Volg hier de vijfde etappe in de Ronde van Zwitserland 2016
woensdag 15 juni 2016 om 13:26 Volg in Google

Volg hier de vijfde etappe in de Ronde van Zwitserland 2016

Vandaag is het de eerste dag van de waarheid voor de klassementsrenners. De Tour de Suisse vervolgt haar route namelijk met een zware bergetappe door de Alpen, waar pittige beklimmingen als de Furkapass en de Gotthardpass op het peloton liggen te wachten. Wie deelt de eerste tik uit?

De relatief korte etappe van 126,4 kilometer gaat van start in Brig, de geboorteplaats van FIFA-baas Gianni Infantino, en telt drie zware beklimmingen. Na de Furkapass (16,7 km aan 6,3%) en de Gotthardpass (8,5 km aan 5,9%), volgt de slotklim naar skioord Carì. De streep is getrokken na een beklimming van 11,2 kilometer, met een gemiddelde stijging van acht procent.

Het startschot klinkt vandaag om 13.41, terwijl de organisatie de winnaar tussen 17.08 en 17.33 verwacht in Carì. De wedstrijd is live te volgen via Eurosport, dat er vanaf 15.45 live bij is. Bespreek het verloop van de rit hier op WielerFlits.

Links
Voorbeschouwing WielerFlits

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours etappe 4

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (organisatie)
Liveticker (Sporza)

Livedata van renners (Velon)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
177 Reacties
15-06-2016 15:25
@AZH, dat ligt eraan wie hem wint. Voor iemand als Tolhoek lijkt me de bergtrui bepaald geen troostprijs, maar een hoofdprijs. Ik geloof dat hij en zijn team daar erg blij mee zullen zijn. En de bolletjestrui in de Tour lijkt me behoorlijk wat prestige hebben, als ik zie wie die de afgelopen jaren gewonnen hebben.
15-06-2016 15:27
@azh voor roompot is die bergtrui wel een hoofdprijs hoor
15-06-2016 15:34
Hoe Roompot rijdt in deze koers is al een hoofdprijs; de bergtui is een grote Hoofdprijs.
15-06-2016 15:39
Vooralsnog blijft Tolhoek stevig in die trui. Mooi hoe hij hier de volle mep weer pakt
15-06-2016 15:42
Heeft er iemand de andere namen die bergpunten hebben gepakt op de Furka?
15-06-2016 15:45
Tolhoek 20, Weening 15 en atapuma 10 punten.
15-06-2016 15:49
Tolhoek komt daarmee op 64pt. Nr2 krizek (niet mee) 22 !!

Ik had nog oranje slingers in doos liggen. Die ga ik nu ophangen.
15-06-2016 15:52
Tolhoek pakt mooi ff de 1e plek op de Furka. Knap hoor, dat is echt een hoofdprijs voor Roompot (en voor NL-se begrippen ook heel erg mooi!).
15-06-2016 15:55
De organisator heeft bij de start zijn excuses aangeboden voor de finale van gisteren. Top van hem. Respect.
15-06-2016 15:56
Dit bericht is verwijderd
15-06-2016 15:56
Van Poppel is nog aan het dalen, bungelt ergens achteraan, iig laatste van de Velon-Tour
15-06-2016 15:56
Lang geleden, voordat Erik Breukink goede resultaten boekte in de Grote Rondes, won ie ook de bergtrui in de Ronde van Zwitserland. We kunnen dus grote dingen verwachten van Tolhoek.
15-06-2016 15:58
Astana op kop van het peloton. Voor Lopez? Of gaat Scarponi hier uitpakken met z'n Girovorm?
15-06-2016 15:58
@bergprijs geen waarde: op die manier kan alles worden gerelativeerd tot zinloos. Waarom zou je deze ronde dan nog willen winnen als de Tour vervolgens flopt. Waarom überhaupt nog fietsen als de wereld naar de kloten gaat?

Jochie Tolhoek nu prominent in beeld op Eurosport. Hulde. Voor altijd op z'n wiki-palmares als 'ie 'm vasthoudt. "Won op zestienjarige leeftijd de bergtrui in de Ronde van Zwitserland. Na winst in de Waalse Pijl en de Ronde van Baskenland won hij van 2019-2024 zeven grote ronden". Zoiets.
15-06-2016 16:00
@assen Nog meer net niet grote ronde overwinningen.. dat kan mijn hart niet aan hoor haha
15-06-2016 16:00
Wow
https://twitter.com/GranFondoGuide/status/743044341707509760/photo/1?ref_src=twsrc%5Etfw
15-06-2016 16:01
Fantastisch die Tolhoek. Roompot rijdt zeer fraai de laatste wedstrijden.
15-06-2016 16:03
@ bertvd

Ja mooi hè. Absolute aanrader, de oude Gotthard!
15-06-2016 16:06
Bij afwezigheid van beelden, hoe staat het ervoor en hoe doen de Nederlanders het (en dan met name Oomen en Kelderman)?
15-06-2016 16:07
Zit Kelderman voorin?
15-06-2016 16:08
@F4L: peloton nog vrij groot, dus iig Kelderman niet in de problemen. Oomen niet echt gezien, maar peloton is ook niet zo veel in beeld.
15-06-2016 16:09
@ Hakkie2, merci :)
15-06-2016 16:10
Oude Gotthard is een rontding. Grotendeels kasseien.
15-06-2016 16:14
Gotthard is in elk geval ook geweldig met de auto, al heb ik mijn ford fiesta 1.0 vol met campingspullen er wel redelijk opgeblazen: 2 weken later kon ik hem inruilen :D
15-06-2016 16:14
Ik zie nergens tlj in het peleton

Om te reageren moet je ingelogd zijn.