oktober 2021 om 19:25

Volg hier de Wereldbeker veldrijden Fayetteville 2021

De kop is eraf. Marianne Vos en Eli Iserbyt wonnen zondag de Slag bij Waterloo. Maandag vloog het veldritcircus vanuit Chicago door naar Fayetteville waar vandaag al de tweede manche van de Wereldbeker op de kalender staat. Meteen ook een eerste kennismaking met de locatie waar begin 2022 het WK verreden wordt. Bespreek hier op WielerFlits de vrouwen- en mannencross!

Deze wereldbekermanche – en binnen drie en een halve maand dus ook het WK – wordt verreden in het Centennial Park. Het park bevindt zich op een paar minuten van de binnenstad van Fayetteville. Het circuit heeft een totale lengte van 2,89 kilometer, waarvan 3 procent verhard en 97 procent gras. Kunstmatige hindernissen op het parcours zijn twee bruggen, een trappenpartij en een kasseisectie.

Voorts is er een helling van 250 meter met een gemiddelde stijgingsgraad van 7,4 % en een maximale stijgingsgraad van goed 15 %. Brook Watts startte begin 2018 met het ontwerpen van het parcours en haalde zijn inspiratie uit de vele Belgische & Nederlandse veldritten die hij de voorbije jaren bezocht. Zo ontwierp hij een trappenpartij met 38 tredes. Watts vertelde ons eerder dat hij zich vooral liet inspireren door Ruddervoorde en Valkenburg, en daar ‘een vleugje’ Namen aan toevoegde.

De vrouwencross begint om 19.30 uur, de mannen worden om 21.00 uur het veld ingestuurd. Zowel de vrouwen- als de mannenwedstrijd worden gecoverd door Telenet Play Sports en Proximus in België (allebei op open net vanaf 19u). De wedstrijden zijn ook live te volgen op Eurosport. Sporza zorgt later voor een uitgebreide samenvatting.

Links
Voorbeschouwing: Wereldbeker Veldrijden Fayetteville 2021

Website organisatie
Website Wereldbeker
Twitteraccount Wereldbeker

Deelnemers mannen & vrouwen

Liveticker (UCI)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
152 Reacties
13-10-2021 21:03
Top 10 start voor Werner, goed stand gehouden na de start.
13-10-2021 21:04
Ronhaar zn start gemist
13-10-2021 21:05
Fijn dat t nat is.
13-10-2021 21:05
De regen is ook weer terug, maakt het zeker niet makkelijker.
13-10-2021 21:07
Van Kessel en Ronhaar proberen de aansluiting weer te maken.
    13-10-2021 21:07
    Gelukt, met Vandebosch ook erbij. Van der Haar 17e.
13-10-2021 21:07
Dit is zuigende modder, de hele cross geven, anders win je niet
13-10-2021 21:07
Pim is aangesloten nu.
13-10-2021 21:08
Gelijk een andere koers bij de mannen, wat een beetje regen al kan doen ;)
13-10-2021 21:08
De post is nu sneller dan het parkoers
13-10-2021 21:08
Ik vind t wel een mooi parcours eigenlijk. Een keer wat anders.
13-10-2021 21:10
Als van Amerongen nog één keer het woord 'autobaan' gebruikt zet ik het commentaar op Engels
    13-10-2021 21:12
    Dat zal m leren! :)
    13-10-2021 21:14
    Ditmaal snelweg
    13-10-2021 21:16
    Hij heeft geluisterd
13-10-2021 21:12
Mein beter bezig dan zondag.
    13-10-2021 21:13
    Toon Aerts en Hermans samen wat weggereden.
    13-10-2021 21:13
    Benieuwd of Hermans het tot het einde volhoud
    13-10-2021 21:13
    Vanthourenhout en Iserbyt komen weer wat terug.
    13-10-2021 21:15
    Kamp 15e en Van der Haar is teruggezakt naar plek 21ste, bij Kuhn, en voor Van der Meer.
    13-10-2021 21:16
    Werner teruggezakt naar plek 26.
13-10-2021 21:17
Hecht zit er ook goed bij
    13-10-2021 21:18
    Ja inderdaad, mooi in het tweede groepje.
13-10-2021 21:19
Kuhn en Van der Haar schuiven wat op, 18e en 19e nu.
13-10-2021 21:19
Eli moet lopen
    13-10-2021 21:20
    En Hermans rijdt van hem weg..
13-10-2021 21:20
Toon laat het kopje hangen, niet goed?
    13-10-2021 21:23
    Ik denk te lang doorgereden met zware fiets, was de enige die niet gewisseld had van de vier vooraan. Moest ook daarnet ook alleen wisselen.
13-10-2021 21:23
Arkansaw Jeroen.
    13-10-2021 21:25
    Jeroen kraakt.
13-10-2021 21:24
Wordt een korte cross zo, gunstig voor hermans.
    13-10-2021 21:26
    Goed makertje voor afgelopen zondag, toen ze eigenlijk een ronde te lang deden misschien. :) En het ligt zwaarder natuurlijk.
13-10-2021 21:30
29sec het verschil tussen Hermans en Iserbyt, Toon Aerts en Vanthourenhout.
13-10-2021 21:32
Gaat rap zo.
13-10-2021 21:33
Mein gelost uit het groepje waar Hecht nog wel zit. Van Kessel en Kamp achter Mein en daarachter Van der Haar.
13-10-2021 21:33
2e adem voor Vant.
13-10-2021 21:34
Hermans was in Waterloo natuurlijk al de sterkste, al hoort op de fiets blijven er ook bij.
13-10-2021 21:36
Toon Aerts met een stoempversnelling op de klim. Iserbyt snel na de klim komen aansluiten.
13-10-2021 21:39
Vanthourenhout met pech, gelukkig niet al te ver van de post. Maar wel gelost.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.