Rio 2016: Volg hier de wegwedstrijd voor mannen
zaterdag 6 augustus 2016 om 14:00 Volg in Google

Rio 2016: Volg hier de wegwedstrijd voor mannen

De openingsceremonie van de Olympische Spelen is nog geen 24 uur afgelopen, maar de wielrenners staan al klaar voor hun race. Over het klimparcours van 237,5 kilometer is al veel gezegd en geschreven, evenals over de selecties. Een lastige koers ligt in het verschiet en de Nederlandse renners behoren serieus tot de medaillekandidaten. Wat kunnen Wout Poels, Bauke Mollema, Steven Kruijswijk en Tom Dumoulin? Volg de olympische wegwedstrijd voor mannen hier op WielerFlits.

Om 14.30 uur (Nederlandse tijd) stellen de coureurs zich op aan de Copacabana. De finish, eveneens aan het beroemde strand van Rio, wordt verwacht tussen 20.10 en 21.00 uur. Ben je nog niet helemaal ingelezen? Lees dan onze uitgebreide voorbeschouwing met de historie van de olympische wegwedstrijd, het parcours én een blik op de favorieten!

Rio 2016: Voorbeschouwing wegwedstrijd mannen

De wegwedstrijd is van start tot finish live te volgen. De NOS (NPO1) en Sporza (één en Canvas) zullen veel aandacht besteden aan het wielrennen, maar zullen tussendoor ook schakelen met andere sporten. NOS.nl heeft wel een livestream die – als het goed is – alles uitzendt.

CpAOwTGWgAA81QB

Links
Voorbeschouwing

Roadbook (vanaf blz. 43)
Deelnemerslijst

Liveticker (Sporza)

Livestream (NOS.nl, vanaf 14.20 uur)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
717 Reacties
06-08-2016 14:50
Leuk zo'n parcours met een a-typisch deelnemersveld. Weinig mogelijkheden er een hele gecontroleerde wedstrijd van te maken.

Mannen als Tony Martin en Pantano nu al actief vooraan.
06-08-2016 14:51
Opgave Dumoulin.
Jammer als je maar 4 renners mag selecteren, dan al maar met 3 vol starten tov 5 bij de grotere landen.
06-08-2016 14:51
Voor de strandliggers: Dumoulin is al afgestapt
06-08-2016 14:51
Tom geeft er de brui aan. Tony gaat even een training doen.
06-08-2016 14:52
Dat is wel al heel snel dat Dumoulin afstapt. Te veel last of toch echt sparen? Had gedacht dat hij toch wel de eerste rondjes zou meerijden om dan pas af te stappen.
06-08-2016 14:52
Nos doet liever interviewtjes in de studio...
06-08-2016 14:54
Dit is echt onprofessioneel van Tom zelf dat hij na 10km al stopt. Stap dan gewoon niet op, en gebruik heel de dag als voorbereiding voor de TT. Dit moet je gisteren toch al gevoeld hebben dat het 'iet gaat.
06-08-2016 14:55
Ben ik de enige Nederlander die echt helemaal niet met hockey heeft?
06-08-2016 14:55
@flashke
Als je de tijdrit rijdt moet je ook in de wegrit starten.
06-08-2016 14:56
@flashke
Hij moest starten, om mee te mogen doen aan de tijdrit...
06-08-2016 14:56
Tom moest starten, anders zou hij de tijdrit ook niet hebben mogen rijden.
06-08-2016 14:57
Was ik eindelijk gewend aan de (nieuwe) ploegtruitjes. Nu herken ik nauwelijks renners door de nationale truien
06-08-2016 14:57
@flashke: Als Tom vandaag niet mee had gedaan, dan had hij woensdag ook niet mogen starten.
06-08-2016 14:57
Met Geschke, Kwiat, Albasini en Pantano rijdt er toch al een straf groepje weg. Vakoc nu op komst.
06-08-2016 14:57
Wat een kopgroep meteen!!
06-08-2016 14:58
Dit bericht is verwijderd
06-08-2016 14:59
Sterke kopgroep zeg. Die kunnen ver komen.
06-08-2016 14:59
Heerlijk groepje vooruit, echt zo'n eentje waar de rest de tanden op stuk kan bijten. En Kwiat erbij :)
06-08-2016 15:00
Eigenlijk wel een rare regel dat deelnemers aan de tijdrit verplicht worden aan de wegwedstrijd mee te doen. Bij het schaatsen hoef je als 10 kilometer rijder ook geen sprint te rijden.
06-08-2016 15:00
Een afgestapte Dumoulin maakt nog meer kans om te winnen vandaag dan Rodriguez.
06-08-2016 15:00
Wat een dom gezeur op Tom. De beste man heeft gewoon pech in de tour, maar zelfs met zijn fractuur is hij medaillekandidaat op de TT. De regels zijn nou eenmaal dat je om de TT te rijden de wegrit moet starten. Aangezien Tom zijn medaillekans nog steeds 100x groter is op de TT dan een Nederlander in deze wegrit is deze keuze volledig te verklaren.
06-08-2016 15:00
@dumoman Niet iedereen hoeft toch nationalistische trekjes hebben zoals jij? Ik ben ook niet voor een land, maar voor renners. Ik zou een Chaves bijvoorbeeld een leukere winnaar vinden dan één van de Nederlanders.
06-08-2016 15:00
De kans dat Tom fit in de tijdrit start is natuurlijk vrijwel nul. Zoals ik eerder al zei, Olympisch diploma nu het hoogst haalbare.

Vakoc voor een chasse patate.
06-08-2016 15:01
Kwiatkowski, Geschke, Bystrom, Albasini, Pantano en Kosjetkov. Die zou ik geen tien minuten geven.
06-08-2016 15:01
Stevige kopgroep! Benieuwd hoe lang het duurt voor er iemand achteraan gaat rijden.

Reacties zijn gesloten.