Volg hier de vierde etappe van Parijs-Nice 2021
woensdag 10 maart 2021 om 10:55 Volg in Google

Volg hier de vierde etappe van Parijs-Nice 2021

Na de machtsovername van Stefan Bissegger in de individuele tijdrit, staat is Parijs-Nice 2021 vandaag de vierde etappe op het programma. Met maar liefst zeven gecategoriseerde beklimmingen en aankomst bergop belooft het een aartsmoeilijke dag te worden. Bespreek hier op WielerFlits het verloop van de etappe!

De renners hebben na de chronoproef een verplaatsing van ruim 200 kilometer achter de kuizen. Vanuit Chalon-sur-Saône gaat de route, parallel aan de rivier de Saône, in zuidelijke richting en komen we langzaamaan in het Centraal Massief terecht. Onderweg moeten de renners de Col des Chèvres, de Col de la Pistole, de Côte de Croix de Montmain en de Côte de la roche de Solutré over.

Uiteindelijk komen de renners aan bij het finale circuit waar tweemaal de Mont Brouilly en de Col de Durbize moeten worden beklommen. In de tweede beklimming van de Col de Durbize, met een stijging tot boven de 10%, buigen de renners van het circuit af voor de slotklim naar het uitkijkpunt La Terrasse.

Rond 11.10 uur wordt er in Chalon-sur-Saône met de vlag gezwaaid. De finish in Chiroubles wordt verwacht tussen 15.48 en 16.16 uur. Parijs-Nice is dagelijks rechtstreeks te zien op EurosportSporza en GCN+. Ook zijn alle etappes live te volgen via een livestream op NOS.nl en de NOS-app.

