Rio 2016: Volg hier de wegwedstrijd voor mannen
zaterdag 6 augustus 2016 om 14:00 Volg in Google

Rio 2016: Volg hier de wegwedstrijd voor mannen

De openingsceremonie van de Olympische Spelen is nog geen 24 uur afgelopen, maar de wielrenners staan al klaar voor hun race. Over het klimparcours van 237,5 kilometer is al veel gezegd en geschreven, evenals over de selecties. Een lastige koers ligt in het verschiet en de Nederlandse renners behoren serieus tot de medaillekandidaten. Wat kunnen Wout Poels, Bauke Mollema, Steven Kruijswijk en Tom Dumoulin? Volg de olympische wegwedstrijd voor mannen hier op WielerFlits.

Om 14.30 uur (Nederlandse tijd) stellen de coureurs zich op aan de Copacabana. De finish, eveneens aan het beroemde strand van Rio, wordt verwacht tussen 20.10 en 21.00 uur. Ben je nog niet helemaal ingelezen? Lees dan onze uitgebreide voorbeschouwing met de historie van de olympische wegwedstrijd, het parcours én een blik op de favorieten!

Rio 2016: Voorbeschouwing wegwedstrijd mannen

De wegwedstrijd is van start tot finish live te volgen. De NOS (NPO1) en Sporza (één en Canvas) zullen veel aandacht besteden aan het wielrennen, maar zullen tussendoor ook schakelen met andere sporten. NOS.nl heeft wel een livestream die – als het goed is – alles uitzendt.

CpAOwTGWgAA81QB

Links
Voorbeschouwing

Roadbook (vanaf blz. 43)
Deelnemerslijst

Liveticker (Sporza)

Livestream (NOS.nl, vanaf 14.20 uur)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
717 Reacties
06-08-2016 15:02
Michael Albasini (ZWI), Pavel Kochetkov (RUS), Michal Kwiatkowski (POL), Jarlinson Pantano (COL), Simon Geschke (DUI) en Sven Erik Bystrøm (NOR)
06-08-2016 15:02
Volgens mij wordt het woensdag ook tegen beter weten in voor Dumoulin. Alle 3 lekker blijven zitten en wachten tot één na laatste klim.
06-08-2016 15:03
GB zal zo meteen wel Stannard op kop gaan zetten, Spanje waarschijnlijk Erviti.
06-08-2016 15:03
Puriton, lul niet zo slap man. Meedoen is gewoon een vereiste en daarom rijdt hij een stukje mee. We willen winnaars en dat is Tom.
06-08-2016 15:04
Toch jammer dat we niet eerst een Indonesiër of Zimbabwaan in de aanval zien
06-08-2016 15:04
@Pirazzi:

juist ook bij het schaatsen heb je deze regel.

Om de ploegenachtervolging te mogen rijden moet je starten op een individueel onderdeel. Er zijn weleens schaatsers gepasseerd vanwege deze reden om een goede man voor de ploegenachtervolging te kunnen laten starten op een afstand ondanks mindere medaillekansen op die individuele afstand.
06-08-2016 15:04
Heel sterke kopgroep, allemaal WT en ook met minstens een beschermde status. Normaal gesproken zit er toch altijd wel een Serviër, Tunesiër of Venezuelaan bij. Niet vandaag.
Katusha hofleverancier met twee mannetjes.
06-08-2016 15:06
Het lijkt mij aan Italie, Spanje en GB om de achtervolging te leiden. Maar het lijkt mij dat er snel verantwoordelijkheid genomen moet worden.
06-08-2016 15:06
@52voor11achter
Als Tom een echte winnaar was, had hij het Criterium van Chaam wel gewonnen.
06-08-2016 15:07
Hup Chaves!
06-08-2016 15:08
Peloton pokert. Niemand wil als eerste op kop gaan rijden en de koers dragen. Logisch want deze koers valt niet te dragen, meezitten is het devies!
06-08-2016 15:08
niemand wil rijden, de winnaar zit van voren. :p
06-08-2016 15:10
Kwiat voor goud!
06-08-2016 15:11
Mooie brede weg voor een tijdrittraining van een x aantal kilometers!?
06-08-2016 15:11
geen oortjes & te kleine teams ..... :-)
06-08-2016 15:11
Ik wil Afrikanen in de kopgroep zien die bij elk bultje zich helemaal uit elkaar trekken om de kopgroep te volgen. Ik wil Iraniërs zien voorin bij elke berg om te laten zien dat het niet alleen in de Asia Cup gaat. Ik wil rare namen horen die ik het hele jaar nog niet gehoord heb, die raar op de fiets zitten met een vloekend tenue.
Met deze kopgroep is het de komende uren niet heel leuk.. toch?
06-08-2016 15:12
Grote pispauze
06-08-2016 15:15
Belgie doet ook Judo, Ned doet Hockey.
Ik kijk BBC
06-08-2016 15:15
Dit bericht is verwijderd
06-08-2016 15:17
Spanje en Italie nemen het heft in handen.
06-08-2016 15:19
Komt NOS ook nog met commentaar of is de BCC de enige?
06-08-2016 15:21
NOS komt allicht in de samenvatting van anderhalve minuut met commentaar.
06-08-2016 15:22
8 minuten al... Spanje leidt het peloton.
06-08-2016 15:22
Ducrot en Dijkstra liggen lekker op de Coppa
06-08-2016 15:23
8 minuten voorsprong de kopgroep... Wel veel voor al het geweld wat in de kopgroep zit. Hoop dat Spanje een paar pionnen wil opofferen.

Reacties zijn gesloten.