Volg hier de vierde etappe van de Ronde van het Baskenland 2021
donderdag 8 april 2021 om 12:30 Volg in Google

Volg hier de vierde etappe van de Ronde van het Baskenland 2021

Na de confrontatie tussen Primož Roglič en Tadej Pogačar van woensdag, trekt het peloton in de vierde etappe van de Ronde van het Baskenland naar Hondarribia. De rit kent opnieuw de nodige hoogtemeters, maar de finale over Clásica San Sebastián-klimmetjes lijkt gemaakt voor de aanvallers. Volg hier op WielerFlits het verloop van de etappe.

Na de start in Gasteiz in het binnenland trekt het peloton richting de kustlijn, aangezien de finish is getrokken in kuststad Hondarribia. In de eerste helft liggen twee klimmetjes van de derde categorie. De laatste twee klimmen wachten in de laatste vijftig kilometer, met eerst de Jaizkibel (7,9 km aan 5,5%) en daarna de Erlaitz (3,8 km aan 10,6%). De top van de Erlaitz ligt op 22 kilometer van de finish. Eerst wacht nog een plateau, daarna een afdaling richting Hondarribia. De laatste kilometers zijn vlak.

De etappe begint om 12.45 uur en de finish wordt verwacht tussen 17.15 en 17.45 uur. De live-uitzending op Eurosport 1 begint om 15.30 uur.

Links
Voorbeschouwing: Ronde van het Baskenland 2021

Website organisatie
Deelnemers
Parcours

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Twitter #Itzulia)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
269 Reacties
08-04-2021 16:35
Mauri is mee, die is snel
08-04-2021 16:35
Ze blijven rijden, dat is jammer voor Tolhoek
08-04-2021 16:36
Leuk duel tussen Jumbo en UAE
08-04-2021 16:36
Yates echt The Shadow in dit soort koersen.
08-04-2021 16:37
Lekker ritje zo
08-04-2021 16:37
Standbeeld voor Vingegaard
08-04-2021 16:37
Roglic speelt hoog spel
    08-04-2021 16:39
    Hij weet dat er genoeg zijn die de aansluiting willen maken.
08-04-2021 16:38
Heerlijk om Chaves dit seizoen weer bezig te zien.
08-04-2021 16:38
Oei, nu heeft Jumbo toch een probleem. Vingegaard kan beter bij Roglic blijven want deze mannen gaan blijven rijden.
08-04-2021 16:39
Straks vingegaard vs mcnulty ipv roglic vs pogacar
08-04-2021 16:39
Zullen we vingegaard alvast opschrijven voor de tour selectie ipv dumoulin?
08-04-2021 16:40
waar blijft tolhoek
08-04-2021 16:40
50 seconden?
08-04-2021 16:40
daar komt Tolhoek
08-04-2021 16:41
Deze voorop blijven rijden, nu al 25 seconden. Oei oei toch een foutje van Vingegaard en Roglic.
08-04-2021 16:41
Tolhoek heeft zich teruggeknokt.
08-04-2021 16:41
25sec hand geklokt
08-04-2021 16:42
Voor wie rijdt Carthy?
    08-04-2021 16:44
    voor Higuita
    08-04-2021 16:45
    Dacht dat die gelost was, maar weer komen aansluiten inderdaad.
08-04-2021 16:43
Jonas voor de rit? Waarom rijdt die carthy...
    08-04-2021 16:44
    ritwinst via sprint Higuita
    08-04-2021 16:45
    Oh ja die is terug
08-04-2021 16:43
Help, volgens PCS zijn er twee Hughs Carthy.
08-04-2021 16:44
TJV toch prima? Vingegaard staat niet ver achter McNulty, hoeft ook niet over te nemen en kan straks dus gewoon de rit winnen + boni's pakken. Tolhoek en Carthy kunnen gewoon tempo groep Roglic hoog houden en zodoende speelt het allemaal prima voor TJV op een toch lastige etappe, waar je vreesde voor de isolatie van Roglic.
08-04-2021 16:45
Verschil is iets te groot om Vingegaard voorin te houden.
    08-04-2021 16:46
    Verschil is prachtig. Straks gaat iedereen kijken naar McNulty die voor het klassement moet rijden. De rest kan gewoon rustig wachten
08-04-2021 16:45
Vingegaard moet zich uit laten zakken.
    08-04-2021 16:47
    Wat??? 78910
    08-04-2021 16:48
    Helemaal niet die wint hier de rit
    08-04-2021 16:49
    Kop over kop met Tolhoek en Carthy om de 5 voorin terug te halen. Mcnulty gaat de trui pakken als het zo door gaat.
08-04-2021 16:46
op het vlakke zal tolhoek wel bij springen, even uitrusten
08-04-2021 16:46
Vinggegaard lijkt me wel de snelste voorin.
    08-04-2021 16:47
    Bilbao en Izagirre zijn ook aardig. McNulty niet supersnel, maar wel heel constant zoals hij daardoor ook bij de Giro vaak vooran eindigde. Chaves ook niet traag, maar meer explosief en niet zo op het vlakke. Buchmann is een strijkijzer qua sprint

Om te reageren moet je ingelogd zijn.