Volg hier de vierde etappe van de Ronde van het Baskenland 2021
donderdag 8 april 2021 om 12:30

Volg hier de vierde etappe van de Ronde van het Baskenland 2021

Na de confrontatie tussen Primož Roglič en Tadej Pogačar van woensdag, trekt het peloton in de vierde etappe van de Ronde van het Baskenland naar Hondarribia. De rit kent opnieuw de nodige hoogtemeters, maar de finale over Clásica San Sebastián-klimmetjes lijkt gemaakt voor de aanvallers. Volg hier op WielerFlits het verloop van de etappe.

Na de start in Gasteiz in het binnenland trekt het peloton richting de kustlijn, aangezien de finish is getrokken in kuststad Hondarribia. In de eerste helft liggen twee klimmetjes van de derde categorie. De laatste twee klimmen wachten in de laatste vijftig kilometer, met eerst de Jaizkibel (7,9 km aan 5,5%) en daarna de Erlaitz (3,8 km aan 10,6%). De top van de Erlaitz ligt op 22 kilometer van de finish. Eerst wacht nog een plateau, daarna een afdaling richting Hondarribia. De laatste kilometers zijn vlak.

De etappe begint om 12.45 uur en de finish wordt verwacht tussen 17.15 en 17.45 uur. De live-uitzending op Eurosport 1 begint om 15.30 uur.

Links
Voorbeschouwing: Ronde van het Baskenland 2021

Website organisatie
Deelnemers
Parcours

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Twitter #Itzulia)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
269 Reacties
1 2 3 8
08-04-2021 12:33
Eentje voor de vluchters vandaag, of zou een Movistar er weer voor niks aan gaan trekken. Ik verwacht in ieder geval Thomas de Gendt.
08-04-2021 12:37
Deze is inderdaad voor de vluchters
08-04-2021 12:44
Hé, een steile berg in de finale.
    08-04-2021 13:01
    Nou waar komt die vandaan?
08-04-2021 12:45
De traditionele Jens Voigt etappe
08-04-2021 13:07
Aanval van Poga in de afdaling, Rogla is toch wat voorzichtiger geworden imo.
    08-04-2021 13:11
    Poga en Rogla? Po en Ro? Car en Lic? Pogi en Rogi? Welke nemen we?
    08-04-2021 14:17
    Pog & Rog , de nieuwe Bau en Lau
08-04-2021 13:13
De kopgroep zal zo wel ontstaan in de lange afdaling. Het is nu goed opletten voor JV dat er niet een te grote groep of renners die kort staan in het klassement wegrijden.
    08-04-2021 13:20
    Stiekem Vinggegaard meesturen :) Maar dat zullen eventuele medevluchters vast niet appreciëren.
    08-04-2021 13:22
    Groepje van 6 renners zou ideaal zijn voor JV. Dat valt makkelijk te controleren.
08-04-2021 13:26
Bauke zou mee moeten glippen vandaag, weet niet of hij daar moraal voor heeft. Voldoende achterstand in gc in elk geval wel.
    08-04-2021 13:27
    Zijn teamgenoot Bernard probeerde het al.
    08-04-2021 13:36
    Met de Jaizkibel op het menu zeker bekend terrein voor Bauke.
08-04-2021 13:40
De Baskische zoon van André Oier maakte een sprong. Peloton nog compleet na eerste uur boven de 50 km.
08-04-2021 14:03
Er is kennelijk een ploeg die de boel bij elkaar wil houden. Niemand komt vooralsnog weg.
    08-04-2021 14:07
    of iedereen wil in de vlucht?
    08-04-2021 14:17
    Volgens mij wilt iedereen in de vlucht zitten omdat dit een van de weinige kansen is deze ronde waar dat mogelijk is.
08-04-2021 14:33
maar je kan er donder op zeggen dat de vlucht net weg is voor we beeld hebben
08-04-2021 14:34
Hoe langer het duurt, hoe groter de kans is dat de groten erom gaan strijden vandaag. Ik ben benieuwd! Langzaam kom je in de range om jongens als Vingegaard mee te gaan sturen
08-04-2021 14:37
Roglic zou met Carapaz in de kopgroep zitten. raar
    08-04-2021 14:39
    Toch de aanval de beste verdediging he haha. Als dit echt een aanval is heb je aan Carapaz wel een goede, die strijder rijdt altijd.
    08-04-2021 14:47
    6 man voorop nu
    08-04-2021 14:57
    Denk dat Carapaz niet weg mag.
08-04-2021 14:47
Roglic en Carapaz waren dus wel degelijk weg en bij de 3 koplopers maar hebben zich beiden kennelijk laten inlopen.
08-04-2021 14:49
Koplopers weer gegrepen.
08-04-2021 14:51
Na 100 km nog steeds geen vlucht in een heuveletappe. Dat zie je toch zelden.
    08-04-2021 14:52
    Vreemde race inderdaad
08-04-2021 14:52
Kennelijk wil hetzij UAE hetzij Ineos straks de aanval op Roglic openen. Waar dit als rit voor de vluchters werd gezien, zal er dus wel klassementsvuurwerk komen.
    08-04-2021 15:16
    Of bij nader inzien wilde toch (zoals iedereen hier boven suggereerde) iedereen in de vlucht van de dag zitten en de andere ploegen niet laten wegrijden.
08-04-2021 14:53
Willen er ploegen seconden terugpakken in de tussensprints?
    08-04-2021 14:55
    Dat is een goede inderdaad, want Roglic echt lossen gaat denk ik niet lukken deze race dus wellicht dat dat de uitkomst voor Pogi is?
08-04-2021 15:02
Martin, O'Connor & co nu weg. Fraile heeft weer eens pech.
    08-04-2021 15:09
    Vier man is weinig... ik stel dat movistar en mss de uae toch gaan rijden
08-04-2021 15:08
Goed dat er een groep weg is. Hebben we de hectiek in de tussensprint ook niet
08-04-2021 15:09
Eurosport toch met die herhalingen...
08-04-2021 15:12
Bijna 3 minuten voorsprong al, benieuwd of het peleton nog wilt rijden voor de overwinning van de etappe.
    08-04-2021 15:21
    Movistar wel hoor, op de Jaizkibel.
    08-04-2021 15:21
    Op die beklimmingen tempo maken tegen 4 koplopers heb je de 3min meteen terug.
    08-04-2021 15:24
    Astana is er ook nog om de vlucht terug te halen
    08-04-2021 15:27
    Kopgroep is niet sterk genoeg denk ik.
08-04-2021 15:32
3 minuten met 60 km te gaan gaat niet genoeg zijn voor de koplopers. Hopelijk gaan Astana en Movistar oorlog maken.
    08-04-2021 15:38
    En het eerste beeld zijn deze twee ploegen op kop. Wordt een mooie finale.
08-04-2021 15:49
Oef Bauke, die rustperiode heeft hem geen goed gedaan lijkt wel.
08-04-2021 15:49
Mollema weer gelost.
08-04-2021 15:49
Peloton temporiseert al.
1 2 3 8

Om te reageren moet je ingelogd zijn.