Volg hier de slottijdrit in de Ronde van het Baskenland 2015
zaterdag 11 april 2015 om 14:15 Volg in Google

Volg hier de slottijdrit in de Ronde van het Baskenland 2015

Vandaag staat de afsluitende tijdrit in de Ronde van het Baskenland op het programma. De wedstrijd gaat over dezelfde wegen als de finale van de vorige etappe. Opnieuw moet dus de pittige Alto de Aia beklommen worden.

Door het vele klimwerk zullen de typische tijdritspecialisten het lastig krijgen. In plaats daarvan moeten we vooral naar de klassementsrenners kijken voor de kanshebbers. Voor hen is elke seconde belangrijk: de top van het klassement staat immers erg dicht bij elkaar. De nummer acht, Ion Izagirre, heeft bijvoorbeeld maar 28 seconden achterstand op de leider: Sergio Henao. Spektakel verzekerd dus.

Timo Roosen (LottoNL-Jumbo) begint om half drie als eerste aan de tijdrit, Henao zal om 16:44 als laatste van start gaan. Eurosport zendt vanwege de MotoGP de koers niet live uit. Bespreek hier het verloop van de koers.

Links:
Officiële website
Parcours
Deelnemerslijst
Voorbeschouwing

Startvolgorde
Liveticker (organisatie)
Liveticker (Biciciclismo)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
165 Reacties
11-04-2015 16:28
Haha, en Dumoulin knalt de rest weg.
11-04-2015 16:32
Henao of Kwiat
11-04-2015 16:32
Ook als Dumoulin niet zou winnen, heeft hij iig eindelijk Martin geklopt ;)
11-04-2015 16:33
Van Garderen gaat deze winnen!
11-04-2015 16:34
Henao krijgt zeker 40 seconden aan de broek.
11-04-2015 16:35
Spilak is al uitgeschakeld. Hoe zuur is dat.
11-04-2015 16:36
Spilak kan een streep door
11-04-2015 16:36
Kiwatkowski goede tussentijd.
11-04-2015 16:39
Wat is er met Spilak dan?
11-04-2015 16:40
@ddb: Heeft besloten om achteruit te fietsen...
11-04-2015 16:40
Jammer... Gaf Spilak ook een hele goede kans...
11-04-2015 16:42
Slagter precies twee minuten minder snel dan Dumoulin.
11-04-2015 16:42
Peraud is misschien wel mijn grootste tegenvaller deze ronde. Had hem vandaag ook sneller verwacht.
11-04-2015 16:42
Tom geheel incognito, 2x gezien, halfweg en aan de finish, nou nog int geel in Utrecht.
11-04-2015 16:45
mooi
11-04-2015 16:45
Dit geeft wel vertrouwen dat Dumoulin weer een stap heeft gezet ten opzichte van vorig jaar. Alleen moet nog blijken of dat bergop rijden betreft of algemeen meer vermogen.
11-04-2015 16:46
Niet vergeten dat Martin deze ronde meer werk heeft gedaan dan Dumoulin.
11-04-2015 16:46
Je vraagt je wel af of de tussentijd van Tom wel klopt, je kan je bijna niet voorstellen, dat hij op het eerste stuk zoveel verloren en op het tweede deel zoveel gewonnen heeft.
11-04-2015 16:47
Heeft ie niet een fietswissel gedaan voor de tijdsopname bij het tussenpunt? Dat zou het wel kunnen verklaren.
11-04-2015 16:49
Ja dat zou een goede verklaring kunnen zijn natuurlijk dat hij als enige voor het tussenpunt heeft gewisseld...
11-04-2015 16:50
quintana op 30 seconde na 10,8 km
11-04-2015 16:50
Dat wat die sky auto doet moeten ze ook verbieden. Steeds heel dicht naar het achterwiel van Henao knallen creeërt volgens mij druk golven die de renner een licht duwtje geven. Daarnaast is het ook niet ongevaarlijk.
11-04-2015 16:51
Quintana wisselt ná het tussenpunt.
11-04-2015 16:52
Kwiat komt er niet aan
11-04-2015 16:52
Als Dumoulin ook heeft gewisseld na het tussenpunt is hij in ieder geval kansloos met maar 15 sec. voor op Quintana.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.