Rio 2016: Volg hier de wegwedstrijd voor mannen
zaterdag 6 augustus 2016 om 14:00 Volg in Google

Rio 2016: Volg hier de wegwedstrijd voor mannen

De openingsceremonie van de Olympische Spelen is nog geen 24 uur afgelopen, maar de wielrenners staan al klaar voor hun race. Over het klimparcours van 237,5 kilometer is al veel gezegd en geschreven, evenals over de selecties. Een lastige koers ligt in het verschiet en de Nederlandse renners behoren serieus tot de medaillekandidaten. Wat kunnen Wout Poels, Bauke Mollema, Steven Kruijswijk en Tom Dumoulin? Volg de olympische wegwedstrijd voor mannen hier op WielerFlits.

Om 14.30 uur (Nederlandse tijd) stellen de coureurs zich op aan de Copacabana. De finish, eveneens aan het beroemde strand van Rio, wordt verwacht tussen 20.10 en 21.00 uur. Ben je nog niet helemaal ingelezen? Lees dan onze uitgebreide voorbeschouwing met de historie van de olympische wegwedstrijd, het parcours én een blik op de favorieten!

Rio 2016: Voorbeschouwing wegwedstrijd mannen

De wegwedstrijd is van start tot finish live te volgen. De NOS (NPO1) en Sporza (één en Canvas) zullen veel aandacht besteden aan het wielrennen, maar zullen tussendoor ook schakelen met andere sporten. NOS.nl heeft wel een livestream die – als het goed is – alles uitzendt.

CpAOwTGWgAA81QB

Links
Voorbeschouwing

Roadbook (vanaf blz. 43)
Deelnemerslijst

Liveticker (Sporza)

Livestream (NOS.nl, vanaf 14.20 uur)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
717 Reacties
1 27 28 29
06-08-2016 20:41
[i]edit redactie: niet provoceren svp[/i]
06-08-2016 20:41
ONGELOOFLIJK DIT! WAT EEN SPANNING!
06-08-2016 20:41
HOPAAAAAAAA!!! Beste man in koers maakt het af, Forza Belgium Forza Greg, wat een koers incredible!!!!
06-08-2016 20:42
Beste koers ooit.
06-08-2016 20:42
Jammer, had het Majka wel gegund, itt tot vAvermaet
06-08-2016 20:42
Geweldige koers, al is het jammer van de vele valpartijen en de matige NL-ers.

Mooie winnaar. Greg trakteert vanavond op een rondje Olvarit.
06-08-2016 20:42
fantastisch. voor mij is 29 een heilig nummer
06-08-2016 20:42
Wat een held
06-08-2016 20:42
Vrienden, ik ben een echte Hollander en dit was een van de mooiste stukjes wielrennen die ik de afgelopen 35 jaar heb mogen zien. Proficiat Greg, je bent nu definitief een GROTE!
06-08-2016 20:43
@Haanaf Misschien dan ook maar weg van een Nederlandse site?
06-08-2016 20:43
Heel mooi voor hem zeker. Hele mooie koers ook. Jammer van de Nederlanders en jammer dat de sterkste in koers niet de winnaar is geworden.

Maar dit is wel echt koers!
06-08-2016 20:43
Jammer dat de besten niet hebben kunnen strijden om de overwinning door die valpartij.
06-08-2016 20:44
Mollema binnen
06-08-2016 20:45
Wel mooi kleine ploegen. Jammer dat de beslissing valt door die val. Wel een mooie winnaar. Dat had ik niet verwacht op dit parcours.
06-08-2016 20:45
Krypton
Jammer ja masr alsnog een heel sterk staaltje van Greg. Wat een.beest. Op dit parcours
06-08-2016 20:45
@Martini: de sterkste in koers was duidelijk Greg toch wel...
06-08-2016 20:46
Geweldige koers!! Genieten geblazen. Het is Greg van harte gegund
1 27 28 29

Reacties zijn gesloten.