Rio 2016: Volg hier de wegwedstrijd voor mannen
zaterdag 6 augustus 2016 om 14:00 Volg in Google

Rio 2016: Volg hier de wegwedstrijd voor mannen

De openingsceremonie van de Olympische Spelen is nog geen 24 uur afgelopen, maar de wielrenners staan al klaar voor hun race. Over het klimparcours van 237,5 kilometer is al veel gezegd en geschreven, evenals over de selecties. Een lastige koers ligt in het verschiet en de Nederlandse renners behoren serieus tot de medaillekandidaten. Wat kunnen Wout Poels, Bauke Mollema, Steven Kruijswijk en Tom Dumoulin? Volg de olympische wegwedstrijd voor mannen hier op WielerFlits.

Om 14.30 uur (Nederlandse tijd) stellen de coureurs zich op aan de Copacabana. De finish, eveneens aan het beroemde strand van Rio, wordt verwacht tussen 20.10 en 21.00 uur. Ben je nog niet helemaal ingelezen? Lees dan onze uitgebreide voorbeschouwing met de historie van de olympische wegwedstrijd, het parcours én een blik op de favorieten!

Rio 2016: Voorbeschouwing wegwedstrijd mannen

De wegwedstrijd is van start tot finish live te volgen. De NOS (NPO1) en Sporza (één en Canvas) zullen veel aandacht besteden aan het wielrennen, maar zullen tussendoor ook schakelen met andere sporten. NOS.nl heeft wel een livestream die – als het goed is – alles uitzendt.

CpAOwTGWgAA81QB

Links
Voorbeschouwing

Roadbook (vanaf blz. 43)
Deelnemerslijst

Liveticker (Sporza)

Livestream (NOS.nl, vanaf 14.20 uur)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
717 Reacties
06-08-2016 18:59
ik ben dat gezap zo beu dat ik bijna de handdoek in de ring wil gooien :(
06-08-2016 19:00
Lol al die mensen hier die menen dat de hele olympische spelen om het wielrennen draait..
06-08-2016 19:01
Er is meer dan alleen wielrennen jongens.
06-08-2016 19:01
Raar hè, dat er bij de Spelen ook andere sporten worden uitgezonden?

Sommigen lijken wel een paar peuters die niet het gewilde ijsje krijgen van hun moeder.. Wat een gehuil, als je je best een beetje doet kan je het helemaal volgen.

ON: Interessant situatie, met onder andere al Henao en Thomas vooraan.. Lijkt mij te vroeg voor Henao, die binnen 3 seconden het gat dichtreed, vooral omdat de Spanjaarden vol rijden daarachter. Volgende klim gaat er vanalles gebeuren!
06-08-2016 19:02
En nu worden we allemaal weer kalm van het zachtzoete geluid van Wuyts...
06-08-2016 19:02
Sowieso hoeft het wielrennen niet te klagen over zendtijd, als je het hele jaar in ogenschouw neemt..
06-08-2016 19:03
In elk geval meegepikt de stunt van de volleybal dames. Ik heb koppijn van al het gezap en in mijn tablet turen. Ik zit niet in de wielerwedstrijd zeg maar.
06-08-2016 19:03
@Timo: RTE is prima, in Ierland ;)
06-08-2016 19:03
Zo, de Poels-believers zijn intussen ook weer met de voetjes op de grond geland ;-) Don't say I didn't warn you!
06-08-2016 19:03
Security forces say they've exploded a "suspect bag" just behind spectator seating after the road race finish line at Copacabana. #Rio2016
06-08-2016 19:03
Moet het hier op NBC volgen, wat een ramp. Die commentators begrijpen ook geen kut van wielrennen, weten nog net wat een fiets is
06-08-2016 19:03
Kan niets zien in Frankrijk, hoeveel man telt het peloton nog ongeveer?
06-08-2016 19:04
Ik vind het juist heerlijk. Overal sport te volgen, voor ieder wat wils. Zeker in Nederland/Belgie kan je prima weg met de streams van de nationale omroepen.

Rui Costa zo!
06-08-2016 19:04
Hopelijk nu op Canvas, hoef ik niet meer te huilen, toch lyndatje?
06-08-2016 19:05
Ik vind er voorlopig eerlijk gezegd helaas ook weinig aan, met name door de gebrekkige reportage met moeten wisselen van stomme NOS stream naar onderbroken Belg. Chaotisch. Ook deceptie dat Poels eraf is en naar het schijnt ook Mollema niet meer vol meedoet (?). De heuvel waar ze 3x op en over gaan mag dan zeer zwaar zijn, echt een bijzonder mooi schouwspel levert het amper op. Maar vermoedde al weken dat de RIO hype vooraf leuker zou blijken dan de koers in realiteit.
06-08-2016 19:06
Sommige volgen nu eenmaal graag de wielerwedstrijd en hebben minder oog voor de zo geliefde medaille spiegel en alles wat daarbij hoort.
06-08-2016 19:06
Van avermaet weer met initiatief, zeer mooi!
06-08-2016 19:06
Die Spanjaarden houden het aardig onder controle. SKY-duo Thomas/Henao baart mij zorgen.
06-08-2016 19:07
ibpc heuvel? Grappemaker. Dat ding is zo loodzwaar dat ie de hele koers lam legt.
06-08-2016 19:08
Steef en Bau nog gewoon peleton? Kan weinig oranje ontdekken
06-08-2016 19:09
adembenemend goed parkoers.. Direct de worldtour in dit, ik weet nog wel een paar koersen die evt geschrapt kunnen worden :)
06-08-2016 19:09
Kruissie pakt vlot drinken aan bij de wagen, ziet er nog goed uit. Gelukkig is hij gewend alles zelf op te knappen.
06-08-2016 19:10
Halverwege peloton Bau en Steef.
06-08-2016 19:10
Goalgettert, waarschijnlijk kont dat doordat de shirts maar voor de helft oranje zijn.... ;-)
06-08-2016 19:10
Zit Mollema er nog bij?

Reacties zijn gesloten.