Volg hier de tweede etappe in de Ronde van Zwitserland 2015
maandag 15 juni 2015 om 14:45 Volg in Google

Volg hier de tweede etappe in de Ronde van Zwitserland 2015

Met Tom Dumoulin nog altijd in de gele leiderstrui gaat het Zwitserse peloton vandaag van start in Quinto voor de tweede rit in lijn. Het parcours voert de renners al vroeg over de mythische Gotthardpas, gelegen op 2093 meter boven zeeniveau. Het prettigere gedeelte daaraan is dat de afdaling van de Gotthard een eeuwigheid lijkt te duren. Pas een kilometer of 70 later begint het weer echt bergop te lopen. De aankomstlijn is getrokken in Olivone, na grofweg vijf kilometer klimmen. Een zware rit, maar nog niet gemaakt voor de echte klimmers. Klassiekerspecialisten moeten hier ook goed uit de voeten kunnen. Verdedigt Tom Dumoulin zijn leiderstrui? Volg het hier op WielerFlits.

Pas om 15:10 stapt het peloton op de fiets, om tussen 18:06 en 18:24 te finishen in Olivone. Eurosport zendt uit vanaf 16:51 tot 18:30.

rit 2 Zwitserland

Links:
Voorbeschouwing: Ronde van Zwitserland 2015 (WielerFlits)

Deelnemerslijst
Website organisatie
Parcours

Liveticker (organisatie)
Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
116 Reacties
15-06-2015 16:36
@nafikleb
Ik was zelf ook nieuwsgierig.
http://www.cyclosportersvoorazg.be/gotthardpass
15-06-2015 16:39
Ik doe voor het eerst mee met die tour poule maar hoeveel sprinters zouden jullie in je team nemen ? En wie omdat er niet zoveel sprint etappes zijn toch en wie zijn nu de beste heuvel / punchers?
15-06-2015 16:40
@nafnikleb Hier het [url=http://www.climbbybike.com/profile.asp?Climbprofile=Passo-del-San-Gottardo&MountainID=5504]profiel[/url] over de Via Tremola. (vanaf de Zuidkant over de oude weg).
Edit: @ Wheely Jij had 'm dus ook al.
15-06-2015 16:41
@Wheely, thanks! Ziet er naar uit dat ik dat net zou moeten kunnen. Hij staat op mn lijstje ;)!
@Chasse patat, jij ook bedankt!
15-06-2015 16:41
Gids05, ga buiten spelen.
Dit is het TdS-topic !
15-06-2015 16:43
@wheely@nafikleb
Thanks for info, mooie regelmatige klim, die toorist kan het ook dus moet te doen zijn.
15-06-2015 16:45
@koel misschien denken ze dat omdat dumoulin een geel (leiders)shirt aan had :P
15-06-2015 16:48
Gesink die Tom naar boven sleurde waarop Tom stiekem wegsprong in de afdaling, niet netjes.
15-06-2015 16:57
Hahaha @Velodore, in de Dauphiné hadden Keizer en van der Sande dikke 5 minuten met nog 24 km te gaan. Die vluchters maken helemaal geen kans.
15-06-2015 16:57
Reken daar maar nog niet te snel op Velodore.
15-06-2015 16:57
@Ideefiks, bedankt dat je het hem even vertelt, zo treurig altijd dat mensen daarvoor even snel een accountje moeten aanmaken...
15-06-2015 16:58
Eurosport (NL) livestream:
http://www.cyclinghub.tv/livestream2
15-06-2015 17:01
Dit bericht is verwijderd
15-06-2015 17:02
Ik denk dat als het aan giant ligt de kopgroep wint hoor. Dus als ze niet winnen dan komt het door andere teams die op kop gaan sleuren.
15-06-2015 17:04
Slimme zet van Giant. Voorsprong zo rond de 6min houden. Laat de Sagan en Albasini helpers maar werken.
15-06-2015 17:07
Gunstig scenario inderdaad, voorsprong loopt nog steeds op.
15-06-2015 17:10
In de Dauphine hadden Keizer en van der Sande ook nog 4 minuten voorsprong om 25 km van de streep, maar toch haalden ze het niet. Nu 6.20 met 40 km te gaan...
15-06-2015 17:11
6.24 met 38 km te gaan, kansen stijgen wel..
15-06-2015 17:12
Afhankelijk van hoe hard er straks wordt gekoerst is het mogelijk te zwaar voor mannen als Sagan en Albasini of niet zwaar genoeg voor de echte klimmers. Dat kan een reden zijn voor het gebrek aan achtervolgingswerk in het peloton.
15-06-2015 17:12
Je zou zeggen dat BMC de boel toch zou willen controleren om in ''eigen'' land te scoren.
15-06-2015 17:13
Alleen toen hadden ze al 200 kilometer op kop gereden en nu hebben ze maar 80 kilometer op kop gereden. Ook wel een groot verschil hè.
15-06-2015 17:14
Saxo schiet eindelijk in gang
15-06-2015 17:15
Daar is Tinkoff voor Sagan, halve minuut er af
15-06-2015 17:16
waarom zou kwiatkowsky eigenlijk niet kunnen winnen hier? hij rijdt wel beetje aparte uitslagen de laatste 2 dagen, maar normaliter
15-06-2015 17:17
Ze hebben gewacht tot het laagste punt van het parcours.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.