Volg hier de vierde etappe van de Ronde van het Baskenland 2021
donderdag 8 april 2021 om 12:30 Volg in Google

Volg hier de vierde etappe van de Ronde van het Baskenland 2021

Na de confrontatie tussen Primož Roglič en Tadej Pogačar van woensdag, trekt het peloton in de vierde etappe van de Ronde van het Baskenland naar Hondarribia. De rit kent opnieuw de nodige hoogtemeters, maar de finale over Clásica San Sebastián-klimmetjes lijkt gemaakt voor de aanvallers. Volg hier op WielerFlits het verloop van de etappe.

Na de start in Gasteiz in het binnenland trekt het peloton richting de kustlijn, aangezien de finish is getrokken in kuststad Hondarribia. In de eerste helft liggen twee klimmetjes van de derde categorie. De laatste twee klimmen wachten in de laatste vijftig kilometer, met eerst de Jaizkibel (7,9 km aan 5,5%) en daarna de Erlaitz (3,8 km aan 10,6%). De top van de Erlaitz ligt op 22 kilometer van de finish. Eerst wacht nog een plateau, daarna een afdaling richting Hondarribia. De laatste kilometers zijn vlak.

De etappe begint om 12.45 uur en de finish wordt verwacht tussen 17.15 en 17.45 uur. De live-uitzending op Eurosport 1 begint om 15.30 uur.

Links
Voorbeschouwing: Ronde van het Baskenland 2021

Website organisatie
Deelnemers
Parcours

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Twitter #Itzulia)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
269 Reacties
08-04-2021 16:47
wow 32 sec
08-04-2021 16:47
Tolhoek gaat nu ook rijden
08-04-2021 16:47
Izagirre sterkste sprinter, of Bilbao?
    08-04-2021 16:48
    Vingegaard, die hoeft niet te rijden.
    08-04-2021 16:48
    Bilbao > Izagirre, maar verwacht Vingegaard, ook omdat die 0 kopwerk hoeft te doen nu
08-04-2021 16:47
Bala lekker achter de motor.
08-04-2021 16:48
Heerlijke koers zo.
08-04-2021 16:48
Dan schiet Roglic als een knecht in actie. Beetje gek dit.
08-04-2021 16:48
Vingegaard kan de rit pakken (snel en werkt niet) en evt naar eindpodium. Roglic kan toch nog zeker 20sec pakken op McNulty op Arate, en daarmee het eindklassement.
    08-04-2021 16:49
    Ik zou er niet op gokken.
08-04-2021 16:49
Gewoon niet te veel voorsprong aan Mcnulty geven en Jonas voor de rit laten gaan. Roglic kan dan zaterdag McNulty te grazen pakken.
08-04-2021 16:50
Jonas heeft natuurlijk heel die berg al op de kop moeten doen. Maar ok nu kan hij uitrusten
08-04-2021 16:50
Ze hebben het niet onder controle
08-04-2021 16:50
Haha Pogacar nerveus, die wilt rijden ondanks McNulty vooraan
    08-04-2021 16:52
    Nee, trok ff door omdat Tolhoek eraf was. Zag Bobbie ook niet goed.
08-04-2021 16:50
ik zei zojuist, dat Roglic hoog spel speelt, hij lijkt te gaan verliezen
    08-04-2021 16:51
    Je krijgt gelijk.
    08-04-2021 16:52
    gisteren leek hij de winst weg te geven en Nu dit.
08-04-2021 16:51
Mooie koers
08-04-2021 16:51
40 secondes
08-04-2021 16:51
Blok erop... Eindzege mcnulthy vs vinegaard
08-04-2021 16:51
Voor McNulty hoeft Roglic echt niet heel bang te zijn dat hij op Arrate daar geen halve minuut op kan pakken. Maar zo niet, gegokt en verloren. Hoort ook bij wielrennen. Stel je laat Vinggegaard terugzakken en je mist beiden.
08-04-2021 16:52
Ik zou wel Tolhoek laten rijden om het gaat niet te groot te laten worden, terugpakken hoeft niet perse, dan gaat pogacar er weer met de bonis vandoor
08-04-2021 16:52
Roglic speelt heel hoog spel. Met vingegaard heb je prima backup plan
08-04-2021 16:52
Vingegaard en Roglic maakten gewoon een grote fout. Dit gaat richting de minuut en dan heeft UAE de koers in handen.
08-04-2021 16:52
Roglic doet veel moeite om Pogacar niet te laten winnen.
    08-04-2021 16:53
    Daar lijkt het op.
08-04-2021 16:52
Goede knecht die Mas
08-04-2021 16:52
Kom op Antwan rijen!!
08-04-2021 16:53
Mas leeft ook nog, net als Aru, Bert de Backer en Jan Bakelandts.
08-04-2021 16:53
Komaan Primoz. Stop met pokeren!
08-04-2021 16:54
Ik vind dit tactische steekspel wel mooi om te zien. Je kunt best de trui hier verliezen, gaat erom of je hem zaterdagmiddag hebt. Plus Vinggegaard terug die gaat het gat niet dichten.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.