Volg hier de vijfde etappe in de Ronde van Zwitserland 2016
woensdag 15 juni 2016 om 13:26 Volg in Google

Volg hier de vijfde etappe in de Ronde van Zwitserland 2016

Vandaag is het de eerste dag van de waarheid voor de klassementsrenners. De Tour de Suisse vervolgt haar route namelijk met een zware bergetappe door de Alpen, waar pittige beklimmingen als de Furkapass en de Gotthardpass op het peloton liggen te wachten. Wie deelt de eerste tik uit?

De relatief korte etappe van 126,4 kilometer gaat van start in Brig, de geboorteplaats van FIFA-baas Gianni Infantino, en telt drie zware beklimmingen. Na de Furkapass (16,7 km aan 6,3%) en de Gotthardpass (8,5 km aan 5,9%), volgt de slotklim naar skioord Carì. De streep is getrokken na een beklimming van 11,2 kilometer, met een gemiddelde stijging van acht procent.

Het startschot klinkt vandaag om 13.41, terwijl de organisatie de winnaar tussen 17.08 en 17.33 verwacht in Carì. De wedstrijd is live te volgen via Eurosport, dat er vanaf 15.45 live bij is. Bespreek het verloop van de rit hier op WielerFlits.

Links
Voorbeschouwing WielerFlits

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours etappe 4

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (organisatie)
Liveticker (Sporza)

Livedata van renners (Velon)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
177 Reacties
15-06-2016 14:50
Ik denk dat Dombrovski de grote spelbreker is voor de kopgroep. Zie ik als groter gevaar voor het AK dan Wellens. Lopez en Siutsou staan al wat verder in het AK.
15-06-2016 14:50
Mooie actie weer van Tolhoek, wordt hij alleen maar beter van.
Benieuwd naar het niveau van Ten Dam en of Weening de benen van Noorwegen nog een beetje heeft.
15-06-2016 14:51
Sinds Laurens bij Giant is zit die volgens mij veel vaker in de ontsnapping mee. Andere koersinstelling?
15-06-2016 14:51
Mamykin voor de eerste keer dit jaar in een ontsnapping. Die kon dit soort dingen bij onder-23 toch ook perfect afmaken.
15-06-2016 14:53
@Komi
weer een TLJ-basher. Wat een onzinconstatering en een onzingevolgtrekking
15-06-2016 14:53
Sagan is gevallen, maar weer terug in het peleton.
15-06-2016 14:53
Dillier de best geplaatste.
15-06-2016 14:56
[quote]Ik denk dat Dombrovski de grote spelbreker is voor de kopgroep.[/quote]
Daar zit zeker iets in, maar toch opvallend dat Wellens niet eerst wat ruimte heeft genomen voor hij op avontuur trekt. Mogelijk toch duidend op ambities voor het klassement?
15-06-2016 15:01
@Prima Facie
Mhoa dat valt mee hoor, enigszins overdreven reactie van jou . Valt mij gewoon op, mogelijk bij TLJ meer als knecht uitgespeeld op een andere manier (vlak bij de kopman blijven) als nu bij Giant?
15-06-2016 15:01
@vlek Lijkt mij ook niet helemaal een aankomst die Wellens op het lijf geschreven is vandaag.
Dit is toch iets meer voor de echte klimmers. Alleen als Wellens voldoende voorsprong kan pakken, heeft hij een kans mits er geen klimmers in zijn wiel zitten.
15-06-2016 15:02
Ik hoop dat ze bij Roompot vol voor de Bergtrui gaan met Tolhoek. Met Weening erbij heeft ie goede steun qua klimmen en ervaring. 2 keer goed bovenkomen zijn een heleboel punten.
15-06-2016 15:05
@primafacie Ik ben ook een TLJ-Bashers-hater maar is het nu echt nodig om iemand die een simpele constatering doet zo te benaderen?
Wat een onzinreactie is dat!
15-06-2016 15:05
Barguil, Lopez, Latour of Atapuma.

Een van die vier zal vandaag winnen.
15-06-2016 15:06
@Retro:

Weening gewoon voor de rit laten gaan natuurlijk.
15-06-2016 15:07
@komi
Het was toch voorafgaand aan dit seizoen al duidelijk dat Ten Dam anders zou gaan koersen?
15-06-2016 15:11
@Komi,

fair enough. Maar van dat soort posts zijn er zoveel en dat zijn regelmatig latente bashers.
15-06-2016 15:14
@ AZH
Tolhoek heeft 44 pt. Nr2 in bergklassement Krizek zit er niet bij. Nr3 is ploeggenoot.
Nr4 Dillier heeft slechts 12 punten.
Bergtrui ligt bijna voor het oprapen.....
De etappewinst voor Weening is echt wat lastiger.
15-06-2016 15:16
Laten we ophouden over TLJ, dat zijn toch allemaal losers. ;-)
On topic: Wellens weer vooruit - kom op Tim!
15-06-2016 15:17
Wat kan Weening dan doen? Tolhoek moet het toch zelf opknappen.

Daarnaast is een bergtrui wel echt een troostprijs der troostprijzen. Zeker in een rondje als Zwitserland. In de Tour zou ik het al geen echte verdienste vinden.
15-06-2016 15:19
Ten Dam heeft volgens mij nog maar 2 of 3 koersen gereden dit seizoen. Dus lijkt me nog voorbarig om hem nu al aan andere koers instelling toe te dichten.
15-06-2016 15:20
Tolhoek gaat inderdaad onbedreigd naar een riante voorsprong voor de bergtrui. Weening kan daarom alle aandacht bij een mogelijke overwinning houden.
15-06-2016 15:23
@AZH

Het is meer dat jij dat vindt dan dat dat ook in het peloton zo ervaren wordt. Op het eindpodium staan is op het eindpodium staan.
15-06-2016 15:23
Slecht nieuws voor Ten Dam en Oomen: Ji Cheng en Ludvigsson zijn afgestapt
15-06-2016 15:23
@ AZH
Voor een ploeg als Roompot is de bergtrui geen troostprijs. En voor jongeling Tolhoek gewoon een mooie podiumplaats.
Weening zou bijvoorbeeld punten kunnen wegsnoepen voor eventuele concurrenten. En Daarnaast een ervaren man die weet hoe je dit varkentje wast.
We zien de plannen van Roompot bij de eerste doorkomst op de col.
Overigens gun ik de Weening de etappe zege. Maar daarvoor zijn veel meer kapers op de kust. We zullen zien.
15-06-2016 15:24
ik denk dat rui costa de zege pakt

Om te reageren moet je ingelogd zijn.