Volg hier de vijfde etappe in het Critérium du Dauphiné 2021
donderdag 3 juni 2021 om 11:35

Volg hier de vijfde etappe in het Critérium du Dauphiné 2021

De individuele tijdrit van woensdag heeft het klassement in het Critérium du Dauphiné flink op zijn kop gezet. Met die nieuwe verschillen begint het peloton aan de vijfde etappe, een heuvelrit van Saint-Chamond naar Saint-Vallier. Houdt Lukas Pöstlberger stand in de gele trui? Volg het hier op WielerFlits.

Onderweg zijn er bergpunten te verdienen op de toppen van de Côte du Planil (3,7 km aan 6,4%), Côte de la Sizeranne (2,5 km aan 6,5%), Côte de Hauterives (2,1 km aan 5,2%) en de Col de Barbe Bleue (2,1 km aan 6,2%). Vanaf de top van de Côte de Barbe Bleue is het nog 26 kilometer naar Saint-Vallier, maar vlak is het allerminst.

Met nog 13,5 kilometer te gaan doemt de Côte de Montrebut op, een bijzonder steile helling van 1,3 kilometer aan 12%. Het is ook meteen de laatste klim van de dag, maar kan er wel voor zorgen dat de koers volledig uiteen spat.

De etappe begint om 11.50 uur, waarna tussen 15.48 en 16.11 uur gefinisht wordt. De tv-uitzending op Eurosport 2 en de online kanalen van Eurosport begint om 14.20 uur. Sporza start om 14.50 uur met de live-uitzending op Eén.

Links
Voorbeschouwing: Critérium du Dauphiné 2021

Website organisatie
Deelnemerslijst (ProCyclingStats)

Liveticker (Organisatie)
Liveticker (Organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
71 Reacties
03-06-2021 11:45
Dat kootje van 12% maakt dit opnieuw een Colbrellietje.
    03-06-2021 13:30
    Is er ook een bietje?
    03-06-2021 13:49
    Maison Prettybooi, voor al uw dameswenseh. Een Italiaanse bergop sprinterstype zegt u? Dan mot ik effe in de klapper kekkeh...
03-06-2021 12:08
Veel koersen maken het de sprinters moeilijker
    03-06-2021 12:15
    Gezien de sterkte van de vluchtgroep (Wellens, Asgreen, Bernard, Grmay) denk ik sowieso een vluchterskans.
    03-06-2021 12:27
    denk het niet nog maar 35 seconden.
    03-06-2021 12:42
    PCS is weer aan het jojo'en. Zeggen wel dat Bora en Astana rijden.
03-06-2021 12:24
Aardig kopgroepje wel, benieuwd hoe deze etappe zich verder ontvouwt.
03-06-2021 12:36
Asgreen rijdt echt een ijzersterk jaar zeg.
03-06-2021 13:09
De kopgroep lijkt me te klein. De klassementsploegen gaan dit niet per sé controleren en er zijn niet veel spurters, maar Bora zal Postlberger nog een dag langer in't geel willen houden en Bahrain zal nog een kans op de etappe zien met Colbrelli. En 5 renners vallen best goed te controleren door een ploeg of 2.
    03-06-2021 13:11
    Bovendien staat Asgreen op 9 sec, dus die laten ze niet ver lopen.
    03-06-2021 13:19
    Ja dat bedoel ik inderdaad. Het parcours is vrij zwaar en de geïnteresseerden om het samen te houden al bij al beperkt, maar als Asgreen amper 4 man mee krijgt moet hij niet van de trui gaan dromen.