Links

Voorbeschouwing: Parijs-Nice 2021

Website organisatie
Deelnemers
Parcours

Nederlanders in Parijs-Nice
Belgen in Parijs-Nice

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (Race center)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
84 Reacties
10-03-2021 11:03
Onregelmatige slotklim wel, ik ben benieuwd! Roglic wellicht in de sprint met nog een paar klassementsrenners stervend in zijn wiel?
10-03-2021 11:15
Een Aertslastige dag? Oh nee, het is niet de Tirreno.
    10-03-2021 11:17
    Toon Aerts rijdt Tirreno dan? ;)
10-03-2021 11:17
Vandaag zal duidelijk worden wie er serieus aanspraak zal kunnen maken op een goed klassement. Roglic voor de dubbelslag, zou je denken.
10-03-2021 11:18
Powless vanuit de kopgroep
    10-03-2021 11:32
    Zijn er al genoeg renners op achterstand dan om een kopgroep te laten rijden? Anderzijds lijkt het profiel lastig om te controleren maar denk dat oa Jumbo-Visma de vluchters niet te veel ruimte wilt geven.
    10-03-2021 11:34
    De 6 renners nu in de kopgroep mogen wel minuten nemen. Deze zijn niet gevaarlijk voor de klassementsrenners
10-03-2021 11:19
Deze is voor Rogla
    10-03-2021 12:47
    Zeg toch gewoon Roglic joh
    10-03-2021 13:28
    @Gilberto: ik vermoed zo maar dat Gilberto volgens jouw paspoort ook niet jouw exacte naam is...
10-03-2021 11:31
Ideale kopgroep voor de klassementsrenners en de ploegen die willen controleren
10-03-2021 11:49
Kruijswijk MOET natuurlijk een vroege aanval plaatsten vandaag, laat de andere ploegen maar reageren.
    10-03-2021 12:01
    Die energie zou ik toch sparen voor de ritten in het weekend.
    10-03-2021 12:30
    Ik zat even in playstation mode.
10-03-2021 12:00
Vermoedelijk neemt TJV halverwege de koers in handen en dan zijn hun intenties wel duidelijk. Benieuwd wie er mee kan want de slotklim lijkt me op het eerste gezicht niet super lastig en is niet lang.
10-03-2021 12:02
Naesen in de kopgroep, net even door het CV geklikt. Schrikbarend hoe weinig hij eigenlijk gewonnen heeft en toch 'alweer' 30,5 jaar oud.
    10-03-2021 12:08
    werd natuurlijk ook pas op z'n 24,5e prof.
    10-03-2021 12:11
    Als halve jaren tellen tellen halve overwinningen dan ook?
    10-03-2021 12:30
    Die ene keer tegen Groenewegen was een halve zege...
    10-03-2021 12:49
    Ik denk dat Naesen zich schikt in een knechtenrol, zeker met Greg ernaast nu.
    10-03-2021 13:03
    Het is dan ook niet evident om te winnen en hij richt zich natuurlijk op de topkoersen. Hij kan ook pieken naar de Schaal Schels en die koers een paar keer op zijn naam zetten maar hij probeert een absolute topkoers te winnen. Misschien lukt het hem niet maar hij gaat er 100% voor. Zie ook: Stybar. Veldrijden vaarwel gezegd om Roubaix toch eens te kunnen winnen. Paar keer dichtbij maar nog niet die kassei mogen meenemen.
    10-03-2021 13:29
    Naesen die zich opzij zet voor van Avermaet. En net niet renner en een groot renner die passé is, en dat zeg ik zeker met het grootst mogelijke respect voor van Avermaet
10-03-2021 12:39
Ziet er uit als een hartstikke leuk profiel! Die gaat op het 3e scherm vanmiddag.
10-03-2021 14:26
de nos is live via een stream
10-03-2021 14:38
Hele veneinige slotklim. Stukken van ruim 10% aan de voet halverwege.
10-03-2021 14:48
Ze liggen hier ongeveer 16 km voor op de Tirreno - Adriatico, dus eerst deze koers maar afkijken en dan snel switchen. Niet te doen dit. Keuzestress ten top, maar goed te combineren met het thuiswerken
    10-03-2021 14:53
    De Tirreno gaat ze dik inhalen gezien de profielen.
    10-03-2021 15:29
    Inmiddels 14km... Ik zie het niet gebeuren RV.
    10-03-2021 15:47
    Gaat zeker niet lukken, komt goed uit zo
10-03-2021 14:48
Zo, is aardig smal op het eerste gedeelte van de slotklim
10-03-2021 14:51
TJV op kop van het peloton. Ze zijn in Frankrijk hè.
10-03-2021 14:56
Weet iemand wat de huidige corona-regels zijn in Frankrijk? Op sommige plekken staat het behoorlijk volgepakt met mensen.
    10-03-2021 15:03
    Wat zou Leo van Vliet hier van denken als hij dit ziet?
    10-03-2021 15:07
    Ik zie echt amper een kip langs de weg staan. Alleen op t heuveltje 100 man, maar meer is t niet
10-03-2021 15:13
Jose Joaquim Rojas.
Één van die renners waarvan je het idee hebt dat die al eeuwen koerst.
10-03-2021 15:17
Als er op de volgende klim geen overname van een andere ploeg komt denk ik dat de kopgroep het haalt
10-03-2021 15:24
-Daar heb je Cort Nielsen. Die is al vaker met een straffe stoot gekomen in Parijs-Nice.

-Ik moet zeggen: de geel-zwarte brigade is verfraad, het geel is niet meer flets. en het zwart is ook echt zwart. Al blijft niet mijn favoriete combo, geel blauw en geel paars ogen altijd low cost: Ryanair, Lidl, en ploegen uit het rechterrijtje.
10-03-2021 15:25
Ha, Wielerflits wordt door Wuyts genoemd.
10-03-2021 15:37
Hoezo nemen in Frankrijk de besmettingen toe? Zo kun je toch geen koersen organiseren in deze Corona-tijd? Een kwestie van tijd dat de koersen zo weer worden afgelast.Discipline mensen!
    10-03-2021 15:40
    Je kan niet beleid blijven maken puur op besmettingen. Daarbij leven ze in een bubbel. Laat die soort discussies aub over aan de ploegen en UCI.
    10-03-2021 15:43
    Buitenlucht maat. Of denk je dat de besmettingen toe zijn genomen door t publiek van haut-var
10-03-2021 15:39
Hart heb zich pijn gedaan..
10-03-2021 15:40
Met Geoghegan Hart (gevallen) is het over wat het klassement betreft. Te veel pijn precies.
10-03-2021 15:42
Nou, alle ballen op de slotklim
10-03-2021 15:44
Cavagna opnieuw een tijdrit van 15km? Hopen dat er vandaag niemand in de weg rijdt :p

Om te reageren moet je ingelogd zijn.