Volg hier de tweede etappe in de Ronde van Zwitserland 2015
maandag 15 juni 2015 om 14:45 Volg in Google

Volg hier de tweede etappe in de Ronde van Zwitserland 2015

Met Tom Dumoulin nog altijd in de gele leiderstrui gaat het Zwitserse peloton vandaag van start in Quinto voor de tweede rit in lijn. Het parcours voert de renners al vroeg over de mythische Gotthardpas, gelegen op 2093 meter boven zeeniveau. Het prettigere gedeelte daaraan is dat de afdaling van de Gotthard een eeuwigheid lijkt te duren. Pas een kilometer of 70 later begint het weer echt bergop te lopen. De aankomstlijn is getrokken in Olivone, na grofweg vijf kilometer klimmen. Een zware rit, maar nog niet gemaakt voor de echte klimmers. Klassiekerspecialisten moeten hier ook goed uit de voeten kunnen. Verdedigt Tom Dumoulin zijn leiderstrui? Volg het hier op WielerFlits.

Pas om 15:10 stapt het peloton op de fiets, om tussen 18:06 en 18:24 te finishen in Olivone. Eurosport zendt uit vanaf 16:51 tot 18:30.

rit 2 Zwitserland

Links:
Voorbeschouwing: Ronde van Zwitserland 2015 (WielerFlits)

Deelnemerslijst
Website organisatie
Parcours

Liveticker (organisatie)
Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
116 Reacties
1 2 3 5
15-06-2015 14:47
Edit: bedankt.
15-06-2015 14:47
Wat een vreselijk late start, voor werkende mensen wel relaxt natuurlijk.

Sagan zal vandaag wel winnen, Matthews, Rojas en Van Avermaet als belangrijkste concurrenten?
15-06-2015 14:50
Gerant Thomas voor de winst vandaag!!
15-06-2015 14:58
Degenkolb?
15-06-2015 15:04
Als het net zo losgaat als gisteren krijgen ook de sterke sprinters het nog wel zwaar. Het is niet zo stijl als gisteren maar de klimmetjes zitten wel korter op elkaar dus minder tijd om nog wat recht te zetten.
15-06-2015 15:06
Ik denk sowieso dat Degenkolb en Kristoff hier kansloos zijn.
15-06-2015 15:09
ene Gilbert heeft nog iets te bewijzen als hij tenminste mee wil naar de Tour.
15-06-2015 15:15
Dumoulin straks nog in het geel?
15-06-2015 15:17
De slotfase is echt wel lastig, kijk maar eens naar deze profielen: [url=http://i.imgur.com/KflhxJz.png]link 1[/url] en [url=http://i.imgur.com/WMc7sRD.png?1]link 2[/url]. Ik vermoed dat het gewoon tussen dezelfde mannen als gisteren zal gaan (met Sagan als grote favoriet).
15-06-2015 15:20
Albasini gaat hier winnen denk ik. Misschien Sagan, maar dit lijkt me toch te zwaar voor hem.
15-06-2015 15:23
@ F4L: thanks, dat verheldert een hoop
15-06-2015 15:24
@bert
Wordt weer een tijdrit voor Tom en krijgt 4 missen om zich heen als ze genoeg reserves hebben tenminste.
15-06-2015 15:26
Ideale voorbereiding op de TdF, zo'n Gotthardpass: én klimmen én kasseien
15-06-2015 15:32
Denk ook dat van Avermaet, Gilbert, matthews, r niet bij de eerste groep over de heuvels komen eigenlijk.
15-06-2015 15:34
Thomas, Moreno en Spilak de favorieten als Sagan en Dumoulin eraf gereden worden.
Als ik moet gokken denk ik dat Thomas de beste papieren heeft vandaag.
15-06-2015 15:38
Jammer dat de start niet zichtbaar is. Ze beklimmen de Gotthard over de oude (klassieke) weg met mooi gelegde [url=https://anotherheader.files.wordpress.com/2011/01/dsc_00551.jpg ]kasseien[/url].
15-06-2015 15:42
Kunnen ze in de tour of de giro niet een keer finishen op de Gotthard. Klimmen op kasseien klinkt als gegarandeerd spektakel.

Denifl en Marcato in de kopgroep volgens mij
15-06-2015 15:44
Zwitserse precisie wel vergeleken met de Franse slag, zal weinig pijn doen.
15-06-2015 15:50
@chasse
Mooie foto, zie het contrast met rustige landschap en de eenzame fietser en de snelweg andere kant met 3 toppers. Maar liever dat nog dan een bord voor zn kop...
15-06-2015 15:53
Dit bericht is verwijderd
15-06-2015 15:53
Het lijkt me dat Van Garderen na zijn goede DL wat eisen kan stellen aan de samenstelling van de ploeg. Gilbert lijkt me niet direct de meest loyale knecht.
15-06-2015 16:11
Peloton op 2.30 van de twee leiders.
15-06-2015 16:18
Ik verwacht D. Moreno vandaag. Het is een vrij pittig slot.
15-06-2015 16:25
Prachtige klim die gotthardpass over de kasseien. @chasse patat, prachtige foto ook. Iemand een link naar het profiel van die specifieke beklimming van de gotthardpass? Benieuwd of ie niet te stijl is voor op mijn lijstje ;).
15-06-2015 16:35
Zit nog even naar de herhaling van gisteren te kijken op Eurosport, maar de bewering van diverse lieden dat Gesink voor Dumoulin heeft gereden en hem terugbracht naar de kop, blijkt nergens uit, Dumoulin heeft contant een aantal plaatsen voor Gesink gereden en veel kopwerk gedaan.
1 2 3 5

Om te reageren moet je ingelogd zijn.