Volg hier de vierde etappe van de Ronde van het Baskenland 2021
donderdag 8 april 2021 om 12:30 Volg in Google

Volg hier de vierde etappe van de Ronde van het Baskenland 2021

Na de confrontatie tussen Primož Roglič en Tadej Pogačar van woensdag, trekt het peloton in de vierde etappe van de Ronde van het Baskenland naar Hondarribia. De rit kent opnieuw de nodige hoogtemeters, maar de finale over Clásica San Sebastián-klimmetjes lijkt gemaakt voor de aanvallers. Volg hier op WielerFlits het verloop van de etappe.

Na de start in Gasteiz in het binnenland trekt het peloton richting de kustlijn, aangezien de finish is getrokken in kuststad Hondarribia. In de eerste helft liggen twee klimmetjes van de derde categorie. De laatste twee klimmen wachten in de laatste vijftig kilometer, met eerst de Jaizkibel (7,9 km aan 5,5%) en daarna de Erlaitz (3,8 km aan 10,6%). De top van de Erlaitz ligt op 22 kilometer van de finish. Eerst wacht nog een plateau, daarna een afdaling richting Hondarribia. De laatste kilometers zijn vlak.

De etappe begint om 12.45 uur en de finish wordt verwacht tussen 17.15 en 17.45 uur. De live-uitzending op Eurosport 1 begint om 15.30 uur.

Links
Voorbeschouwing: Ronde van het Baskenland 2021

Website organisatie
Deelnemers
Parcours

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Twitter #Itzulia)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
269 Reacties
08-04-2021 15:50
Toch jammer dat Bobby Traksel deze koers van commentaar voorziet en niet een Karsten Kroon
    08-04-2021 16:01
    Pieterboy
    Wie zit er naast hem? Klinkt een beetje als Breukink.
08-04-2021 15:51
Kan Mollema niet beter rust pakken. hij zit al een tijdje niet fris meer. Volgende maand begint de Giro al, en dan moet hij ook nog de Waalse pijl rijden en Luik.
    08-04-2021 15:52
    Denk dat hij hier daarom niet voluit gaat.
    08-04-2021 15:52
    Hij is na een rustperiode nu weer aan het opbouwen. Misschien rijdt hij dit puur voor de kilometers.
    08-04-2021 15:54
    ja kan ook, maar in de GP Miguel Indurain was hij nog goed.. werd hij nog verdienstelijk 7de
08-04-2021 15:51
Wat is er met Tolhoek?
    08-04-2021 15:52
    Hoezo? Die zit bij roglic nu?
    08-04-2021 15:52
    Lijkt nog last te hebben van die operatie
    08-04-2021 15:53
    Yeez ik denk dat je Oomen bedoelt
    08-04-2021 15:53
    Volgens mij is ie al weg. Oomen en Vingegaard zijn bij Roglic.
    08-04-2021 15:54
    Goed kijken. Tolhoek oomen Vingegaard. 3 man
    08-04-2021 15:54
    Zie het nu - top!
    08-04-2021 15:55
    4 zelfs. Ook foss
08-04-2021 15:52
Foss, Oomen en Vinggegaardbnog bij Roglic, belangrijk.
    08-04-2021 15:52
    Foss moer Tolhoek zijn.
08-04-2021 15:52
Madrazo ook snel eigenlijk.
08-04-2021 15:53
Nog maar een minuutje voor de koplopers.
08-04-2021 15:58
Regie heeft een Landaverslaving.
08-04-2021 16:00
Gewoon 4 knechten bij Roglic
08-04-2021 16:01
Tjv vandaag tot dusver sterk in blok, met 5 bij eerste groep van 40/50 man? Goed van die jonge mannen.
08-04-2021 16:02
Grote groep nog, gaat op de Erlaitz gebeuren.
08-04-2021 16:02
Wordt oorlog straks
08-04-2021 16:05
Valverde heeft nog niet gewonnen. Hij was al prof toen Pogi nog met zijwieltjes reed.
08-04-2021 16:10
Op Eurosport vergelijken ze het volgende klimmetje met dat onding van gisteren, weet iemand of ze echt vergelijkbaar zijn? Was echt een verschrikkelijk ding.
    08-04-2021 16:11
    4km lang aan meer dan 10% 1 klein strookje van 6,3%
    08-04-2021 16:12
    Halve kilometer aan 13% gemiddeld. 3km aan 11%.
08-04-2021 16:13
Eerste keer dat ik majka in uae shit zie..
    08-04-2021 16:14
    Zit uae in de shit?
    08-04-2021 16:16
    Haha shirt bedoel k
    08-04-2021 16:19
    Je weet het niet, met die Gianetti.
08-04-2021 16:13
Pogacar wil nog bonis..
08-04-2021 16:20
Ongelofelijk, bij eurosport denken ze dat Impey dit kan overleven
    08-04-2021 16:23
    Kijk m in het Engels Sven, goed commentaar
    08-04-2021 16:24
    Het is nog een eindje na de top.
08-04-2021 16:21
Beetje apart. Die gasten van Eurosport zitten aan de ene kant constant te zeggen hoe monsterlijk die klim is en aan de andere kant noemen ze allemaal sprinters op om voor de etappe te sprinten...
08-04-2021 16:23
oomen zit e r ook nog bij
08-04-2021 16:24
Alle 5 nog van jumbo. Knap hoor
    08-04-2021 16:26
    Praat jij ook wel eens over andere ploegen?
08-04-2021 16:24
Fuglsang met een aanval.
08-04-2021 16:25
Fuglsanflg met de eerste prik, de grote mannen gaan mee.
08-04-2021 16:25
Fugl en Carapats
08-04-2021 16:25
En dan Landa..
08-04-2021 16:26
Wordt niks
08-04-2021 16:26
na de afdaling is he t nog een klere stuk vlak. waarom zou je dan aanvallen

Om te reageren moet je ingelogd zijn.