    Edit: zeker niet als hij nog 'ns gaat vallen ook
    03-06-2021 13:30
    Ze zijn nu vanuit het peloton al aan het aanvallen om de kopgroep om zeep te helpen. Stuyven is er al bij.
    03-06-2021 13:35
    Om zeep helpen of versterken natuurlijk. Trek nu met 3, en DQS met 2, hier zit al iets meer muziek in.
03-06-2021 13:44
Zou kunnen, met die kaskes straks is het meer een vluchtersparcours.
    03-06-2021 13:48
    Er zit alleszins niemand vooraan die op langere termijn een bedreiging is voor het klassement, dus van pakweg Ineos of Astana zal het ook niet komen. Momenteel weer bijna 2 minuten, op basis van de beschikbare info geen idee of Bora nog echt moeite gedaan heeft om Asgreen meteen terug te pakken, of dat ze het gewoon even gecontroleerd laten oplopen om dan verderop weer te versnellen met hulp van Bahrain en evt. UAE.
03-06-2021 13:53
Wellicht dat Astana de kopgroep terug wil halen? Ze hoeven slechts Postlberger te lossen en staan dan 1 en 2 in het algemeen klassement. Mochten ze hem niet kunnen lossen, hebben ze met Aranburu nog een kans op de rit.
    03-06-2021 13:59
    Hou er dan wel rekening mee dat Astana maar met 6 meer is.
    Lutsenko en Izagirre dus al voor't klassement, en zoals je zegt moet je Aranburu achter de hand houden voor de sprint. Lichtgewicht Rodriguez kan je hier niet op kop zetten, en spaart zich sowieso beter om te knechten in de bergen (staat ook nog kort in 't klassement). Dan schieten enkel Gruzdev & Nazarov over, die dan eerder zullen gebruikt worden als waterdragers of om Aranburu indien nodig te helpen positioneren, dan om de vlucht terug te halen.
    Kortom, ik denk dat ze daar eerder focussen op morgen (en de dagen erna).
    03-06-2021 14:00
    @ Steven: Scherp. Dan kan de kopgroep wel eens de winnaar worden vandaag.
    03-06-2021 14:04
    Er zijn nog heel veel als'en natuurlijk :-)
    2 minuten is zeer weinig, en gezien het koersverloop hebben zo vooraan al behoorlijk veel gegeven. Als Bora dit zo kan controleren, en Bahrain neemt straks over, blijft alles open. Dan zullen er nog wel demarrages komen ook van achteruit met oog op dagwinst. Anderzijds kan DQS gerust Cerny opofferen en Trek bvb Mullen om zich vooraan leeg te rijden de komende kilometers en de "kopmannen" af te zetten in de finale.
03-06-2021 14:04
Valpartijen. Hofstede abandon na val.

van Wilder ook gevallen
    03-06-2021 14:45
    Van Wilder in de problemen gemeld op PCS, klinkt niet te best
    03-06-2021 15:32
    Hij zit er gewoon nog bij
03-06-2021 14:05
Kortom: jammer dat we de koers niet kunnen zien, er is veel gebeurd.
    03-06-2021 14:22
    Geen Sporza ?? 14.50 uur.
    03-06-2021 14:41
    Engelse Eurosport is al bezig.
03-06-2021 14:05
Grote val geweest
03-06-2021 14:24
Er staat ook een redelijke zuidenwind in het Rhonedal, 20-25 km/u
03-06-2021 14:31
Vooraan is er ook geen goede verstandhouding blijkbaar, zo zijn ze ten dode opgeschreven
03-06-2021 14:32
Lol Colbrelli heeft manboobs
03-06-2021 14:46
https://cycling.today/2021-criterium-du-dauphine-live-stream/
03-06-2021 14:46
Moet er na de Giro wel aan wennen dat de uitzendingen zo laat beginnen.
    03-06-2021 14:50
    Ja zekers, maar het is ook wel lekker, tijd voor andere dingen.....
    03-06-2021 14:54
    Inderdaad kon ik even rustig mijn vaccin halen net.
    03-06-2021 14:58
    kijk die kan maar binnen zijn
03-06-2021 14:48
Černý gaat een van Moertje doen?
    03-06-2021 14:51
    Een vogel voor de kat, Zsjosé.
03-06-2021 14:51
sporza Live
03-06-2021 14:53
Het geel in dienst van Kelderman
03-06-2021 15:05
Hmm, gaan ze nu de etappe zomaar weggeven na al de geleverde strijd?
03-06-2021 15:06
Bystrom rijdt wel echt een goed seizoen. Is een goede windrenner ook.
03-06-2021 15:31
Hup Wilco!
03-06-2021 15:34
Nou kom eens op zeg, het peloton koerst al de hele Dauphine lafjes.
03-06-2021 15:36
Zou de INEOS mannen een deal met Bahrain hebben
    03-06-2021 15:38
    Prijzengeld 50/50
03-06-2021 15:36
Ok we kunnen stoppen met kijken, Colbrelli wint.
03-06-2021 15:41
Kruijswijk zat iig makkelijk op de voorposten, dit was natuurlijk niet volle bak maar er werd echt wel stevig tempo gereden op een type klim dat normaal gesproken hem niet echt ligt. Lijkt me een teken dat de goede vorm eraan komt

Om te reageren moet je ingelogd zijn.