Volg hier de vijfde etappe in de Ronde van Zwitserland 2016
woensdag 15 juni 2016 om 13:26 Volg in Google

Volg hier de vijfde etappe in de Ronde van Zwitserland 2016

Vandaag is het de eerste dag van de waarheid voor de klassementsrenners. De Tour de Suisse vervolgt haar route namelijk met een zware bergetappe door de Alpen, waar pittige beklimmingen als de Furkapass en de Gotthardpass op het peloton liggen te wachten. Wie deelt de eerste tik uit?

De relatief korte etappe van 126,4 kilometer gaat van start in Brig, de geboorteplaats van FIFA-baas Gianni Infantino, en telt drie zware beklimmingen. Na de Furkapass (16,7 km aan 6,3%) en de Gotthardpass (8,5 km aan 5,9%), volgt de slotklim naar skioord Carì. De streep is getrokken na een beklimming van 11,2 kilometer, met een gemiddelde stijging van acht procent.

Het startschot klinkt vandaag om 13.41, terwijl de organisatie de winnaar tussen 17.08 en 17.33 verwacht in Carì. De wedstrijd is live te volgen via Eurosport, dat er vanaf 15.45 live bij is. Bespreek het verloop van de rit hier op WielerFlits.

Links
Voorbeschouwing WielerFlits

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours etappe 4

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (organisatie)
Liveticker (Sporza)

Livedata van renners (Velon)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
177 Reacties
1 2 3 8
15-06-2016 14:04
Zal een heftig ritje worden!
15-06-2016 14:10
Ik ben benieuwd hoe Thomas, Kelderman, Oomen, Barguil en Latour het er vanaf gaan brengen.
15-06-2016 14:12
Van de rest vraag ik het me eigenlijk ook wel af @lalsacien ;-)
15-06-2016 14:14
Ik zet mn geld op Lopez
15-06-2016 14:16
Wie gaat Sagan eraf rijden ? Of hoeveel is hij verbeterd sinds de ronde van Californie....
15-06-2016 14:16
het zal vast al eens gezegd zijn, maar die profielen van de TdS vind ik een van de zwakste van het jaar. Doe die van de Giro of Tour maar.

On: lekker kort ritje met veel klimmen, hopen op vuurwerk.
15-06-2016 14:18
Voor het eerst in lang tijd dat we Kelderman weer eens van voren zien in het hooggebergte (dat hoop ik tenminste). Hij lijkt zich goed te voelen, dus ben heel erg benieuwd wat we kunnen verwachten van hem.
15-06-2016 14:19
kelderman
15-06-2016 14:23
als hij niet ingesloten zit.
15-06-2016 14:24
@robotour, ja, ik ben stiekem ook nog wel benieuwd hoe lang hij er aan kan blijven, misschien vergissen de klassementsmannen zich wel in wat hij kan.
15-06-2016 14:32
24 renners hebben een voorsprong van 1:30 op het peloton.
15-06-2016 14:32
Als ik mijn geld niet allemaal op het EK had staan (;)) zou ik het op Lopez/Scarponi, Latour en Barguil zetten.

Overigens weten we nu van Kelderman dat het op muurtjes/heuvels en in tijdritten echt méér dan snor zit, richting Tour. Dat is al best wat, maar nu nog bevestiging op echte cols en we kunnen mooie dingen gaan zien deze zomer :)
15-06-2016 14:33
Ik zou verbaasd zijn al Sagan er in een dergelijke etappe nog bij is voorin.
15-06-2016 14:33
https://twitter.com/tds/status/743057381811179521/photo/1?ref_src=twsrc%5Etfw
15-06-2016 14:34
De klimmers die mindere tijdrit hebben zullen wel gaan aanvallen. Verwacht toch wel Barguil. Ook benieuwd naar Latour en Oomen
15-06-2016 14:36
Matvey Mamykin (RUS/KAT), Riccardo Zoidl (AUT/TFS), Michael Mathews (AUS/OGE), Amets Txurruka (ESP/OGE), Darwin Atapuma (COL/BMC), Silvan Dillier (SUI/BMC), Ian Boswell (USA/SKY), David Lopez (ESP/SKY), Bram Tankink (NED/TLJ), Kristijan Durasek (CRO/LAM), Jan Polanc (SLO/LAM), Laurens Tean Dam (NED/TGA), Joseph Dombrowski (USA/CPT), Davide Vieilla (ITA/CPT), Tim Wellens (BEL/LTS), Kantstantin Siutsou (BRL/DDD), Natnael Berhane (ERI/DDD), Laurent Pichon (FRA/FDJ), Dries Devenyns (BEL/IAM), Hubert Dupont (FRA/ALM), Winner Anacona (COL/MOV), Pieter Weening (NED/ROP), Antwan Tolhoek (NED/ROP) und Michel Kreder (NED/ROP).

Goo Weening!!
15-06-2016 14:38
Zo, wat een namen. Ik denk dat het oorlog is.
15-06-2016 14:39
Je vergeet Ten Dam. Ook een interessante man in deze kopgroep!
15-06-2016 14:40
Roompot als enige ploeg met drie renners in de kopgroep, als ik het goed zie? Goed voor de kansen van Tolhoek!
15-06-2016 14:41
Weening heeft al aardig wat ruimte gepakt in het klassement, dus zou iets moois moeten kunnen doen vanuit een kopgroep. Het zal alleen niet makkelijk worden met o.a. Dombrowski en Atapuma en hun goede Giro in de benen in de groep.

Wellens staat trouwens nog heel dicht in het klassement toch? Dat zou funest kunnen zijn voor de ruimte die ze krijgen.
15-06-2016 14:44
@F4L: Waarom Te(a)n Dam niet dik gemaakt?
15-06-2016 14:45
Het lijkt inderdaad op flinke oorlog vandaag. Wat @PF zegt.

Jammer dat er nog geen beelden zijn, want dit moet er geweldig uitzien als ik de foto's zo zie.
15-06-2016 14:45
@vlek
6e op 20 seconden
15-06-2016 14:45
5 Nederlanders in de kopgroep, dat is een tijd geleden in een WT koers denk ik.
Hopen dat Tolhoek nog wat punten kan pakken vandaag. Matthews voor puntentrui?
Gerenommeerde vluchters in de kopgroep zoals Zoidl, Atapuma, Durasek, Dombrowski, Wellens, Siutsou, Devenyns, Dupont, Anacona.
15-06-2016 14:48
Denk niet dat ze veel ruimte krijgen, te veel grote namen.
edit: Grote valpartij gemeld.
1 2 3 8

Om te reageren moet je ingelogd zijn.