Volg hier de tweede etappe in de Ronde van Zwitserland 2015
maandag 15 juni 2015 om 14:45 Volg in Google

Volg hier de tweede etappe in de Ronde van Zwitserland 2015

Met Tom Dumoulin nog altijd in de gele leiderstrui gaat het Zwitserse peloton vandaag van start in Quinto voor de tweede rit in lijn. Het parcours voert de renners al vroeg over de mythische Gotthardpas, gelegen op 2093 meter boven zeeniveau. Het prettigere gedeelte daaraan is dat de afdaling van de Gotthard een eeuwigheid lijkt te duren. Pas een kilometer of 70 later begint het weer echt bergop te lopen. De aankomstlijn is getrokken in Olivone, na grofweg vijf kilometer klimmen. Een zware rit, maar nog niet gemaakt voor de echte klimmers. Klassiekerspecialisten moeten hier ook goed uit de voeten kunnen. Verdedigt Tom Dumoulin zijn leiderstrui? Volg het hier op WielerFlits.

Pas om 15:10 stapt het peloton op de fiets, om tussen 18:06 en 18:24 te finishen in Olivone. Eurosport zendt uit vanaf 16:51 tot 18:30.

rit 2 Zwitserland

Links:
Voorbeschouwing: Ronde van Zwitserland 2015 (WielerFlits)

Deelnemerslijst
Website organisatie
Parcours

Liveticker (organisatie)
Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
116 Reacties
1 3 4 5
15-06-2015 18:18
Sagan wint, Dumoulin 5de en Gesink 12de
15-06-2015 18:18
Dumoulin goed hoor. Ook scherpe finish maar wat een bizar bochtige finish
15-06-2015 18:19
Wat een patser toch. En met dank aan Majka!
15-06-2015 18:19
Sagan sterk! Maar wat scherp van Dumoulin!
15-06-2015 18:19
Dit bericht is verwijderd
15-06-2015 18:19
Wat een gevaarlijke aankomst!
15-06-2015 18:20
Gesink werd compleet uit het wiel gereden in de sprint. Mist toch nog wat explosiviteit.
15-06-2015 18:20
Was er nu nog een gat van 1s tussen Dumoulin en Fuglsang?
15-06-2015 18:20
1 Sagan 2 Moreno 3 Pinot 4 Arredondo 5 Dumoulin 6 Thomas 7 Fuglsang 8 Matthews
15-06-2015 18:20
Ja, Gesink moet nog een beetje aan zijn sprint werken.
15-06-2015 18:21
Nee geen gaten.
15-06-2015 18:22
Dumoulin weer heel attent van voren, splijtende demarrage van Ten Dam helaas direct in de kiem gesmoord, zat er dichtbij.
15-06-2015 18:23
Pinot toch ook wel erg goed. Die mag tijdens de Tour weer in de gaten gehouden worden.
15-06-2015 18:24
@Chasse patat dat had ik zowiezo wel gedaan ;)
15-06-2015 18:25
Was een flink halfgare demarrage van Ten Dam, je kan het of je kan het niet...
15-06-2015 18:29
@RV, hij kan het niet, dus dit was voor ten Dam een splijtende demarrage, die is wel in orde.
1 3 4 5

Om te reageren moet je ingelogd zijn.