Volg hier de tijdrit in de Tour of California 2015
vrijdag 15 mei 2015 om 21:45 Volg in Google

Volg hier de tijdrit in de Tour of California 2015

De tijdrit in de Tour of California was gepland rond het Big Bear Lake, maar het weer gooide roet in het eten. De organisatie heeft snel gehandeld en een nieuw parcours uitgetekend in de buurt van het Six Flags Magic Mountain-pretpark. De tijdrit is nu 6,6 mijl (10,6 kilometer) lang. Kan Robert Gesink een slag slaan in het algemeen klassement ten opzichte van zijn concurrenten? Volg het hier op WielerFlits.

De eerste renner gaat om 22.00 uur Nederlandse tijd van start. De leider, Toms Skujins, wordt rond 00.45 uur aan de aankomst verwacht.

Eurosport gaat om 23.00 uur live met de uitzending. Ook zal vanaf dan een livestream te zien zijn op de Tourtracker.

Links:
Voorbeschouwing (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours (profiel)

Tourtracker

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
189 Reacties
1 2 3 8
15-05-2015 21:53
De app geeft van alle renners de starttijd. Gesink start om 00:21.
15-05-2015 21:53
Toch een halvering van de lengte van de tijdrit. Niet heel erg gunstig. Misschien kan skujins toch meer van zijn voorsprong vasthouden dan gedacht.
15-05-2015 21:54
Moeilijk om een favoriet aan te wijzen... Wellicht Flakemore?
15-05-2015 21:55
Come on Robert!
15-05-2015 21:57
net ietsje langer dan een proloog. Het verdient amper de naam tijdrit.
Lijkt mij niet in het voordeel van Gesink?
15-05-2015 21:57
Ik zeg: Sagan als beste topper, hopelijk De Gees daar vlak achter! Maar Skujins verwacht ik nog in t geel.
15-05-2015 21:58
Zou Sagan 'goesting' hebben? Zo ja, misschien de leiderstrui vannacht...
15-05-2015 21:58
Ik tip Kennaugh, met als dark horse Zepunkte
15-05-2015 21:59
Flakemore zou inderdaad goed kunnen. Namens TLJ heeft Erik Dekker ons een verrassing beloofd, vermoedelijk doelt hij dan op Jos van Emden die vooral vorige week in Romandië in een prima vorm leek te steken.

Verder zou ik het niet weten. Sagan wil in zo'n tijdritje nog wel eens met de besten meedoen, maar hij wordt nu eenmaal vooral graag 2e. Dan heb je er verder een aantal die best wel eens een leuk tijdritje gereden hebben, maar dat niet per se altijd doen: Brajkovic, Henao, Zubeldia, Zoidl (?), ... En er duikt altijd wel een verrassende Amerikaan op.
15-05-2015 22:01
Robert voelt zich erg goed krijg ik vanuit California te horen... ik ben benieuwd wat hij kan vandaag... verwacht hem en hoop hem in de top 10 te zien. Ik gok op Sagan als winnaar, dit moet hij zeker aankunnen.
15-05-2015 22:05
Benieuwd wat Van Emden kam in dit deelnemersveld
15-05-2015 22:11
Sagan gaf aan dat ie een poging gaat doen om de trui te pakken. Als hij gemotiveerd is zie ik het hem ook wel doen. Alhoewel 43 seconden wel veel is in een tijdrit van 10 km
15-05-2015 22:13
Hopelijk teklehamainot eens
15-05-2015 22:14
Sagan staat maar 18s achter Skujins in het AK.
15-05-2015 22:16
Denk dat Lampaert dit ook zeker moet aankunnen.
15-05-2015 22:16
Hopelijk kan Gesink er een Omaniaanse tijdrit uitpersen. Ik verwacht hem in de top 3 á 5. In dit deelnemersveld zou een goede Gesink altijd een topresultaat moeten kunnen behalen. Het is alweer 9 maanden geleden dat we de klasse van Gesink gezien hebben. Het heeft natuurlijk zijn redenen. Goede redenen. Maar we mogen best wat verwachten van een goedbetaalde renner. Ga er voor!
15-05-2015 22:25
Haha nou in zo'n tijdrit ga ik geen top 5/10 verwachten van Gesink
15-05-2015 22:25
William Clarke tot nu toe de snelste met 48 km/u. Niet echt snel, wat te maken kan hebben met de bochten. Maar een Google Maps ritje lijkt uit te wijzen, dat veel bochten op snelheid genomen kunnen worden.
15-05-2015 22:27
Als Gesink in de top 5 rijdt, is dat redelijk verdacht. Gelukkig gaat dat niet gebeuren.
15-05-2015 22:28
Om 22:30 gaat Van Emden van start.... ben benieuwd naar zijn tijd
15-05-2015 22:34
Craddock kan ook wel een leuk tijdritje rijden, zeker met zijn klassementsambities. Verder is het misschien wel wat voor voormalig Amerikaans tijdritkampioen Zirbel.

Persoonlijk hoop ik dat Norman Hansen nog eens iets van zijn talent laat zien, zo'n korte tijdrit ligt hem in principe wel.
15-05-2015 22:35
Stijn Vandenbergh voorlopig 5e op 21s van Clarke. Valt me tegen. Zijn ploegleider vroeg hem om zich in te beelden dat hij 10km ging achtervolgen op een ontsnapte Niki Terpstra. Het heeft niet voldoende mogen baten...

@ProfrondeZevenbergen
Je laat je regelmatig gelden door verdenkingen van andere renners aan de schandpaal te nagelen. Maar jij mag richting Gesink roepen wat je maar wilt?

William Clarke is overigens geen koekenbakker, hij won de afgelopen jaren al meerdere proloogtijdritten in Japan en Australië. Doorgaans ging het dan om ultrakorte tijdritjes.
15-05-2015 22:40
Profronde bakt volgens mij een subtiel 'koekje van eigen deeg'. Best vermakelijk.
15-05-2015 22:44
Hoppa Joske!

Of om in termen van ProfrondeZevenbergen te spreken: "redelijk verdacht".
15-05-2015 22:44
Nette tijd van Jos!! 38 seconde sneller dan Clarke
1 2 3 8

Om te reageren moet je ingelogd zijn.