Volg hier de vijfde etappe in de Ronde van Zwitserland 2016
woensdag 15 juni 2016 om 13:26 Volg in Google

Volg hier de vijfde etappe in de Ronde van Zwitserland 2016

Vandaag is het de eerste dag van de waarheid voor de klassementsrenners. De Tour de Suisse vervolgt haar route namelijk met een zware bergetappe door de Alpen, waar pittige beklimmingen als de Furkapass en de Gotthardpass op het peloton liggen te wachten. Wie deelt de eerste tik uit?

De relatief korte etappe van 126,4 kilometer gaat van start in Brig, de geboorteplaats van FIFA-baas Gianni Infantino, en telt drie zware beklimmingen. Na de Furkapass (16,7 km aan 6,3%) en de Gotthardpass (8,5 km aan 5,9%), volgt de slotklim naar skioord Carì. De streep is getrokken na een beklimming van 11,2 kilometer, met een gemiddelde stijging van acht procent.

Het startschot klinkt vandaag om 13.41, terwijl de organisatie de winnaar tussen 17.08 en 17.33 verwacht in Carì. De wedstrijd is live te volgen via Eurosport, dat er vanaf 15.45 live bij is. Bespreek het verloop van de rit hier op WielerFlits.

Links
Voorbeschouwing WielerFlits

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours etappe 4

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (organisatie)
Liveticker (Sporza)

Livedata van renners (Velon)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
177 Reacties
15-06-2016 16:14
Mejuf -ass saver- Been begrijpt concept van advocaat van de duivel niet helemaal.

On: Sagan lost
15-06-2016 16:15
Laatste stuk afdaling naar Wassen is bijzonder mooi, alleen jammer genoeg meestal vol met auto's
15-06-2016 16:17
Nog geen Kelderman en Oomen voorin het peloton gezien. Aan het begin van de uitzending 5x TLJ helemaal achterin. Zegt allebei niets, maar toch zou ik graag een beeld zien van de jonge NL-ers.
15-06-2016 16:18
Sagan er af
15-06-2016 16:18
Sommigen vroegen zich af hoelang Sagan dit ging volhouden. Tot nu dus, hij is er af.
15-06-2016 16:18
Sagan gelost.
15-06-2016 16:19
Kelderman nergens te bekennen
15-06-2016 16:19
Been is in ieder geval op zoek naar Lindeman in het peloton... [...]
15-06-2016 16:19
Ik mag José niet
15-06-2016 16:20
Kelderman gezien!
15-06-2016 16:21
Wat deed Weening nou?
15-06-2016 16:21
Kelderman zit daar prima voorin
15-06-2016 16:21
Ik zie Kelderman niet. Maar het peloton is ook alleen wat van voren te zien.
15-06-2016 16:22
Valt me nog mee dat Been niet Vervaeke als favoriet bestempeld heeft vandaag.
15-06-2016 16:22
Lekker weertje om je in vorm te rijden richting de Tour de France.
15-06-2016 16:22
Spilak voelt zich goed blijkbaar
15-06-2016 16:23
Lekker weer om nog even goed ziek te worden voor de Tour!
15-06-2016 16:24
Inderdaad, met dit weer kun je misschien wel beter naar huis gaan. Dit kan niet goed zijn voor de Tour.
15-06-2016 16:24
Helse omstandigheden!
15-06-2016 16:26
Beste aflossing van Lagutin zeg, die heeft er een hoop afgereden. König ook weer goed zo te zien, werd onderhand ook wel tijd.
15-06-2016 16:27
kan iedereen die hier constant op de commentatoren zitten te zeiken, gewoon een sollicitatie naar eurosport sturen? Is dat ook weer opgelost
15-06-2016 16:27
Daarom is Gesink ook naar huis ;)
15-06-2016 16:30
Voor Gesink is dit inderdaad helemaal geen goed weer, een topklassering had er in deze omstandigheden denk ik sowieso niet ingezeten.
15-06-2016 16:31
Let vandaag maar op de jonge Vervaeke. Die krijgt van mij vier sterren.

(Hierbij mijn open sollicitatie)
15-06-2016 16:32
Diller aan het jagen op Atapuma. Zullen ze met Dombrowski/Wellens zitten?

Om te reageren moet je ingelogd zijn.