zaterdag 4 maart 2017 om 10:45
•
Volg in Google
Volg hier de Strade Bianche 2017
Er is lang naar uitgekeken, maar vandaag is het dan eindelijk zo ver: de Strade Bianche staat op het programma. De Italiaanse wedstrijd bestaat pas sinds 2007, maar de koers heeft in korte tijd een grote reputatie gekregen. Het groene landschap, de heroïsche grindpaden, de statige cipressen, de schilderachtige steden én het glansrijke deelnemersveld: de Strade Bianche heeft alles wat een wielerhart begeert.
Wat mogen we in de elfde editie verwachten? Dat gaan we vanaf 11 uur beleven. Na de start in Siena volgt daar tussen 15:10 en 15:37 ook de aankomst. Voor live beelden is het wachten tot 13:45. Dan begint Eurosport aan de uitzending. Bespreek hier het verloop van de wedstrijd.
Links:
Voorbeschouwing WielerFlits
Website organisatie
Informatie parcours
Deelnemerslijst
Liveticker (Sporza)
Liveticker (Cyclingnews)
Voor de zeurkousen:
http://www.wielerflits.nl/wielerforum/topic/je-mening-over-het-wielercommentaar-op-tv/page/30
Stybar - Sagan - GVA, als je een beetje realistisch bent, valt een verrassing bijna uit te sluiten vandaag.
Dit wordt genieten en alstublieft niet zo zeuren over commentaar bij euro sport..weet wel dat het bagger is..maar probeer lekker te genieten van wielrennen
Wel jammer dat we het eerste uur niet te zien krijgen...
Om 15 uur begint de Serie A. De koers in Italië is belangrijk maar het calcio nog net iets meer. En dan is het ook nog eens Roma-Napoli. Vai! Vai!
Ik vind het gevaarlijk om Dumoulin als topfavoriet te bestempelen. Hij maakt van de Nederlanders absoluut de meeste kans, maar hij heeft relatief weinig ervaring op de witte wegen. Ik verwacht hem sowieso in de finale/top 15, maar dan hebben andere renners toch een streepje voor.
Floortje Mackaij en Lauren Stephens bezig aan sector 6
Lara Vieceli gelost uit kopgroep
Peloton volgt op 38 sec, in twee stukken gebroken
Voor de nostalgisten onder de volgers hier wil ik jullie vandaag toch een klein stukje sporza-herinnering meegeven;
Een van de meest memorabele wielercommentaaruitspraken die ik in de afgelopen 10 jaar gehoord heb kwam van Renaat Schotte in de veelgenoemde Giro-etappe, met Nibali die alsmaar wegzakt bij Evans: "Hij ziet de wereld nu aan voor een doedelzak."
Daarmee wens ik iedereen een fijne Strade, gewoon genieten, laat je frustraties maar even achterwege!