Rio 2016: Volg hier de wegwedstrijd voor mannen
zaterdag 6 augustus 2016 om 14:00 Volg in Google

Rio 2016: Volg hier de wegwedstrijd voor mannen

De openingsceremonie van de Olympische Spelen is nog geen 24 uur afgelopen, maar de wielrenners staan al klaar voor hun race. Over het klimparcours van 237,5 kilometer is al veel gezegd en geschreven, evenals over de selecties. Een lastige koers ligt in het verschiet en de Nederlandse renners behoren serieus tot de medaillekandidaten. Wat kunnen Wout Poels, Bauke Mollema, Steven Kruijswijk en Tom Dumoulin? Volg de olympische wegwedstrijd voor mannen hier op WielerFlits.

Om 14.30 uur (Nederlandse tijd) stellen de coureurs zich op aan de Copacabana. De finish, eveneens aan het beroemde strand van Rio, wordt verwacht tussen 20.10 en 21.00 uur. Ben je nog niet helemaal ingelezen? Lees dan onze uitgebreide voorbeschouwing met de historie van de olympische wegwedstrijd, het parcours én een blik op de favorieten!

Rio 2016: Voorbeschouwing wegwedstrijd mannen

De wegwedstrijd is van start tot finish live te volgen. De NOS (NPO1) en Sporza (één en Canvas) zullen veel aandacht besteden aan het wielrennen, maar zullen tussendoor ook schakelen met andere sporten. NOS.nl heeft wel een livestream die – als het goed is – alles uitzendt.

CpAOwTGWgAA81QB

Links
Voorbeschouwing

Roadbook (vanaf blz. 43)
Deelnemerslijst

Liveticker (Sporza)

Livestream (NOS.nl, vanaf 14.20 uur)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
717 Reacties
06-08-2016 19:11
Heel de wedstrijd wordt verziekt door dat zendertjes zoeken. Andere sport ook leuk, maar dan achterelkaar, niet door elkaar.
Maakte Poels een voetfout of raakte hij de bal twee keer.
06-08-2016 19:12
@turtlehead

inderdaad, ik zei het ook al vanaf het begin, al onze focus moet op kruiswijk, hij is de enige die ik hier iets zie doen, ik sluit een medaille niet uit! mollema wordt waarschijnlijk 10e...
06-08-2016 19:12
Kerckhoffs maakt zichzelf weer onsterfelijk belachelijk door het lossen van Poels te verbloemen met de valpartij na het lossen. Vraagtekens bij de deelname aan een Limburgs criterium een dag voor San Sebastian? Nee, natuurlijk niet.
06-08-2016 19:12
Dat die zes niet vooraan komen is wel opvallend.
06-08-2016 19:13
Poels is overigens gevallen.
06-08-2016 19:13
Mollema is weg toch?
06-08-2016 19:15
Mollema zit er nog bij volgens mij. En Poels viel nadat hij al gelost was.
06-08-2016 19:15
Ik ga ook even zeuren: ik mis de tracker van Dimension Data. Het was toch leuk geweest om te weten wie er allemaal in het peloton zitten.
06-08-2016 19:15
Mollema zit gewoon nog in het peloton.
06-08-2016 19:16
@Oscar, 502 meter
06-08-2016 19:17
Mollema zit er nog bij. Achterin.
06-08-2016 19:17
Nu zie Mollema, lekker schuddend achterin
06-08-2016 19:17
@Poeksel, is geen gezeur. Het is een zootje.
06-08-2016 19:17
Wordt wel tijd dat ze naar voren gaan rijden. Dat achteraan rijden vind ik riskant
06-08-2016 19:18
Kruijswijk nu wat van voren
06-08-2016 19:19
Wie gaat het voor de belgen doen als GvA ingerekend is? Pauwels of Wellens? Voor Nederland lijkt mij Kruijswijk nog de beste kanshebber.
06-08-2016 19:19
Froome fluitend vooraan mee, hij is de man...
06-08-2016 19:19
Nog 50km. De finale moet nog beginnen.
06-08-2016 19:19
Ongelofelijk dat Cancellara er nog bij zit.. Schrijf hem maar op voor de TT.
06-08-2016 19:20
@Rhohan, Wellens is er al uren af. Pauwels dus...
06-08-2016 19:21
ibpc nou, noem dat maar een heuvel... zeker met die stijgingspercentages. En dan drie keer.... en bijna 250 km....
06-08-2016 19:21
@shutup
Goed gevoel bij een mindere dag van poels of staat je gelijk voorop? Bij sky worden ze beter verzorgd en die ondersteuning mist m al 2 weken, verandering van eetpatroon of iets verkeerd naar binnen kan desastreus zijn in dit klimaat en is essentieel voor een topsporter. Dat ie moet lossen bij froome zegt voldoende, conditie verlies je niet in 2 weken.
06-08-2016 19:21
Roglic en Bennett heel even in het offensief met Buchmann
06-08-2016 19:21
Lotto-Jumbo vooraan het peloton.
06-08-2016 19:21
@HoofdIsVrij:
Ah, had ik niet verwacht. Ik schakel nu pas een beetje half in.

Reacties zijn gesloten.