Rio 2016: Volg hier de wegwedstrijd voor mannen
zaterdag 6 augustus 2016 om 14:00 Volg in Google

Rio 2016: Volg hier de wegwedstrijd voor mannen

De openingsceremonie van de Olympische Spelen is nog geen 24 uur afgelopen, maar de wielrenners staan al klaar voor hun race. Over het klimparcours van 237,5 kilometer is al veel gezegd en geschreven, evenals over de selecties. Een lastige koers ligt in het verschiet en de Nederlandse renners behoren serieus tot de medaillekandidaten. Wat kunnen Wout Poels, Bauke Mollema, Steven Kruijswijk en Tom Dumoulin? Volg de olympische wegwedstrijd voor mannen hier op WielerFlits.

Om 14.30 uur (Nederlandse tijd) stellen de coureurs zich op aan de Copacabana. De finish, eveneens aan het beroemde strand van Rio, wordt verwacht tussen 20.10 en 21.00 uur. Ben je nog niet helemaal ingelezen? Lees dan onze uitgebreide voorbeschouwing met de historie van de olympische wegwedstrijd, het parcours én een blik op de favorieten!

Rio 2016: Voorbeschouwing wegwedstrijd mannen

De wegwedstrijd is van start tot finish live te volgen. De NOS (NPO1) en Sporza (één en Canvas) zullen veel aandacht besteden aan het wielrennen, maar zullen tussendoor ook schakelen met andere sporten. NOS.nl heeft wel een livestream die – als het goed is – alles uitzendt.

CpAOwTGWgAA81QB

Links
Voorbeschouwing

Roadbook (vanaf blz. 43)
Deelnemerslijst

Liveticker (Sporza)

Livestream (NOS.nl, vanaf 14.20 uur)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
717 Reacties
06-08-2016 18:36
Poels had dan beter die ruststand wat uitgesteld door San Sebastian te rijden.
06-08-2016 18:36
Kruijswijk gevallen?
06-08-2016 18:36
Edit: laat maar, geen zin in de discussie. Ik ga gewoon lachen om bepaalde reacties.

Kruijswijk oogt in ieder geval erg goed.

En Cancellara... Haha, stel je voor dat die zijn sporadische échte superbenen heeft! Nog steeds lijkt ie me kansloos, maar toen in Florence was ie toch eigenlijk ook best dichtbij.
06-08-2016 18:37
Kruijswijk rijdt attent.
06-08-2016 18:37
Wout heeft z'n dag niet. Jammer, kan gebeuren. Met goede benen had hij echt wel mee kunnen doen vandaag (en nee dat is niet enkel chauvinisme).
06-08-2016 18:37
@ Turtlehead Gesink zal idd ontzettend balen...2 renners niet eens tot de finale.
06-08-2016 18:38
Poels is echt teleurstellend bezig zeg. Nu nog 2 over. Gaat hem niet worden denk ik.... Dumoulin loopt ook niet echt meer over van zelfvertrouwen. Het gaat een geweldige zomer worden hoor ik van Moorsel nog zeggen . We komen hier toch ook gewoon twee man tekort. Hoe moet Mollema of Kruijswijk hier een medaille gaan winnen. Zit ik ineens weer naar zwemmen te kijken .
06-08-2016 18:38
Wie ging daar nou tegen de vlakte?
06-08-2016 18:39
Volgens de brit was dat achteraan en dus poels.
06-08-2016 18:39
De rus gaat hier gewoon winnen...
06-08-2016 18:39
Poels is gevallen
06-08-2016 18:39
Wie viel er net nou van de nederlanders? Kruijswijk in ieder geval niet
Live nu op BBC, schande dat we niets zien op NOS, en Sporza stelt ook teleur
06-08-2016 18:39
jullie hebben wout gewoon veels te hoog zitten, ik ben fan van woutje maar jullie doen net alsof hij een van de allerbeste... er is verschil tussen op kop rijden voor je kopman of daadwerkelijk de winnaar zijn... toen Niemic vroeger op kop sleurde op bijna elke berg in italie maakten we hem toch ook niet de favoriet voor elke grote italiaanse koers...
06-08-2016 18:40
Was dat Mollema die er met Gilbert af moet?
06-08-2016 18:40
@ sammysosa . Nummer 34 Poels dus
06-08-2016 18:40
Poels ook nog gevallen.
06-08-2016 18:40
Oei, Gilbert en Bo Hagen er ook af. Het is toch heavy shit, dit parcours.
06-08-2016 18:40
Die ruststand is gelul, in de Tour had hij ook bijna 2 weken rust
06-08-2016 18:40
@aoyen
Kan ook zijn dat er in de sky omgeving beter en meer verantwoord wordt gegeten dan in de braziliaanse en/of nl keuken, zo belangrijk en niet te onderschatten. Gigantische overgang misschien en een buikloop is voldoende om een week van slag te zijn.
06-08-2016 18:40
kan weg
06-08-2016 18:41
Geweldig die kenners hier! Inclusief Danny Nelissen die hier ook te veel rond kijkt wrs. Poels is een goede knecht met 1,5 week rust in de Tour is het wat anders dat zie je maar weer.
06-08-2016 18:42
Wat was die knal?
06-08-2016 18:43
Waar zit Mollema, zie alleen Kruijswijk rechts van de weg.
06-08-2016 18:43
Dank Raerts!
06-08-2016 18:43
Gio Lippens ‏@giolippens 18 sec.18 seconden geleden
Enorme knal in zijstraat achter finish van het wielrennen aan Copacabana. Lijkt op gecontroleerde explosie. Man in anti-bompak. Straat leeg

Reacties zijn gesloten.