Volg hier de vierde etappe van de Ronde van het Baskenland 2021
donderdag 8 april 2021 om 12:30 Volg in Google

Volg hier de vierde etappe van de Ronde van het Baskenland 2021

Na de confrontatie tussen Primož Roglič en Tadej Pogačar van woensdag, trekt het peloton in de vierde etappe van de Ronde van het Baskenland naar Hondarribia. De rit kent opnieuw de nodige hoogtemeters, maar de finale over Clásica San Sebastián-klimmetjes lijkt gemaakt voor de aanvallers. Volg hier op WielerFlits het verloop van de etappe.

Na de start in Gasteiz in het binnenland trekt het peloton richting de kustlijn, aangezien de finish is getrokken in kuststad Hondarribia. In de eerste helft liggen twee klimmetjes van de derde categorie. De laatste twee klimmen wachten in de laatste vijftig kilometer, met eerst de Jaizkibel (7,9 km aan 5,5%) en daarna de Erlaitz (3,8 km aan 10,6%). De top van de Erlaitz ligt op 22 kilometer van de finish. Eerst wacht nog een plateau, daarna een afdaling richting Hondarribia. De laatste kilometers zijn vlak.

De etappe begint om 12.45 uur en de finish wordt verwacht tussen 17.15 en 17.45 uur. De live-uitzending op Eurosport 1 begint om 15.30 uur.

Links
Voorbeschouwing: Ronde van het Baskenland 2021

Website organisatie
Deelnemers
Parcours

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Twitter #Itzulia)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
269 Reacties
08-04-2021 16:59
JAAA Chaves, pak die zege! Wat een topper
08-04-2021 17:00
McN zo makkelijk.
08-04-2021 17:00
Vinegaard heeft het op
08-04-2021 17:00
die deen zat gewoon dood
08-04-2021 17:00
Top regie weer
    08-04-2021 17:01
    Haha. Hoe dan!
08-04-2021 17:00
Vingegaard oef. McNulty wordt 3e en Vingegaard geen boni's
08-04-2021 17:00
Geen boni's voor de Deen
08-04-2021 17:00
De Basken sprinten er voor... :-)
08-04-2021 17:00
Drama regie
08-04-2021 17:01
Izagirre pakt hem en McNulty ook nog boni's top gedaan Vingegard...
08-04-2021 17:01
Vingegaard prutser
    08-04-2021 17:02
    hij was gewoon naar d e klote
    08-04-2021 17:07
    idd kan beter verkassen naar ploeg die hem wel serieuze kansen bied
08-04-2021 17:01
Regie lekker wakker...
08-04-2021 17:01
Wat is gekker? De keuze van Roglic of van de regie in de finale?
    08-04-2021 17:01
    De regie..
08-04-2021 17:01
50 secondes+ 4 sec boni
08-04-2021 17:01
Wat een bagger regie.
08-04-2021 17:02
En Jumbo met lege handen...
08-04-2021 17:02
Voor de mensen die lang hebben gekeken: Waarom doet TJV dit?
    08-04-2021 17:03
    Blufpoker. Uae moet de koers nu dragen en poga moet verdedigend gaan rijden.
    08-04-2021 17:03
    Vertrouwen in Vingegaard. Of geen vertrouwen in mcnulty
    08-04-2021 17:03
    niemand die het weet. Roglic kon makkelijk vlak voor de top mee springen
    08-04-2021 17:04
    Als Pogacar aanvalt, zal TJV toch moeten achtervolgen. En dan heb je ook nog Mcnulty waar je weg van moet rijden.
    08-04-2021 17:04
    Blufpoker van UAE, zij hebben TJV schaak gezet.
08-04-2021 17:02
De regie wel drama zeg, jezus. Jammer van Vinggegaard, heel goed gereden maar zijn sprint was bout.
08-04-2021 17:03
Soms gok je, en soms verlies je. Kan gebeuren.
    08-04-2021 17:04
    Roglic had nog eentje bij zich, maar die reed niet op kop in de laatste 6km. Waarom?
08-04-2021 17:06
Roglic denkt zaterdag blijkbaar wel 25 sec goed te kunnen maken op mcnulty. Maar had denk ik verschil liever iets kleiner gezien? Tolhoek op einde blijkbaar op, die had kop over kop met oomen moeten rijden laatste 3-4 km.
08-04-2021 17:07
Nou jongens, mooiste ronderit van het jaar.
    08-04-2021 17:08
    haha Ja zo kan je het ook zien
08-04-2021 17:08
Wat betreft regie.. logisch toch als een Bask wint. Zou hier niet anders zijn. Sprint van tweede groep was in beeld.
    08-04-2021 17:14
    Kelderman: de klacht over de regie was wat mij betreft dat ze op een cruciaal moment wegschakelden van de kopgroep om eerste een lege weg te tonen en daarna iemand in beeld te nemen die was weggesprongen uit de achtervolgende groep. Daar hadden ze hun Bask juist in beeld kunnen brengen. Na de finish kregen we vervolgens seconden lang beelden van een lege weg. Dat ze vervolgens tijdens het wachten op de achtervolgende groep de beelden van die groep afwisselden met beelden van de winnaar was tot daar aantoe. Probleem was dat ze de nummer 2 in beeld namen...
08-04-2021 17:08
Roglic zoals Roglic altijd rijdt. Gokken. Zaterdag zien we pas of dit een goede keuze was of niet
08-04-2021 17:09
McNulty zal zaterdag op twee man van TJV moeten reageren. Daarnaast geen podium ceremonie vandaag en morgen (tenzij Roglic een andere trui houdt) en het gewicht van de koers morgen en overmorgen niet hoeven dragen. Of het uit kan zullen we zaterdag weten.
08-04-2021 17:11
Quinten Hermans negende.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.