Volg hier de tweede etappe in de Ronde van Zwitserland 2015
maandag 15 juni 2015 om 14:45 Volg in Google

Volg hier de tweede etappe in de Ronde van Zwitserland 2015

Met Tom Dumoulin nog altijd in de gele leiderstrui gaat het Zwitserse peloton vandaag van start in Quinto voor de tweede rit in lijn. Het parcours voert de renners al vroeg over de mythische Gotthardpas, gelegen op 2093 meter boven zeeniveau. Het prettigere gedeelte daaraan is dat de afdaling van de Gotthard een eeuwigheid lijkt te duren. Pas een kilometer of 70 later begint het weer echt bergop te lopen. De aankomstlijn is getrokken in Olivone, na grofweg vijf kilometer klimmen. Een zware rit, maar nog niet gemaakt voor de echte klimmers. Klassiekerspecialisten moeten hier ook goed uit de voeten kunnen. Verdedigt Tom Dumoulin zijn leiderstrui? Volg het hier op WielerFlits.

Pas om 15:10 stapt het peloton op de fiets, om tussen 18:06 en 18:24 te finishen in Olivone. Eurosport zendt uit vanaf 16:51 tot 18:30.

rit 2 Zwitserland

Links:
Voorbeschouwing: Ronde van Zwitserland 2015 (WielerFlits)

Deelnemerslijst
Website organisatie
Parcours

Liveticker (organisatie)
Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
116 Reacties
15-06-2015 17:54
Heeft iemand Barguil gezien?
15-06-2015 17:54
Die afdaling wordt billenknijpen zeg...
15-06-2015 17:54
@Disarray
Enkele minuten geleden toch nog wel
15-06-2015 17:55
Paul Martens zit er niet meer bij.
15-06-2015 17:59
Gesink is flink wat plaatsen opgeschoven in de afdaling.
Mooi dat geeft mij wel vertrouwen
15-06-2015 18:04
pff die motoren
15-06-2015 18:04
Waarom gokt Albassini niet op zijn sprint?
15-06-2015 18:04
Vullen elkaar leuk aan, bel/nl commentaar. Gister verwarring tussen de pijp uit, verbroedering ligt op de loer, nog even.
15-06-2015 18:08
het dunt lekker uit! Sprint met een klein groepje?
15-06-2015 18:08
Pff wat een zware finale
15-06-2015 18:10
Heb toch wel een beetje hoop dat Gesink gaat aanvallen dadelijk.
15-06-2015 18:10
Bizar dat Barguil en Jones er niet meer bijzitten voor Tom...
15-06-2015 18:10
Maijka sterk hooooor
15-06-2015 18:12
iemand een stream?
15-06-2015 18:12
Sagan, Bling en Albasini er nog bij.
15-06-2015 18:13
Schitterende Giro, geweldige Dauphine en nu weer zo'n heerlijke etappe. Hopelijk brengt de Tour vergelijkbaar spektakel!
15-06-2015 18:13
Dit bericht is verwijderd
15-06-2015 18:13
Waar is tommm
15-06-2015 18:14
Albasini had beter energie gespaard voor het aantrekken van de sprint van Matthews
15-06-2015 18:15
Aanval van Laurens ten Dam!!!
15-06-2015 18:15
Wohow wat is MAJKA goed zeg! Die is echt goed.
15-06-2015 18:18
Sagan!
15-06-2015 18:18
Sterk van Sagan!
15-06-2015 18:18
Deze overwinning is 90% majka, echt goed
15-06-2015 18:18
Lekkere bocht nog zo in de finale...

Om te reageren moet je ingelogd zijn.