Volg hier de vijfde etappe in het Critérium du Dauphiné 2021
donderdag 3 juni 2021 om 11:35

Volg hier de vijfde etappe in het Critérium du Dauphiné 2021

De individuele tijdrit van woensdag heeft het klassement in het Critérium du Dauphiné flink op zijn kop gezet. Met die nieuwe verschillen begint het peloton aan de vijfde etappe, een heuvelrit van Saint-Chamond naar Saint-Vallier. Houdt Lukas Pöstlberger stand in de gele trui? Volg het hier op WielerFlits.

Onderweg zijn er bergpunten te verdienen op de toppen van de Côte du Planil (3,7 km aan 6,4%), Côte de la Sizeranne (2,5 km aan 6,5%), Côte de Hauterives (2,1 km aan 5,2%) en de Col de Barbe Bleue (2,1 km aan 6,2%). Vanaf de top van de Côte de Barbe Bleue is het nog 26 kilometer naar Saint-Vallier, maar vlak is het allerminst.

Met nog 13,5 kilometer te gaan doemt de Côte de Montrebut op, een bijzonder steile helling van 1,3 kilometer aan 12%. Het is ook meteen de laatste klim van de dag, maar kan er wel voor zorgen dat de koers volledig uiteen spat.

De etappe begint om 11.50 uur, waarna tussen 15.48 en 16.11 uur gefinisht wordt. De tv-uitzending op Eurosport 2 en de online kanalen van Eurosport begint om 14.20 uur. Sporza start om 14.50 uur met de live-uitzending op Eén.

Links
Voorbeschouwing: Critérium du Dauphiné 2021

Website organisatie
Deelnemerslijst (ProCyclingStats)

Liveticker (Organisatie)
Liveticker (Organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
71 Reacties
03-06-2021 15:42
Colbrelli kloppen zal lastig worden nu.
03-06-2021 15:45
Die motor laat Craddock wel heerlijk stayeren.
03-06-2021 15:45
Ik vind het nu wel weer aangenaam om naar Wuyts te luisteren nu er geen aanleiding voor chauvinisme is.
    03-06-2021 15:49
    Het ging wel echt steeds over Van Avermaet en dat de koersleiding misschien wel verkeerd had gekeken dat ie er niet bij zat
    03-06-2021 15:50
    Mwa heel eventjes maar
03-06-2021 15:51
Leuk van Thomas
03-06-2021 15:51
Mooi nummertje van Thomas
03-06-2021 15:51
Idiote bocht zeg
03-06-2021 15:51
Huh wie wint er nu?
03-06-2021 15:51
Wow wat een finish!
03-06-2021 15:52
Hij maakt het wel heel spannend.
03-06-2021 15:52
Mooie move.
03-06-2021 15:52
wat neemt hij een risico
03-06-2021 15:52
Thomas wint, maar wat een sprint van Colbrelli
03-06-2021 15:52
Ja Thomas wint, wel heel leuk dat hij dit kunststukje uithaalt!
03-06-2021 15:53
Wat doet die gast van EF? Volgend jaar nieuw contract
03-06-2021 15:53
wauw lekker einde
03-06-2021 15:53
De tering, wie bedenkt die "bocht" op 900m?
    03-06-2021 15:56
    De sprint wordt hier alleen maar overzichtelijker van. Alles op een lint. Daarnaast was het wel te verwachten dat het geen peloton sprint zou worden. Mooie overwinning van Thomas
03-06-2021 15:56
Goed verkend van Ineos en Thomas die er van profiteert.
Colbrelli wat zal die balen, die had hier al 4 etappes kunnen winnen
03-06-2021 15:56
Hoezo consolidatie van de topploegen. Ineos opnieuw met een verrassende attack.
03-06-2021 15:57
Als Ik de eigenaar van Bahrain was zou ik toch alle ploegleiders die in deze Dauphine rijden op functioneringsgesprek uitnodigen. Als de ploeg gewoon hun werk goed had gedaan hadden ze nu 4 ritten gewonnen ipv 1.
03-06-2021 15:59
Fraai Nijdammetje van Geraint. Met dank aan een goede verkenning.
Voor de rest wachten op zaterdag voor het eerste vuurwerk (of niet).
03-06-2021 15:59
Slim gekoerst van Thomas. Zou niet gepland zijn, aldus Thomas. Kortom, hij was aardig wakker.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.