Volg hier de tweede etappe van de Tour de l’Ain 2020
zaterdag 8 augustus 2020 om 11:00 Volg in Google

Volg hier de tweede etappe van de Tour de l’Ain 2020

De openingsetappe van de Tour de l’Ain zorgde meteen voor vuurwerk. In de eindsprint bergop was de jonge Italiaan Andrea Bagioli uiteindelijk de snelste. In de tweede rit ligt het peloton een aantal colletjes te wachten. Bespreek hier het koersverloop!

In de tweede etappe over 140,5 kilometer rijdt het peloton van Lagnieu naar het skigebied Lélex, waar de aankomst ligt na een slotklim van ruim tien kilometer. Maar met een gemiddelde stijging van drie procent verwachten we geen grote verschillen tussen de favorieten. Onderweg krijgen de renners twee colletjes van derde categorie, twee van tweede en een van eerste (namelijk de Col de Menthières) voor de wielen geschoven, goed voor 3159 hoogtemeters.

Het startsein voor de tweede etappe wordt gegeven om 11.20 uur. De aankomst wordt verwacht tussen 15.00 en 15.24 uur. De rit is vanaf 14.00 uur rechtstreeks te volgen via de Eurosport Player.

Links
Voorbeschouwing: Tour de l’Ain 2020

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (Twitter organisatie)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
169 Reacties
08-08-2020 15:09
Kruijswijk pakt wel een aardige voorsprong.
08-08-2020 15:09
Heerlijke rit tot nu toe van de geelzwarte
08-08-2020 15:09
Kroeswiek is stretching his gap
08-08-2020 15:10
slaat wel best een gaatje
08-08-2020 15:10
steven weer eens een zege, dat zou ook niet verkeerd zijn.
    08-08-2020 15:12
    heeft hij überhaupt weleens iets gewonnen
08-08-2020 15:10
Blijft hangen
08-08-2020 15:10
No way dat Jumbo hier niet wint.
    08-08-2020 15:12
    De Mol zit er nog bij he.
08-08-2020 15:12
castroviejo wel goed zeg, eerst groep bijhalen en dan meteen aan de bak.
08-08-2020 15:12
Duimen voor Kruissie. Wat gun ik hem een overwinning!
08-08-2020 15:12
Prachtige beelden ! (niet alleen om Kruiswijk hier op kop ligt) maar ook met lager camerastandpunt met besneeuwde bergtop op de achtergrond ;-)
08-08-2020 15:13
bernal moet het toch echt zelf doen
    08-08-2020 15:14
    Niet mee eens, Castro deed het vooral.
    08-08-2020 15:16
    Bedoelde dat castroviejo gelost was
    08-08-2020 15:16
    Hij is toch wel sterk, hoor. Thomas zal nog wel verbeteren richting de Tour, maar Bernal is toch dé man bij Ineos, denk ik
08-08-2020 15:14
Wel een machtig mooie rit. Helemaal vergeten dat Milan-San Remo ook vandaag is door dit vuurwerk.
08-08-2020 15:14
Roglic in een zetel hier.
08-08-2020 15:14
Castroviejo moet na harde kopbeurt de rol lossen. Het is nu aan Bernal het gaatje naar Kruiswijk te dichten. Met Roglic en Benett in zijn wiel natuurlijk. Mollema heeft ook nog een joker op zak in de finale verwacht ik.
08-08-2020 15:14
Mollema, gok op je sprint man!
08-08-2020 15:14
RRrruuutt daar ging Bernal. Indrukwekkend.
    08-08-2020 15:16
    Eens
    08-08-2020 15:21
    Nu alles op Roglic. Maar Bernal en Conti , Quinta ook sterk.
08-08-2020 15:15
Bernal heeft zeker 2 keer moeten trappen om het gat op Kruiswijk te dichten
08-08-2020 15:15
Groepje van 7, nadat Bennett en Conti er kort aflagen en weer komen aansluiten.
08-08-2020 15:16
Bennett terug, nu moet ie gelijk gaan als die nog kan.
08-08-2020 15:16
Mooie kopgroep. Zeer spannend wat er de laatste kilometers gaat gebeuren.
08-08-2020 15:17
En straks zegt Quintana 'dankjewel'.
08-08-2020 15:17
Bernal is ook serieus in orde hoor. Straks wordt Jumbo 2e en 3e. Dat zou zuur zijn
    08-08-2020 15:19
    Klopt, die is bergop toch de beste met Roglic op dit moment. Toch denk ik niet dat Bernal sterk genoeg zal zijn om zoveel tijd op Roglic in de bergen te pakken met de laatste tijdrit in het vooruitzicht in de Tour
    08-08-2020 15:23
    Ik gun 't elke gast uit de kopgroep.
08-08-2020 15:17
Kruissie denkt al dat het de 3e week is :)
08-08-2020 15:17
Je hebt 6 toprenners. en dan 1 renner met een top dag
08-08-2020 15:18
Roglic durfde het blijkbaar niet aan om er vandoor te gaan.
    08-08-2020 15:20
    Nog te vroeg en hij kan goed aankomen.
    08-08-2020 15:21
    ja dat verbaasd me ook een beetje

Om te reageren moet je ingelogd zijn.