Volg hier de tweede etappe in de Ronde van Zwitserland 2015
Met Tom Dumoulin nog altijd in de gele leiderstrui gaat het Zwitserse peloton vandaag van start in Quinto voor de tweede rit in lijn. Het parcours voert de renners al vroeg over de mythische Gotthardpas, gelegen op 2093 meter boven zeeniveau. Het prettigere gedeelte daaraan is dat de afdaling van de Gotthard een eeuwigheid lijkt te duren. Pas een kilometer of 70 later begint het weer echt bergop te lopen. De aankomstlijn is getrokken in Olivone, na grofweg vijf kilometer klimmen. Een zware rit, maar nog niet gemaakt voor de echte klimmers. Klassiekerspecialisten moeten hier ook goed uit de voeten kunnen. Verdedigt Tom Dumoulin zijn leiderstrui? Volg het hier op WielerFlits.
Pas om 15:10 stapt het peloton op de fiets, om tussen 18:06 en 18:24 te finishen in Olivone. Eurosport zendt uit vanaf 16:51 tot 18:30.
Links:
Voorbeschouwing: Ronde van Zwitserland 2015 (WielerFlits)
Deelnemerslijst
Website organisatie
Parcours
Liveticker (organisatie)
Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)

Sagan zal vandaag wel winnen, Matthews, Rojas en Van Avermaet als belangrijkste concurrenten?
Wordt weer een tijdrit voor Tom en krijgt 4 missen om zich heen als ze genoeg reserves hebben tenminste.
Als ik moet gokken denk ik dat Thomas de beste papieren heeft vandaag.
Denifl en Marcato in de kopgroep volgens mij
Mooie foto, zie het contrast met rustige landschap en de eenzame fietser en de snelweg andere kant met 3 toppers. Maar liever dat nog dan een bord voor zn kop...