Volg hier de vijfde etappe in de Ronde van Zwitserland 2016
woensdag 15 juni 2016 om 13:26 Volg in Google

Volg hier de vijfde etappe in de Ronde van Zwitserland 2016

Vandaag is het de eerste dag van de waarheid voor de klassementsrenners. De Tour de Suisse vervolgt haar route namelijk met een zware bergetappe door de Alpen, waar pittige beklimmingen als de Furkapass en de Gotthardpass op het peloton liggen te wachten. Wie deelt de eerste tik uit?

De relatief korte etappe van 126,4 kilometer gaat van start in Brig, de geboorteplaats van FIFA-baas Gianni Infantino, en telt drie zware beklimmingen. Na de Furkapass (16,7 km aan 6,3%) en de Gotthardpass (8,5 km aan 5,9%), volgt de slotklim naar skioord Carì. De streep is getrokken na een beklimming van 11,2 kilometer, met een gemiddelde stijging van acht procent.

Het startschot klinkt vandaag om 13.41, terwijl de organisatie de winnaar tussen 17.08 en 17.33 verwacht in Carì. De wedstrijd is live te volgen via Eurosport, dat er vanaf 15.45 live bij is. Bespreek het verloop van de rit hier op WielerFlits.

Links
Voorbeschouwing WielerFlits

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours etappe 4

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (organisatie)
Liveticker (Sporza)

Livedata van renners (Velon)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
177 Reacties
15-06-2016 16:32
@Romy
Allang gedaan, maar vrouwenquota.
15-06-2016 16:39
@ Romy
Allang gedaan maar ze zoeken kenners
15-06-2016 16:41
Eurosport panel
Voor al uw feedback ;-)
15-06-2016 16:42
@ romy

Al lang gedaan, maar ze wilden iemand wiens leven om Twitter draait.
15-06-2016 16:42
Rare snuiter die Atapuma, hangt steeds drie lengtes achter de kopgroep. Dan kun je net zo goed steeds op kop rijden.
15-06-2016 16:43
Kom op man! Gaan we nu al vrezen voor een beetje regen! Dat hoort bij de koers! Doe je ook de benodigde hardheid op!

Maar ja, je kunt ook lekker in je hoogtetent voor maanden simuleren dat je een wielrenner bent. Dan val je nooit en hoef je nooit meer in de regen te fietsen!
15-06-2016 16:44
Dat geklaag lost allemaal toch niets op. Been gaat voorlopig toch nergens heen. Die krijgt alle grote koersen te doen
15-06-2016 16:45
Ik zie 2 LTJ in het peleton. Kelderman wordt naar voren gebracht.
15-06-2016 16:46
He daar heb je 3? TLJ's
15-06-2016 16:46
Kelderman, Tankink en Lindeman nog in de groep.
15-06-2016 16:46
inmiddels 2 man rond kelderman gezien vermoedelijk lindeman en tankink
15-06-2016 16:47
Prima ploegenspel van TLJ :p
15-06-2016 16:48
Ik ben fan van José ze diet me denken aan saté en regenbogen en een betere wereld in het algemeen

liefde
15-06-2016 16:48
Hopen dat Oomen met de best 15/20 mee kan. Zou al heel erg knap zijn.
15-06-2016 16:49
ik vind het commentaar van Bobbie en José wel ok. Ben blij dat het uitgezonden wordt.
Ik ben een tevreden mens, nu nog wachten op de winst van Wilco
15-06-2016 16:50
Goed van Lindeman. Ook hij is klaar voor de Tour. Wordt toch wel een redelijk goed klimploegje dan. Beter dan in de Giro.
15-06-2016 16:52
jerteg even afgezien van gesink wie vind jij beter roglic en battaghlin of bennet en lindeman
15-06-2016 16:55
Altijd als ik Spilak in de regen/kou zie rijden heeft ie z'n shirt helemaal open, geen arm stukken etc. Hoe doet ie dat tijdens de training op warme dagen,zou die dan in z'n onderbroekie rondfietsen?
15-06-2016 16:55
@aru, ik vind ze gelijk, maar over het algemeen is het een beter klimploegje, behalve de kopman dan.
15-06-2016 16:55
Kelderman achter Thomas.
15-06-2016 16:57
10km aan 9% good luck boys.
15-06-2016 16:57
Wellens 2x 3 bonusseconden gepakt, bepaalt nu ook het tempo vooraan
15-06-2016 16:57
@IverBon
Helemaal mee eens :)

Ik zit te genieton.
15-06-2016 16:59
Berhane is sterk.
15-06-2016 17:00
Jammer dar die heli steeds zo veraf blijft. Zo kun je de renners niet herkennen.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.