Rio 2016: Volg hier de wegwedstrijd voor mannen
zaterdag 6 augustus 2016 om 14:00 Volg in Google

Rio 2016: Volg hier de wegwedstrijd voor mannen

De openingsceremonie van de Olympische Spelen is nog geen 24 uur afgelopen, maar de wielrenners staan al klaar voor hun race. Over het klimparcours van 237,5 kilometer is al veel gezegd en geschreven, evenals over de selecties. Een lastige koers ligt in het verschiet en de Nederlandse renners behoren serieus tot de medaillekandidaten. Wat kunnen Wout Poels, Bauke Mollema, Steven Kruijswijk en Tom Dumoulin? Volg de olympische wegwedstrijd voor mannen hier op WielerFlits.

Om 14.30 uur (Nederlandse tijd) stellen de coureurs zich op aan de Copacabana. De finish, eveneens aan het beroemde strand van Rio, wordt verwacht tussen 20.10 en 21.00 uur. Ben je nog niet helemaal ingelezen? Lees dan onze uitgebreide voorbeschouwing met de historie van de olympische wegwedstrijd, het parcours én een blik op de favorieten!

Rio 2016: Voorbeschouwing wegwedstrijd mannen

De wegwedstrijd is van start tot finish live te volgen. De NOS (NPO1) en Sporza (één en Canvas) zullen veel aandacht besteden aan het wielrennen, maar zullen tussendoor ook schakelen met andere sporten. NOS.nl heeft wel een livestream die – als het goed is – alles uitzendt.

CpAOwTGWgAA81QB

Links
Voorbeschouwing

Roadbook (vanaf blz. 43)
Deelnemerslijst

Liveticker (Sporza)

Livestream (NOS.nl, vanaf 14.20 uur)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
717 Reacties
06-08-2016 15:24
[s]Sommige mensen missen duidelijk een paar hersencellen[/s]. Het lijkt voetbalzone wel.

Natuurlijk weet ik dat hij verplicht is te starten in de tijdrit. Maar hij is gewoon duidelijk niet fit genoeg, ook niet om in de tijdrit voor goud te gaan. Dan vind ik het gewoon een volledig verkeerd signaal naar een Slagter, die goed was in de Clasica en wel fit is. Dit is gewoon lachwekkend en een belediging voor de Olympische Spelen.

Ik vind Tom een fantastische renner, maar al dit gedoe wekt gewoon irritatie bij me op.

[i]Edit redactie: Niet op de man[/i]
06-08-2016 15:27
@purito dan willen we je ook niet horen juichen als dumoulin later deze week goud pakt.
06-08-2016 15:28
Het speelkwartier is over, gelukkig. Nu mooi dat circuit bij Grumari op. Met al snel een kasseien strook. Daar gaan de eerste koekenbakkers ook lossen.

@ purito: woensdag weten we meer. :)
06-08-2016 15:28
Maar 1 Slovaak? Die mogen er door sagan toch wel meer opstellen.
06-08-2016 15:30
Als ik het iemand gun uit de kopgroep is het Pantano. En dit soort wedstrijden zijn altijd onvoorspelbaar dus wie weet blijven ze wel vooruit
06-08-2016 15:32
Wel een prachtig parcours en dito uitzicht!
06-08-2016 15:32
Zitten die kasseien in het rondje dat ze nu vier keer gaan doen? Best een aardige strook nog zo te zien.
06-08-2016 15:32
Poels nu al vooraan.
06-08-2016 15:34
Misschien is t een spelletje om zonder kritiek af te kunnen stappen maar laten we niet vergeten dat ook poels kans maakt op het podium woensdag.
06-08-2016 15:34
Weer een Turk gevallen, geen geluk voor Turkije
06-08-2016 15:34
Nee, Die Turken plegen vandaag geen coup.
06-08-2016 15:35
Marokkaan gevallen op de steentjes. Ziet er pijnlijk uit.
06-08-2016 15:35
@Purito: Vertel eens, wat weet jij van de fitheid van Tom Dumoulin?
06-08-2016 15:35
Jose is niet in vorm: hij verwart Porte met Uran of Nibali.
Fiets van BMC en Australier.
06-08-2016 15:36
@batchieboy het aantal renners per land is mede bepaald door de WT-ranking vorig jaar na de Eneco Tour en de Ronde van Polen. Toen had Sagan een minder jaar (qua WT-punten)
06-08-2016 15:36
@ vlek: yes!

Eerste slachtoffers nu al...
06-08-2016 15:36
iemand een goede stream om te kijken vanuit Indonesië (vakantie)
06-08-2016 15:37
@Purito Jij wekt ook irritatie op bij de meeste mensen met je gezwam over Purito na elke race waar die in mee deed.
06-08-2016 15:38
Leuk! De klim in dit rondje zit er ook behoorlijk pittig uit. Dit wordt zo te zien al voor de laatste drie beklimmingen een zware afvalkoers.
06-08-2016 15:38
Poels, Kruijswijk bij eerste 20 van peloton. Mollemal niet zo snel gespot, maar die zal zich wel verschuilen.
06-08-2016 15:39
@Diderick
Maar ik doe niet mee aan de Spelen ;)
06-08-2016 15:40
Zo,n mooi parcours heb ik nog nooit gezien. Dat is smullen zeg. Dat wil ik graag nog terugzien in de toekomst.
06-08-2016 15:44
Kruijswijk rijdt in het wiel van Poels. Zou Poels knechten?
06-08-2016 15:44
Toch jammer dat de sterke ploegen (met knechten) achtervolgen en niet iemand mee hebben. Dat had de koers helemaal op z'n kop gezet.
06-08-2016 15:46
6'57 is de voorsprong

Reacties zijn gesloten.