Volg hier de slottijdrit in de Ronde van het Baskenland 2015
zaterdag 11 april 2015 om 14:15 Volg in Google

Volg hier de slottijdrit in de Ronde van het Baskenland 2015

Vandaag staat de afsluitende tijdrit in de Ronde van het Baskenland op het programma. De wedstrijd gaat over dezelfde wegen als de finale van de vorige etappe. Opnieuw moet dus de pittige Alto de Aia beklommen worden.

Door het vele klimwerk zullen de typische tijdritspecialisten het lastig krijgen. In plaats daarvan moeten we vooral naar de klassementsrenners kijken voor de kanshebbers. Voor hen is elke seconde belangrijk: de top van het klassement staat immers erg dicht bij elkaar. De nummer acht, Ion Izagirre, heeft bijvoorbeeld maar 28 seconden achterstand op de leider: Sergio Henao. Spektakel verzekerd dus.

Timo Roosen (LottoNL-Jumbo) begint om half drie als eerste aan de tijdrit, Henao zal om 16:44 als laatste van start gaan. Eurosport zendt vanwege de MotoGP de koers niet live uit. Bespreek hier het verloop van de koers.

Links:
Officiële website
Parcours
Deelnemerslijst
Voorbeschouwing

Startvolgorde
Liveticker (organisatie)
Liveticker (Biciciclismo)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
165 Reacties
11-04-2015 15:31
Betancur heeft de benen nog niet teruggevonden. Nog maar een paar mensen binnen en nu staat hij al 9e op 50 seconden. Wordt dat ooit nog wat?
11-04-2015 15:37
Stream werkt nu inderdaad. normaal kon ik de reclame gewoon wegklikken nu echter niet. dan word ik doorverwezen naar download links(spam). hoe kan dit of komt dit omdat ik via mijn mac wil kijken? alvast bedankt
11-04-2015 15:42
Helaas bij Eurosport inderdaad jongetjes op brommers in plaats van mannen op fietsen.
11-04-2015 15:46
http://cyclinghub.tv/livestream
deze gaat denk ik zo live!?

edit: is live
11-04-2015 15:52
muchos gracias!
11-04-2015 15:52
Motogp, prachtige sport. Jammer dat Mollema niet uit kan rijden, maar het belooft toch een interessante strijd te worden.
11-04-2015 15:52
[url]http://www.footstream.tv/lecteur.php?id=47[/url]
11-04-2015 15:53
Goede tijd van Izagirre!
11-04-2015 15:55
Die commentator van de Britse eurosport is niet goed bij zijn hoofd.
Die zegt gewoon met droge ogen dat hij verwacht dat er nog wel een stuk sneller gereden gaat worden, hij verwacht een winnende tijd van in de 25 minuten (terwijl Izagirre 29:37 rijdt en Ulissi zelfs boven de 30 minuten)
11-04-2015 15:59
@robing
Kirby wordt volgens mij ook verguisd door alle volgers van de Engelse Eurosport, met name om dat soort opmerkingen. Zijn enthousiasme is dan wel weer aanstekelijk.
11-04-2015 16:01
@123poetertjes
Dank voor de info, dat wist ik nog niet.
En zijn enthousiasme van de samenvattingen die ik gezien heb is best vermakelijk ja.
Maar dit soort opmerkingen kunnen echt niet. En hoezo zegt de co-commentator hier niks van, dat is misschien nog wel het vreemdste...
11-04-2015 16:04
@robing
Logisch, het is Carlton Kirby. Wat poetertjes zegt, die man staat bekend om zijn chronische onzin.
11-04-2015 16:05
Nou, Martin kunnen we afschrijven voor de rit. Slechts 2 seconden sneller dan Inxtausti aan het tussenpunt.
11-04-2015 16:06
@purito
Wat verwacht jij dan dat de winnende tijd is? ik Denk ook 26-27 minuten.
11-04-2015 16:07
Die Ulissi moet wel een dijk van een tweede deel gereden hebben.... Staat 2e aan de meet, maar kom 'm nergens tegen in top-10's op het tussenstuk....
11-04-2015 16:07
Ik denk dat ze maar maximaal een minuut onder de tijd van Izagirre duiken
11-04-2015 16:08
@Pingdo
Ik denk dat 1 minuut sneller dan de huidige tijd van Izagirre, al verdomd goed is. Gorka is natuurlijk geen misselijke tijdrijder, zeker niet op dit parcours.

Ik ga uit van 28.00 - 28.30.
11-04-2015 16:09
Taaramae 15 sec sneller dan Gorka.
11-04-2015 16:10
Taaraamee bij de chiptuning langs geweest vanmorgen.
11-04-2015 16:11
Taaramae nu 1e
Denk dat 28.30 al een snelle tijd is dus zouden ze 40-50sec op Taaramae hebben
11-04-2015 16:12
Van wie krijg ik ook alweer een speciaalbier als Martin niet wint?
11-04-2015 16:13
Hm, Dumoulin 5 sec achter bij tussenpunt. Die moet rap gaan klimmen.
11-04-2015 16:13
Wat een topper die Felline. Zo compleet.

13 sec sneller dan Taaramae.
11-04-2015 16:13
zo.. Felline in goede vorm!
11-04-2015 16:13
Feline 1e 13sec onder taaramae
Die gast rijd echt goed dit jaar
Rohan Dennis op 36sec 4e op dit moment

Om te reageren moet je ingelogd zijn.