Volg hier de slottijdrit in de Ronde van het Baskenland 2015
zaterdag 11 april 2015 om 14:15 Volg in Google

Volg hier de slottijdrit in de Ronde van het Baskenland 2015

Vandaag staat de afsluitende tijdrit in de Ronde van het Baskenland op het programma. De wedstrijd gaat over dezelfde wegen als de finale van de vorige etappe. Opnieuw moet dus de pittige Alto de Aia beklommen worden.

Door het vele klimwerk zullen de typische tijdritspecialisten het lastig krijgen. In plaats daarvan moeten we vooral naar de klassementsrenners kijken voor de kanshebbers. Voor hen is elke seconde belangrijk: de top van het klassement staat immers erg dicht bij elkaar. De nummer acht, Ion Izagirre, heeft bijvoorbeeld maar 28 seconden achterstand op de leider: Sergio Henao. Spektakel verzekerd dus.

Timo Roosen (LottoNL-Jumbo) begint om half drie als eerste aan de tijdrit, Henao zal om 16:44 als laatste van start gaan. Eurosport zendt vanwege de MotoGP de koers niet live uit. Bespreek hier het verloop van de koers.

Links:
Officiële website
Parcours
Deelnemerslijst
Voorbeschouwing

Startvolgorde
Liveticker (organisatie)
Liveticker (Biciciclismo)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
165 Reacties
1 5 6 7
11-04-2015 17:13
rodriguez pakt het AK, dumoulin de etappe...
11-04-2015 17:13
Rodriguez 2e 4s achter Dumoulin. Wat een comeback!
11-04-2015 17:14
1. Purito
2. Henao
3. Izagirre
4. Quintana
5. Yates
11-04-2015 17:14
Fantastisch Dumoulin
11-04-2015 17:15
Mooie overwinning voor Tom Dumoulin... eindelijk wint hij dan zijn tijdrit op het hoogste niveau met Martin erbij. Purito de verdiende winnaar, heeft meer laten zien dan Henao in mijn ogen. Jammer van Mollema gisteren.
11-04-2015 17:15
Lichtje gaat dan nu toch branden bij Magnus
11-04-2015 17:16
Fantastisch Tom!
11-04-2015 17:16
Prachtige overwinning van Tom. Gefeliciteerd!
11-04-2015 17:17
Oranje boven!
11-04-2015 17:17
Grande Purito
11-04-2015 17:18
Geloof er niets van van die Rodriquez.....ach ja blijft Spanjaard.....
11-04-2015 17:18
dit niet zomaar een overwinning in een tijdrit, dit is een mlimtijdrit die hij wint. echt een heel knappe prestatie. ook goed van rodriguez, heel veel hadden hem voor de tijdrit afgeschreven. Mooie etappe
11-04-2015 17:20
Mooiste overwinning ooit van Tom?

Zeer indrukwekkend. Had ik echt niet verwacht op dit zeer zware parcours.
11-04-2015 17:21
Garmin2012 - 11 april 2015 om 17:18

Sterker nog, een Spanjaard in Russische dienst....
11-04-2015 17:29
[quote]Geloof er niets van van die Rodriquez…..ach ja blijft Spanjaard…..[/quote]

Ben het niet met je eens. Catalunya zal zich ooit nog wel een keer afscheiden. ;)
1 5 6 7

Om te reageren moet je ingelogd zijn.