Volg hier de Strade Bianche 2017
zaterdag 4 maart 2017 om 10:45 Volg in Google

Volg hier de Strade Bianche 2017

Er is lang naar uitgekeken, maar vandaag is het dan eindelijk zo ver: de Strade Bianche staat op het programma. De Italiaanse wedstrijd bestaat pas sinds 2007, maar de koers heeft in korte tijd een grote reputatie gekregen. Het groene landschap, de heroïsche grindpaden, de statige cipressen, de schilderachtige steden én het glansrijke deelnemersveld: de Strade Bianche heeft alles wat een wielerhart begeert. 

Wat mogen we in de elfde editie verwachten? Dat gaan we vanaf 11 uur beleven. Na de start in Siena volgt daar tussen 15:10 en 15:37 ook de aankomst. Voor live beelden is het wachten tot 13:45. Dan begint Eurosport aan de uitzending. Bespreek hier het verloop van de wedstrijd.

Links:
Voorbeschouwing WielerFlits

Website organisatie
Informatie parcours
Deelnemerslijst

Liveticker (Sporza)
Liveticker (Cyclingnews)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
237 Reacties
1 2 3 10
04-03-2017 10:48
Al het Eurosport-gezaag kan beginnen...
04-03-2017 10:55
Zin in de koers! Eerst nog mijn eigen rondje doen, zal voor de vorm het grind van de buren even meepakken. ;)

Voor de zeurkousen:
http://www.wielerflits.nl/wielerforum/topic/je-mening-over-het-wielercommentaar-op-tv/page/30
04-03-2017 11:00
Pfff, iets na 3 uur al de finish. Maak het parcours langer of laat het later beginnen.
Stybar - Sagan - GVA, als je een beetje realistisch bent, valt een verrassing bijna uit te sluiten vandaag.
04-03-2017 11:01
Als de weersverwachting uitkomt wordt dit een gruwelijke koers voor de renners...regen en windstoten mogelijk..
Dit wordt genieten en alstublieft niet zo zeuren over commentaar bij euro sport..weet wel dat het bagger is..maar probeer lekker te genieten van wielrennen
04-03-2017 11:09
Ik ben bang dat deze wedstrijd slachtoffer wordt van zijn eigen succes. Schitterend decor en een prachtige aankomst, laat dat voorop staan. Maar er gebeurt al met al zo weinig. Vorig jaar was het een langzame afvalkoers, vooraan gebeurt er niks terwijl er achteraan langzaam renners wegvallen. Het is wachten op de laatste lastige strook. Dat zal nu het WorldTour is alleen maar erger worden. Deze wedstrijd verdient zoveel meer.
04-03-2017 11:14
@imbatido: Dat is bij elke koers bijna het geval tegenwoordig.
04-03-2017 11:16
Flashke, uurtje later starten prima. Maar die koers moet niet langer...wordt het effect wat Imbatido beschrijft nog erger.
Wel jammer dat we het eerste uur niet te zien krijgen...
04-03-2017 11:21
@flashke:
Om 15 uur begint de Serie A. De koers in Italië is belangrijk maar het calcio nog net iets meer. En dan is het ook nog eens Roma-Napoli. Vai! Vai!
04-03-2017 11:23
Met name wanneer de strade er stroperig bijliggen moet de koers idd niet te lang zijn want dat houdt geen normaal mens vol. Ik vind het 10 kleine negertjes - principe van deze koers trouwens wel mooi en wat hier ook echt kan werken is op tijd er aan beginnen met een redelijke kopgroep, al heel vaak vroege vluchters kort in de uitslag
04-03-2017 11:28
Slecht weer en regen... Dark horse: Wellens...
04-03-2017 11:30
Hebben ze niet gewoon eerder beeld op de RAI ? EDIT > Neen, 13:35
04-03-2017 11:39
Een deel van het peloton start in Parijs -Nice en door de vroege finish kunnen die gewoon normaal een verplaatsing naar parijs doen
04-03-2017 12:08
Dumoulin voor mij de topfavoriet. Zeer goede vorm. Jammer dat Gesink hier niet rijdt. Had hem ook top 5 zien rijden.
04-03-2017 12:17
@Robert Chasinque
Ik vind het gevaarlijk om Dumoulin als topfavoriet te bestempelen. Hij maakt van de Nederlanders absoluut de meeste kans, maar hij heeft relatief weinig ervaring op de witte wegen. Ik verwacht hem sowieso in de finale/top 15, maar dan hebben andere renners toch een streepje voor.
04-03-2017 12:17
Dumoulin topfavoriet? Hahaha. Hij is één van de kanshebbers maar heeft nog nooit geweldig gepresteerd in een eendagskoers/klassieker.
04-03-2017 12:23
Ik ben benieuwd of Nathan Haas en Jay McCarthy zich kunnen tonen. Ik denk ze in de finale terug te zien (of net voor de finale toch).
04-03-2017 12:24
Dumoulin verloor vorig jaar in de Giro iig zijn roze trui op de witte wegen....
04-03-2017 12:26
Topfavoriet zijn voor mij Stybar en Brambilla. Pinot in de kopgroep
04-03-2017 12:27
Dumoulin is nog beetje een onbeschreven blad qua klassiekers, zo op gevoel zou dit hem toch wel moeten liggen ?
04-03-2017 12:28
Kopgroep met Pinot weg, 2:25
04-03-2017 12:30
@AZH , Achterhoeker en Wheely, tot nader order blijken jullie de enige zagers/zeurders/zeurkousen...
04-03-2017 12:35
Nog 25 km
Floortje Mackaij en Lauren Stephens bezig aan sector 6
Lara Vieceli gelost uit kopgroep
Peloton volgt op 38 sec, in twee stukken gebroken
04-03-2017 12:36
Is Pinot aan een coupe bezig ? Zou best kunnen dat hij in de finale nog meezit.
04-03-2017 12:53
5 minuten, wordt interessant met Pinot
04-03-2017 12:59
Pinot, wat een genieter is die man toch! Zin in, ik vind het al een aantal jaar erg jammer dat er maar zo kort beeld is van deze prachtwedstrijd. Had gehoopt dat de WT-status daar wel een half uurtje bijgefietst zou hebben.

Voor de nostalgisten onder de volgers hier wil ik jullie vandaag toch een klein stukje sporza-herinnering meegeven;

Een van de meest memorabele wielercommentaaruitspraken die ik in de afgelopen 10 jaar gehoord heb kwam van Renaat Schotte in de veelgenoemde Giro-etappe, met Nibali die alsmaar wegzakt bij Evans: "Hij ziet de wereld nu aan voor een doedelzak."

Daarmee wens ik iedereen een fijne Strade, gewoon genieten, laat je frustraties maar even achterwege!
1 2 3 10

Om te reageren moet je ingelogd zijn.